USB ADSL Modem i.c.m. USB Interface card.

Pagina: 1
Acties:

• Leroy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 14:10
Iemand ervaring met een USB ADSL Modem aangesloten op zo'n PCI USB Card?

Ik moet binnenkort namelijk voor mijn vriendin ADSL bestellen, maar hun pc heeft dus geen USB.

En een ethernet modem is geen optie omdat dat te duur wordt..

Duzze.. iemand hier die weet of het uberhaupt werkt en of het ook naar naar behoren werkt?

Thx,

Leroy

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het zal als het goed is gewoon werken hoor. Voldoet de PC verder wel aan de minimum eisen? (die zullen vast wel op de site staan van je provider, dus iig. minimaal Win98)

• Leroy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 14:10
Hm.. op de site van de provider (in dit geval zonnet) staat niets over systeemeisen, maar ik verwacht dat het wel zal werken op een P1@150mhz.. en als er win98 op moet gebeurt dat verders ook wel..

Het gaat me er vooral om of het werkt met sommige apparaten die hun voeding bij de USB interface vandaan halen. (ik weet niet of zo'n modem dit doet)

Bij mij op het werk hebben we daar met een scanner namelijk weleens problemen mee gehad.

edit:

Correctie, de systeemeisen staan wel op de site van zonnet wel vermeld.

[ Voor 12% gewijzigd door Leroy op 18-02-2003 17:54 . Reden: Correctietje ]

Verwijderd

Iemand ervaring met een USB ADSL Modem aangesloten op zo'n PCI USB Card?
alle tweakers met een via chipset :)
Het gaat me er vooral om of het werkt met sommige apparaten die hun voeding bij de USB interface vandaan halen. (ik weet niet of zo'n modem dit doet)
yep, usb adsl modem doet dat ook. aansluiten op een aparte pci usb kaart is de beste garantie dat je geen problemen krijgt. moet gewoon kunnen dus.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Leroy schreef op 18 February 2003 @ 17:51:

Bij mij op het werk hebben we daar met een scanner namelijk weleens problemen mee gehad.
Dat verwacht ik wel ja, het gaat het er meer om of je PC wel een beetje overweg kan met USB. Windows 95 kan dat niet al te best, vandaar dat ik minimaal Win98 aanraad.

Je krijgt meestal pas problemen met de stroomtoevoer van USB apparaten als je er meerdere aansluit, die dan ook nog aardig wat stroom vragen. (een oplossing daarvoor is een USB hub te gebruiken met externe stroomtoevoer) Maar aangezien je maar 1 apparaat op je USB kaartje aansluit zal je daarvan geen problemen zien.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Moet gewoon lukken, ik doe het zelf namelijk ook :)
Eerst in een Cyrix pr200 met usb interface kaartje, nu in een via epia met onboard usb. Werkt gewoon goed. Stroom toevoer zit ook wel goed zolang je niet meer dan 2 apparaten gebruikt. (ik had printer + adsl modem eropzitten)
Pagina: 1