[K7S5A] Kingston geheugen niet op 133 te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Mijn ECS K7S5A bordje pakt het Kingston reepje dus wel, maar zodra hij op 133mhz zet dan wil hij niet meer.
Het is een 512MB PC2700 Kingston reepje en er zitten Samsung chippies op.

Ik draai op dit moment nog met een AMD Athlon T-bird 1200mhz proc, de b versie (200fsb). In verband met upgrade mogelijkheden en om te switchen tussen SDR en DDR heb ik dit bordje gekocht.

De CAS timing staat op SPD en de andere timings staan niet te scherp (hij moet PC2100 op CAS2-2-2 draaien).

Ik heb de laatste Cheepoman Bios en met memtest is er niets aan de hand met het geheugen. Hij draait nu dus fijntjes op 100mhz maar dat is nu nog even geen probleem, maar als ik dus mijn XP 2400+ bestel dan moet hij wel echt op 133mhz gaan draaien.

Ik snap niet dat de K7S5A zelfs Kingston geheugen niet pakt, mijn revisie van mijn mobo is 3.1a en gekocht in Juli dus zo oud is hij niet.
Wat zou ik nog kunnen doen?
Moet ik het geheugen terugsturen ofzo?
Ik vind het vreemd dat mijn bord dit spul niet pakt, het geheugen is erg goed volgensmij.

Verwijderd

hmmm heb je hem al in een andere geheugen bank geprobeert?

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Is het niet zo, dat die ECS niet a-sync kan (over)klokken?

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

lagere timing v/h mem

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:18

Gallus

Cheesy

Misschien ligt het niet aan je geheugen, maar aan een slecht gekoelde chipset.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Gallus schreef op 18 februari 2003 @ 19:34:
Misschien ligt het niet aan je geheugen, maar aan een slecht gekoelde chipset.
Dan zou er niet meteen een probleem optreden, maar zodra de chipset te warm wordt (dit lijkt me niet het geval)

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Zie ook het andere topic...

de chipset werkt bij bepaalde temps heel slecht... normaal doet hij het bij heel laag en heel heet...

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

CHeck het boekje van ECS daar staan de merken waarmee het plankje wel goed werkt!
Ik had precies hetzelfde probleem... maar met samsung reepjes werkte het perfect!

• Novah
Andere geheugen bank:
Zal ik eens proberen, ik hoop van harte dat het werk

Slecht gekoelde chipset:
Nah ik heb met mijn vorige reepje waar Infineon chippies op zaten hem goed gedraait op 133mhz maar na toch wat reboot problemen enzo heb ik me geld terug gehaalt, vervolgens dus deze reep bij Informatique besteld. Dus de chipset... als hij het eerst wel dee.
Overigens staat er een 80x80 fan die bij mijn sidepanel zit precies op de chipset koeler dus ik denk niet dat die te heet zal zijn.

Pielemuis:
Ik heb het boekje een aantal keren doorgebladert maar er was niets te vinden over merken geheugen. Misschien heb ik eroverheen gekeken, anders kan je misschien wat meer vertellen.

De chippies die op mijn Kingston reepje zitten:
Samsung
K4H5608380-TCB3

Met die chippies van Infineon kon je op google ff zoeken en dan had je hele zooi info gevonden maar met deze code vind je niets.

Het reepje van Samsung met Infineon chippies die tenminste op 133mhz kwam had:
Infineon
HYB25D256800BT-6
B

Ik weet me echt geen raad meer, ik denk dat ik het reepje maar terug stuur en mijn geld terug vraag... dan ga ik maar een reepje van de lokale computerboer proberen, maar dan PC2100 ofzo, misschien pakt hij die chippies wel ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Novah op 18-02-2003 20:45 ]

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Volgens mij kan een k7s5a idd geen losse mem divider, athans je kon het instellen, maar schoot er geen micro percentage mee op(met geen 1 bench). waarom je systeem dan niet aan wil weet ik idd ook niet, je zet het dus in de bios op 100/133 neem ik aan ?

• Novah
Carel schreef op 18 februari 2003 @ 21:09:
Volgens mij kan een k7s5a idd geen losse mem divider, athans je kon het instellen, maar schoot er geen micro percentage mee op(met geen 1 bench). waarom je systeem dan niet aan wil weet ik idd ook niet, je zet het dus in de bios op 100/133 neem ik aan ?
Yup, zodra hij dan reboot geeft hij niets meer, alles draait, fans enzo maar geen beeld, zodra cmos clear en reboot start hij weer in 100/100 goed op.

