DVD loopt niet soepel

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 16:25
Hoi allemaal,

Mijn DVD films lopen niet soepel. Ik vindt toch eigenlijk dat met een T-bird 750 + A7V + Geforce 256 + Creative 8x DVD + udma 100 schijf op Win98SE mijn films soepel moeten lopen.

ik gebruik om af te spelen Power dvd.

Heeft iemad hints of tips om de performance te boosten.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:17
Dit probleem had ik ook (Celeron300A@464 en 3xdvd), maar toen ik de laatste detonator-drivers had verwijderd en wat oudere Canopus-drivers (merk grafische-kaart) had geinstalleerd werkte het perfect zonder enige hapering

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

staat dma van je dvdspeler aan?

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 13:18

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat het spelen met de bios-instellingen oplossing bood. De Athlon 550 kon nadat de bios naar optimal-settings was gezet opeens een stuk meer :)

Verwijderd

ff tussendoor:

ik heb de 'trail-versie' van PowerDVD gedownload, waar zit de optie in dat programma om het te registeren?
Ik heb de code nl. gekocht, maar weet niet waar ik hem moet invullen :P

thx.

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Misschien meer RAM?

Verwijderd

Dat probleem had ik ook, met PowerDVD 3.0 was het voorbij. Ligt denk ik aan de software encoder, dat ie af en toe hapert of niet soepel loopt.
Met WinDVD2000 liep alles soepel, maar het proggie is zo instabiel als het maar kan, helaas...
Erg goed geluid...

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Meestal komt het omdat DMA niet aanstaat voor de DVD-ROM drive. Je systeem zou verer perfect DVD af moeten spelen...

Systeemspecs
PV Installatie

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:04

Radeon

Today is a good day to die

Waar haal je Power DVD 3.0 vandaan!!

ik heb namelijk nog maar 2.5 en 3.0 zal wel fijn zijn

It's never easy.....

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 16:25
Hmm het DMA vinkje van mijn DVD-ROM speler blijft uit na boot :( Hoe kan dit ... is er soms een optie in de A7V BIOS ?

Verwijderd

Als je DVD-rom DMA ondersteund moet je dat gewoon kunnen aanvinken onder apparaatbeheer in Windows. Dan rebooten en als het goed is blijft het staan.
Als je dit al gedaan hebt en de DVD-rom ondersteund DMA (meest waarschijnlijke overigens)en het werkt dan nog niet...mischien een bios update of een jumpertje op de rom omzetten, soms firmware update voor je rom etc.

P.S. ik heb DMA altijd aanstaan, maar merkte zeker verschil na een upgrade naar PowerDVD 3.0 en aan de snelheid van m'n compu of geheugen zal het zeker niet liggen:)

Verwijderd

Ik heb zo'n zelfde probleem.
Ik gebruik ook PowerDVD 3.0 maar ik blijf het probleem houden.

Mensen die mij willen helpen kijk ff onder:
Audio, Video & HiFi Forum / Toshiba DVD Happert, Iemand ene oplossing?

Ik zie ook de oplossing niet.
Pagina: 1