[ASP] form tags verdwijnen in html source

Pagina: 1
Acties:

• coensel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06-2021
Beste lezer,

ik post dit probleem omdat ik hier nog nooit van gehoord heb, en al een hele middag aan de telfoon heb gehangen met een over-de-toeren-norton-internet-security-freak client van ons. Ik weet ook niet zeker of ik hier of in webdesign moet posten, gezien de dualiteit van de uitdaging.

Het probleem : we hebben een asp pagina die enkele forms op het scherm van de client neerknalt. Simpel en kan in principe weinig mee verkeerd gaan. Nu is er een gebruiker die deze forms niet op het scherm krijgt.

De complete code word geparsd door Internet Explorer, maar de form, input, select en submit tags verdwijnen. De enige tag die blijft staan is een hidden form element dat geactiveerd wordt door het asp script.

Nu weet ik vrijwel zeker dat dit niet in onze code zit, want we werken niet voor een maar voor duizenden mensen die onze pagina gebruiken.

Heeft iemand hier ervaring met het verdijnen van formtags in een code wanneer je asp gebruikt? Zijn er dingen waar we rekening mee moeten houden als onze clienten Norton gebruiken?

De client heeft scriptblocking op ons verzoek tijdelijk uitgeschakeld, en dat bleek het probleem niet te zijn, heb de client ook naar een andere pagina gestuurd, en daar waren ook geen problemen met het form.

Een ideetje in de richting of een trap onder mijn kont omdat ik iets heel doms over het hoofd zie wordt erg op prijs gesteld... ;)

Verwijderd

Als het wel werkt bij die 'duizenden' mensen, en het niet werkt bij die ene 'over-de-toeren-norton-internet-security-freak client', dan zou ik eerder gezegd niet aan jouw kant voor de oplossing van het probleem gaan zoeken, maar eerder aan die andere kant ;)

Welke OS/browser gebruikt je client ?

• coensel
Ja, daar kan ik me wel in vinden! ;)

Hij gebruikt win2000, internet explorer 6, norton 2003.
(had internet explorer 5.5 norton 2002, toen inernet explorer ge upgraded, daarna norton, ik vermoed dat daar de fout licht, maar allez)
Ik probeer hem inderdaad te overtuigen dat het niet onze fout is, maar dat is moeilijk.

Mijn grootste probleem zit in het feit dat ik 'al' die tijd dat ik applicaties maak nog NOOIT form tags heb zien weg filteren. Het is ook meer uit mijn eigen nieuwschierigheid dat ik dit dus post.

Verwijderd

T lijkt me dan dat Norton die form tags blockt ? Kan die client het niet proberen zonder Norton ? Of probeer het zelf eens met Norton en zonder ;)

• coensel
We hebben Norton op het werk, sterker, we hebben exact dezelfde configuratie als die kerel, maar geen probleem met de scripts/display.

Is toch wel ontzettend irritant als Norton html (form tags) gaat filteren, van de adere kant, het is asp script, mischien is dat het inderdaad, zo'n agressieve beveiliging, dat hij al het script eruit gooit (form staat namelijk tussen asp tags).

Maar dat verklaart weer niet waarom hij op mijn eigen website wel uit de voeten kan. Begin me ook zwaar af te vragen of dit in het juiste forum is geplaats voordat een mod voorbij raast...

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:53

Tomatoman

Fulltime prutser

Hij moet in het popupmenu van het tray icon van Norton Internet Security de menukeuze 'Disable' kiezen, zodat de firewall helemaal uit staat. Dan alles vensters van Internet Explorer sluiten en opnieuw proberen. Werkt het dan nog steeds niet, dan weet je in ieder geval dat Norton niet meer verdacht is.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• coensel
Gaan we meteens eens even doormailen en kijken of dat werkt! :)

• coensel
He verdorie... Het is dus niet Norton... :'(

Bedankt voor jullie help, maar ik heb nu toch besloten dat het niet het asp kan zijn, want met duizend anderen users die geen probleem hebben wordt het toch vrij lastig om de schuld bij ons te leggen...

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:13
Sterker nog: ASP wordt serverside uitgevoerd, en daar heeft Norton niet eens invloed op.

Volgens mij kan het alleen maar aan de client liggen... (misschien dat je wat URL/screenshots kunt geven van het probleem)

• coensel
Ok, een screenshot... Even voor de duidelijkheid, ik werk in Engeland, ik kan maar een gedeelte van het formulier laten zien omdat er contact informatie en dergelijke van mensen in staat...

Het kader rechtsboven geeft aan wat de user ziet (overigens ziet hij ook de paarse upload buttons niet, waar ik overigens afstand van doe als zijnde NIET mijn design... voor de goede orde... :+) De form velden zijn licht roze/paars omkaderd, misschien wat lastig te ontdekken. Maar de submit button mist duidelijk.

Heb zelf inderdaad even lopen pitten met betrekking tot de asp code, is inderdaad serverside ja, vandaar dat de data (als in meervoud van datum) ook in het formulier worden neergeknald.

klik hier voor screenshot

[ Voor 4% gewijzigd door coensel op 19-02-2003 21:24 ]

Pagina: 1