na 7 maanden men mond niet open gedaan te hebben, word ik momenteel klein beetje ongeduldig maar ze zeggen altijd "Geduld is een schone zaak" dus hou ik me daar maar aan.
* Freek had al led's bij de vage IA besteld
Ik vertrouw het niks, en heb ze al weer geanulleerd. Ik wacht wel op jullie nieuwe IA
Ik vertrouw het niks, en heb ze al weer geanulleerd. Ik wacht wel op jullie nieuwe IA
[ Voor 4% gewijzigd door Freek op 24-02-2003 12:14 ]
Heej... Klopt het dat de IA van laupro verwijderd is??? Ik heb verder nergens opgeschreven hoeveel ik er besteld heb. Is er nog een manier om strax te kunnen controleren of ik echt binnen heb gekregen wat ik besteld heb?
Ik zag, ik nam en ik kwam...
moet je waarschijnlijk in het tabblad 'aflopende IA's kijken, maar als je inlogged kan je toch kijken naar je eigen deelgenomen IA's?
thacow, solo zeker ...
spacy, bij een vervolg IA, zouden dan ook SMD leds kunnen worden opgenomen? denk dat de animo daarvoor niet ZO overweldigend zou zijn, maar denk dat aardig wat tweakers wel interesse hebben.
thacow, solo zeker ...
spacy, bij een vervolg IA, zouden dan ook SMD leds kunnen worden opgenomen? denk dat de animo daarvoor niet ZO overweldigend zou zijn, maar denk dat aardig wat tweakers wel interesse hebben.
[ Voor 41% gewijzigd door n0d3 op 25-02-2003 01:49 ]
We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated
Nee, is niet verwijderd. Zou ook niet kunnen aangezien de IA nog niet afgerond is. Ik kan 'm gewoon nog bekijken hoor. Ga gewoon naar start (bovenaan 't scherm) >> Deelgenomen inkoopacties >> "heldere LEDS in zowel 3 als 5 mm (diverse kleuren)".
Probeer anders dit linkje.
Probeer anders dit linkje.
Verwijderd
Ja ja hier ook, maar het wachten wordt wel beloond straksvenomous schreef op 24 February 2003 @ 11:45:
na 7 maanden men mond niet open gedaan te hebben, word ik momenteel klein beetje ongeduldig maar ze zeggen altijd "Geduld is een schone zaak" dus hou ik me daar maar aan.

me to..
Proud member of Tacopsclan [CLS]
Bedoel je soms "me too"?
Engels blijft moeilijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Aham brahmasmi op 25-02-2003 12:09 ]
YAAAAAY! ledjes zijn binnen (ok dan, gister al maar toen lag GOT plat voor maintenance)
alles geteld en getest en het klopt allemaal perfect! hulde aan Spacy en Pixxa!
ik zal gelijk ff weg om wat weerstandjes en krimpkous in te slaan
alles geteld en getest en het klopt allemaal perfect! hulde aan Spacy en Pixxa!
ik zal gelijk ff weg om wat weerstandjes en krimpkous in te slaan
morgen en overmorgen zullen een heleboel mensjes weer een envelopje ontvangen,
en overmorgen hoop ik ook weer een serie blij te maken met een pakketje
Verwijderd
geduld is blijkbaar toch wel een mooie deugd
ben belg en heb vandaag ook mijn pakketje ontvangen
morgen beetje zagen op school of ik ze daar nie mag uittesten heb toch maar labo elektriciteit en dan doe ik daar tenminste eens iets nuttigs
ben belg en heb vandaag ook mijn pakketje ontvangen
morgen beetje zagen op school of ik ze daar nie mag uittesten heb toch maar labo elektriciteit en dan doe ik daar tenminste eens iets nuttigs
Kan je plz laupro dan fftjes updaten welke psies verzonden zijn?spacy schreef op 25 februari 2003 @ 19:52:
Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL
ik meen dat ik het hier had gevragd maar ik zie mn post nie meer, dus nog maar is,
spacy, bij een vervolg actie, kunne er dan 1mm SMD (604 of zo meen ik) smd leds worden opgenomen? is leuk voor in GSM's en zo, denk dat mensen wel interesse hebben, die schit schijnt heel goedkoop te zijn, per rol iets van 5 gulden/euro dus dat moet wel haal baar zijn, des noods bestel ik wel een rol in mn eentje en deel wel weer ...
edit: och nu zie ik het pas, was een p.s. iets, vandaar dat ik hem nie zag ; ) sorry voor de dubbel post.
spacy, bij een vervolg actie, kunne er dan 1mm SMD (604 of zo meen ik) smd leds worden opgenomen? is leuk voor in GSM's en zo, denk dat mensen wel interesse hebben, die schit schijnt heel goedkoop te zijn, per rol iets van 5 gulden/euro dus dat moet wel haal baar zijn, des noods bestel ik wel een rol in mn eentje en deel wel weer ...
edit: och nu zie ik het pas, was een p.s. iets, vandaar dat ik hem nie zag ; ) sorry voor de dubbel post.
[ Voor 13% gewijzigd door n0d3 op 26-02-2003 16:49 ]
We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated
Verwijderd
precies, als je daar tijd voor hebt (anders ff tijd makenFiRePaTH schreef op 25 februari 2003 @ 20:55:
[...]