Ik heb ook met Speedfan geprobeert, gewoon:
100/33/133

Dan loopt de pc vast en na een reboot gaat hij natuurlijk weer terug naar 100/33/100 dus dan is er niets aan de hand.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Novah schreef op 18 February 2003 @ 21:14:
[...]
Yup, zodra hij dan reboot geeft hij niets meer, alles draait, fans enzo maar geen beeld, zodra cmos clear en reboot start hij weer in 100/100 goed op.

Ik heb ook met Speedfan geprobeert, gewoon:
100/33/133

Dan loopt de pc vast en na een reboot gaat hij natuurlijk weer terug naar 100/33/100 dus dan is er niets aan de hand.
Ook als je bijvoorbeeld alle timings vast zet zo laag mogelijk wil hij dus niet opstarten op 100/33/133 ?. Dan zou je haast zeggen dat misschien die stick niet in orde is hoewel ik dat niet zo 123 zou geloven. Maar je weet zekerdat de meme module bijvoorbeeld wel in een ader bord op hogere bussen wilt draaien, is dat het geval dan is het wel een stomme situatie.

Verwijderd

Novah schreef op 18 February 2003 @ 20:44:
Andere geheugen bank:
Zal ik eens proberen, ik hoop van harte dat het werk

Slecht gekoelde chipset:
Nah ik heb met mijn vorige reepje waar Infineon chippies op zaten hem goed gedraait op 133mhz maar na toch wat reboot problemen enzo heb ik me geld terug gehaalt, vervolgens dus deze reep bij Informatique besteld. Dus de chipset... als hij het eerst wel dee.
Overigens staat er een 80x80 fan die bij mijn sidepanel zit precies op de chipset koeler dus ik denk niet dat die te heet zal zijn.

.............
Ik weet me echt geen raad meer, ik denk dat ik het reepje maar terug stuur en mijn geld terug vraag... dan ga ik maar een reepje van de lokale computerboer proberen, maar dan PC2100 ofzo, misschien pakt hij die chippies wel ;(
Als je ff gezocht had had he gevonden dat die northbridgekoeler er met dubbelzijdige tape erop zit. Die isoleert nu beter dan dat ie warmte afgeeft.

Haal die koeler er een af en doe er eens AS thermal adhesive of een pasta en 4 drupjes secondenlijm op hoekjes tussen.

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 16:50

Unagi

Always aware...

misschien n voedingsprobleem? DDR trekt natuurlijk een hoop meer stroom dan SDR

Verwijderd

Als je toch de northbridgekoeler er af haalt doe er dan gelijk een andere op welke wat meer koel oppervlak heeft een oude sock.7 koeler of van en oude 486 dan moeten je problemen over zij heb ik hier ook gedaan draat nu ook 150/150 stabiel en geen vast lopers meer

• Novah
Hmm nah mijn voeding:
Chieftec 360 watt

Ik kan mijn chipset koeler er wel af trekken maar ik heb ook geen lijm en ik doe dat zoiezo niet graag, er staat een 80x80 fan op de blazen en zo heet werd ie niet.

Er is wel vaker problemen met dit bordje als je zoektochtje start op GoT.
Maar welk geheugen moet ik nou WEL kopen... ik kan toch moeilijk bij elke internet winkel maar geheugen kopen en het testen en weer terugsturen als het niets is, ik ben beetje radeloos, ik heb grote spijt van mijn aankoop van dit bordje. ;(

Verwijderd

als je een oude koeler hebt zou ik hem er af halen en die oude met fan monteren bij mij heeft dat ook geholpen je voeding is voldoende gebruik hier bij 2 gelijke systemen ook 350 watt morgen even lijm kopen en hopla

Verwijderd

Novah schreef op 18 February 2003 @ 22:16:
Hmm nah mijn voeding:
Chieftec 360 watt

Ik kan mijn chipset koeler er wel af trekken maar ik heb ook geen lijm en ik doe dat zoiezo niet graag, er staat een 80x80 fan op de blazen en zo heet werd ie niet.

