[PHP] Transfer van server A naar server B

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag alle mappen uit de map /home/ die eindigen met _bak uploaden
o.a. :
- number_bak
- site_bak
etc. alles met *_bak

ze moeten van IP: 222.222.222.xxx geupload worden naar een server met ip: 222.111.111.xxx

Ik heb dit graag via PHP, omdat safemode uit staat en ik denk dat ik zo wel kan uploaden (hoewel er wel een 30-seconds limit op zit bij php :S), maar ik heb ook gelimiteerde Shell access (Cpanel).

Deze accounts heb ik aangemaakt met mijn reseller account.

Is het duidelijk wat ik bedoel? Ik heb Shell access op beide servers, maar op de oude server kan ik niet komen in de user accounts, omdat ik reseller ben en geen toegang heb toch de reseller area.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
30 second limit kun je in ieder geval uitzetten(als inderdaad de safe mode uitstaat) dus dat is een probleem minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen root access op de 2e server, kan het dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:47
Ik snap dat verhaal over root accounts niet helemaal, maar ik weet wel dat ik een essentieel puntje uit de QuickStart mis: wat heb je zelf al geprobeerd?

We kunnen natuurlijk zonder verdere nuancering allerlei uploadscripts gaan voorstellen, maar dan zou een moderator het zomaar als een script request kunnen interpreteren (ik vraag me af waarom?!).

En waarom doe je niet gewoon rsynch, als je op beide servers een shell account hebt?

[ Voor 16% gewijzigd door Soultaker op 18-02-2003 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen FULL Shell access op de oude server, ik wil alleen weten hoe dat werkt via Shell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf via de optie "FTP" in shell geprobeerd, te uploaden, maar ik krijg
"local: permissions denied"

edit:

Kan iemand me wat tips geven?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Als jij op server 1 niet meer met je account niet meer in de userdirs kan lezen, dan kan de user waaronder apache draait dat ook waarschijnlijk niet.

Maar ala, je zou het eens kunnen proberen. Maak gewoon een script in PHP welke een /home directory opent van een user welke je nog weet. Dat is in 10 minuten opgezet, zo te vinden op www.php.net mocht je nog geen php kennis hebben.
Kan je die directory niet uitlezen, dan kun je het wel vergeten en kun je gewoon de admin gaan contacten voor je gegevens.

Verder verwachten we hier binnen de devschuur wel inzet van gebruikers. Als jij geen zin hebt om iets te gaan schrijven en puur alleen een script wilt, jammer maar dan heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je 'exec' kan uitvoeren, kan je werken met scp.
Alleen dan moet je wel zorgen dat je automatisch inloggen kan op die andere server en ik weet niet of dat wenselijk is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SCP en FTP werkt niet :( Ik heb de permissions niet over de directories. Via PHP moet lukken, dat ga ik zo proberen. Ik kan via pHP namelijk elk bestand bekijken, highlight_file.

Ook die van andere users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben geen root op server1
ik heb geen eigenaar privileges als reseller
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Probeer het FXP systeempje. Zoek een simpele FTP lib voor php, doe een PASSIVE naar de ene server, en geef de respons aan een andere server bij een POST commando. Dan maakt de tweede server een connectie naar de eerste.

Als alles goed is. Helaas vinden veel systeembeheerders het niet leuk, en hebben ze connecties naar andere hosts dan degene die de eerste connectie opent verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Die :( smileys wordt niemand vrolijker van, dus die kan je wat mij betreft wel achterwege laten.

Wat heb je precies in je hoofd, en waarom denk je dat verschillende zaken niet werken? Heeft het bijvoorbeeld zin om even contact op te nemen met degene die wel root is op de server? Wat zijn de dingen waarvan je verwacht dat ze tot de beste oplossing leiden? etc.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die root gast is vet sloom, die zou het gisteravond doen, maar hij stelde het weer uit. :) :) :)
Ik heb geen access via reseller account tot de users. Dus ik kan ook niet FXP'en. Ik denk dat PHP de enigste oplossing is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nou, wat let je dan? Je zegt al 10 keer dat je moet php'en. Aan de slag dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Dan wil ik je vriendelijk verzoeken je volgende post even uit te leggen wat je geprobeerd hebt, anders ben ik bang dat dit topic bestempeld gaat worden als een kansloos topic ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd, maar het is uiteindelijk niet gelukt omdat ik geen eigenaar van die directories op server1 was. Maar de rootgast heeft nu al wel 90% geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 februari 2003 @ 18:22:
Ik heb het geprobeerd, maar het is uiteindelijk niet gelukt omdat ik geen eigenaar van die directories op server1 was. Maar de rootgast heeft nu al wel 90% geupload.
WAT heb je geprobeerd? Dan zouden wij daar evt. op kunnen reageren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd met de volgende code de bestanden te uploaden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
<? 
$ftp_server = "xxx.xxx.xxx.xxx";
$ftp_upload_dir = "/";
$ftp_user_name = "username";
$ftp_user_pass = "password";
$source_file = "/home/triple_bak/public_html/file.txt";

$destination_file_name   = substr( $source_file, strrpos($source_file, chr(92))+1 );  
$destination_file        = $ftp_upload_dir.$destination_file_name;        
$conn_id = ftp_connect($ftp_server);  
$login_result = ftp_login($conn_id, $ftp_user_name, $ftp_user_pass);  

if ((!$conn_id) || (!$login_result))  
{  
     echo "FTP connectie is mislukt!";  
     echo "Probeerde naar $ftp_server te verbinden met de gebruiker $ftp_user_name";  
     flush();  
     die;  
}  
else  
{  
     echo "Verbonden met $ftp_server, als gebruiker $ftp_user_name";  
     flush();  
}  

$upload = ftp_put($conn_id, "//upload//".$realname, $source_file, FTP_BINARY);  

if (!$upload) {  
      echo "<br><li>FTP upload is mislukt!";  
} 
else 
{  
     echo "<br><li>Geupload: <b>$realname</b><br> naar: <b>$ftp_server</b> <br>als:<b>$realname</b>";  
}  

ftp_close($conn_id);  
?>

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 18:35 ]

Pagina: 1