Er is wel vaker problemen met dit bordje als je zoektochtje start op GoT.
Maar welk geheugen moet ik nou WEL kopen... ik kan toch moeilijk bij elke internet winkel maar geheugen kopen en het testen en weer terugsturen als het niets is, ik ben beetje radeloos, ik heb grote spijt van mijn aankoop van dit bordje. ;(
Al zet je er een kamerventilator of 12cm Delta HP fan op, die tape isoleert en je northbridge kan zijn warmte niet kwijt. 8)7
Met een beetje velpon, knutsellijm kan het ook wel overigens maar moet je iets grotere druppels gebruiken.

• Novah
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 23:40:
[...]

Al zet je er een kamerventilator of 12cm Delta HP fan op, die tape isoleert en je northbridge kan zijn warmte niet kwijt. 8)7
Met een beetje velpon, knutsellijm kan het ook wel overigens maar moet je iets grotere druppels gebruiken.
Ok, ik zal morgen wat lijm halen en de koeler met beetje velpon lijm monteren. Als dat geen nut heeft ga ik hem terugsturen en dan maar weer een ander reepje proberen. :/

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het is wel zo dat de K7S5A nogal moeilijk doet over het merk geheugen ik draai nu met trancend geheugen en dat slikt ie wel, misschien dat ie met kingston gewoon moeilijk doet

probeer eens een anders soort merk en je zal zien dat ie dan wel werkt, ik heb het bij een vriend van me gehad dat dat we pas na het 3e reepje succes hadden omdat ie met die andere merken gewoon niet wou draaien

• Novah
precies, ik ga mijn reepje kingston terugsturen en jah... dan maar iets anders proberen.
Ik weet niet hoe ik dat dan moet doen want ik kan niet elke keer maar reepje geheugen kopen en maar weer terugsturen als het niets is.

Ik zie btw op de fotos van je kast dat je SD geheugen draait, heb het hier over DDR geheugen dus :)

[ Voor 19% gewijzigd door Novah op 19-02-2003 15:14 ]

• Roughy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 20:24
Ik heb op mijn K7S5A ook Kingston geheugen. 512 MB PC2100 en dat draait als een zonnetje op 150 Mhz. Het lijkt me derhalve sterk dat het aan het geheugen ligt. Het lijkt me eerder een probleem van asynchrone timing en misschien wel te strakke Settings in het bios. Probeer daar eerst eens wat mee te spelen, voordat je het gaat terugsturen. Succes :7

Verwijderd

Ik heb 512 DDR Pc2700 in het K7S5A bord zitten, draai 138/138 en CAS op 2. Is Apacer geheugen met Infineonchips erop. Chipsetheatsink eraf gepulkt, plakband eraf, beetje koelpaste en secondenlijm plus een kleine GPU-koeler erop. Processor gekoeld met een Thermalright SLK 800 en een 8xm fan van Papst erop. Gewone huis-tuin-en-keukenkast met een forse 12cm Papst outputfan erin. Voeding 350W. Loopt als een zonnetje, nada problemen (meer).

Verwijderd

Ik heb een AMD XP2400+ op mijn K7S5A (12-09-2001) met 2X 256 mb DDR PC 2100 Kingston!!! Instellingen van het geheugen op ultra 2/6/3. Voeding Aconto Enermax 350.
Ik heb nooit een chipsetmod hoeven uitvoeren......draait als een zonnetje :)

• Novah
Ok... de medewerker van de winkel waar ik het bord heb gekocht heeft er vaker problemen mee gehad, het gaat erom dat het geheugen op de zelfde snelheid moet lopen als de processor (FSB instellingen) anders dan krijg je dus het probleem.

Module getest op een AMD XP 1900+ systeem.... geen probleem dus.
Mijn probleem is dus deels opgelost, ik heb in ieder geval een verklaring.

Verwijderd

ik heb ook een ecs k7s5a, maar ik moet zeggen dat het een prima moederbord is, maar het is wel waar wat er over het geheugen wordt gezegd, ik heb zelf het probleem namelijk ook gehad, ik had eerst ook kingston geheugen gekocht (2 reepjes van 256 mb) en dat slikte hij niet (wou niet meer opbooten / steeds vastloper ) als ik er dan 1 reepje eruit haalde, dan weer wel, maar dat wou ik niet , ik wou 512 mb, dus ben ik terug gegaan, toen heb ik 1 reepje 512 mb van kingston er weer voor terug gekregen, weer naar huis, en wou weer niet ( weer niet opbooten / of gelijk vastloper ) , weer terug naar de pc boer gegaan, toen heb ik een goedkoop 1 reepje van 512 mb (merkloos) weer terug gekregen, en wat dacht je, die doet het tot op vandaag prima, nooit weer problemen mee gehad.
en ik denk dat de moederborden waar kingston wel goed op doet, dat dat gewoon mazzel is, want een vriend van mij, heeft ook k7s5a, en daar doet kingston wel weer goed op. :?
dus het probleem met deze moederborden, bestaat wel degelijk. ;)

Verwijderd

k heb ff in mijn boekje gekeken :X

2de pagina staat de tabel met tested DDR repen :)

onrequest kan ik dat wel ff inscannen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 12:18:
k heb ff in mijn boekje gekeken :X

2de pagina staat de tabel met tested DDR repen :)

onrequest kan ik dat wel ff inscannen :)
ben eigelijk wel nieuwschierig, staat dat in dat groene boekje die je bij de k7s5a krijgt.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik draai op dit moment nog met een AMD Athlon T-bird 1200mhz proc, de b versie (200fsb).
EUhm misschien lees ik er ontzettend overheen, maar je T-bird 1200 is gemaakt om op 100 Mhz (= DDR 200 Mhz) te draaien...

ps. Sorry, volgens mij zit ik waarschijnlijk toch naast.
Het gaat hier over je FSB die onafhankelijk van je procesoor op 133 wilt laten draaien.

[ Voor 45% gewijzigd door XthinkZ op 22-02-2003 12:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 12:21:
[...]

ben eigelijk wel nieuwschierig, staat dat in dat groene boekje die je bij de k7s5a krijgt.
mijne is nog orangje :X

maar k had ook 1 van de eersten :)
k ga ff scannen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 februari 2003 @ 12:24:
[...]

mijne is nog orangje :X

maar k had ook 1 van de eersten :)
k ga ff scannen :)
bij mij op het boekje staat dat ik version 3.1a heb, ik bedoel zou het ook nog met die geheugens uitmaken welke revisie(versie) je hebt, bij de ene wat beter dan de andere.

trouwens tof dat je het even laat zien, want ik wil het ook wel eens een keer weten. met welke geheugens ddr ze getest zijn. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 12:31 ]

• Faico
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik had eerst 128MB SDR Kingston en dat kreeg ik ook niet op 133... Nu heb ik 256MB DDR Dane Elec wel draaien op 133 (dus 266) en ook op cas2.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 februari 2003 @ 12:29:
[...]

bij mij op het boekje staat dat ik version 3.1a heb, ik bedoel zou het ook nog met die geheugens uitmaken welke revisie(versie) je hebt, bij de ene wat beter dan de andere.

trouwens tof dat je het even laat zien, want ik wil het ook wel eens een keer weten. met welke geheugens ddr ze getest zijn. :)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~oskam011/mem.JPG

van rev 3.1a heb ik ff geen manual bij de hand. maar die kan ik wel eens opzoeken :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 februari 2003 @ 12:32:
[...]

[afbeelding]

van rev 3.1a heb ik ff geen manual bij de hand. maar die kan ik wel eens opzoeken :)
ha ha, kijk hier uit deze afbeelding wordt ik dus echt stukken wijzer van, hartstikke bedankt dat je dat even wou doen, want hier heb ik echt wat aan. ook namelijk voor de toekomst. dus bedankt nogmaals. _/-\o_

edit

oh ja die manual heb ik zelf, maar daar staat juist dat niet in, maar toch bedankt dat je dat ook wou opzoeken voor mij.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 12:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 12:36:
[...]

ha ha, kijk hier uit deze afbeelding wordt ik dus echt stukken wijzer van, hartstikke bedankt dat je dat even wou doen, want hier heb ik echt wat aan. ook namelijk voor de toekomst. dus bedankt nogmaals. _/-\o_

edit

oh ja die manual heb ik zelf, maar daar staat juist dat niet in, maar toch bedankt dat je dat ook wou opzoeken voor mij.
geen dank hoor :-)
Pagina: 1