Kan je plz laupro dan fftjes updaten welke psies verzonden zijn?
ik heb een klacht 
vandaag heb ik mn nieuwe tobo met die ledjes gemod, en TERING! wat zijn die dingen fel!!!
vandaag heb ik mn nieuwe tobo met die ledjes gemod, en TERING! wat zijn die dingen fel!!!
de klantenservice acht de klacht onvoldoende onderbouwd om in behandeling genomen te wordenFiXeL schreef op 25 February 2003 @ 22:55:
ik heb een klacht
jongens ik heb erg weinig vrijetijd, en om dan ook nog zelf laupro te gaan updaten, ik moet dan werkelijks ergens een half uurtje vinden en allemaal namen gaan opzoeken en evrgelijken tussen een excel document en de laupro gegevens, maar misschien dat er ergens deze week een gaatje hiervoor beschikbaar is, maar er zijn ook sommigen die ondanks dat ze het krijgen het niet eens op ontvangen zetten (en ook andersom
), dus betrouwbaar zijn die gegevens niet echt.
over de SMD en de IR leds, zodra de carnaval is afgelopen wil ik bij GG een lijst in leveren van gewenste producten, en dan zullen ze de complete lijst met prijzen retour doen.
ik wil de producten lijst niet te lang hebben, litecubes en hinkeltwinkels zullen afvallen, tirelfies waarschijnlijk ook, batterijen weet ik nog niet.
de leds gaan we gewoon allemaal nog een keer doen (maar wel met 1 a 2 cent verhoging per ledje, vanwege de vele tijd (ruim 200 uur al), uitzoeken en onvoorziene kosten, en in zakjes van ongeveer 25 denk ik)
Neonsnoer, Spider-, SMD- en IR-LED's hoop ik bij gunstige prijzen (wat vast wel zal lukken) ook toe te voegen
er komt ook nog een speciaal op order gefabriceerd product bij,
sommige casemodders weten het al en zijn erg geintresseerd
en misschien dat we een bepaalde licht gadget nog toe zullen voegen
over de SMD en de IR leds, zodra de carnaval is afgelopen wil ik bij GG een lijst in leveren van gewenste producten, en dan zullen ze de complete lijst met prijzen retour doen.
ik wil de producten lijst niet te lang hebben, litecubes en hinkeltwinkels zullen afvallen, tirelfies waarschijnlijk ook, batterijen weet ik nog niet.
de leds gaan we gewoon allemaal nog een keer doen (maar wel met 1 a 2 cent verhoging per ledje, vanwege de vele tijd (ruim 200 uur al), uitzoeken en onvoorziene kosten, en in zakjes van ongeveer 25 denk ik)
Neonsnoer, Spider-, SMD- en IR-LED's hoop ik bij gunstige prijzen (wat vast wel zal lukken) ook toe te voegen
er komt ook nog een speciaal op order gefabriceerd product bij,
sommige casemodders weten het al en zijn erg geintresseerd
en misschien dat we een bepaalde licht gadget nog toe zullen voegen
Zou lekker zakjes van 50 stuks doen, mits je ze zo aangeleverd krijgt iig, als gewoon 'zakjes' kan schuiven kost het je ook niet zoveel tijd.
BTW> ik wacht nog op een afhaal datum voor Rotterdam ...
I can see clearly now, the brain is gone...
Oh ik hoop het misschien... Eindelijkspacy schreef op 25 February 2003 @ 19:52:
(Ik vind het niet zo erg hoor, maar ze mogen nu toch wel eens komen
Nederlander in België
als er deze week weinig anders tussenkomt hoop ik vrijdag ook weer een serie pakjes te kunnen versturen hoorElektronicanet schreef op 26 February 2003 @ 13:38:
[...]
Oh ik hoop het misschien... EindelijkEn anders dan wachten we wel weer hè
![]()
(Ik vind het niet zo erg hoor, maar ze mogen nu toch wel eens komen)
we moeten een beetje rekening blijven houden ook met de fincieel minder goed bedeelde tweaker_Arnie_ schreef op 26 februari 2003 @ 13:28:
Zou lekker zakjes van 50 stuks doen, mits je ze zo aangeleverd krijgt iig, als gewoon 'zakjes' kan schuiven kost het je ook niet zoveel tijd.
en als je dat uitrekent, 25 leds x 26 cent = € 6,50
vind ik nette prijs voor een zakje met bijv 25 blauwe leds, en blijft ook nog leuk om dan meerdere zakjes te bestellen van andere kleuren.
misschien dat sommigen dit ook gemerkt hebben, in zakjes van 50 (of soms nog meer) is het risico van hier een daar een niet helemaal recht pootje meer ook groot met de post, daarom zou ik iets minder leds per zakje wel op prijs stellen
Verwijderd
ik ben benieuwd dan 
Ben wel geinterresseerd in nieuwe leds (maar eerste die andere maar es binnenkrijgen
)
Ben wel geinterresseerd in nieuwe leds (maar eerste die andere maar es binnenkrijgen
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 13:50 ]
Woeha! mijn leds zijn binnen 
heb zojuist de eerste in mn speakers gemod
1tje doa, lekker boeien
heb zojuist de eerste in mn speakers gemod
1tje doa, lekker boeien
JAAA!!! Ze zijn binnen 
Ahh, beter kan ik het niet treffen.. Nieuwe telefoon binnen, en me leds
Ahh, beter kan ik het niet treffen.. Nieuwe telefoon binnen, en me leds
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Woei! Ik heb ze vanochtend binnen gekregen en meteen mijn toetsenbord gemod met blacklight LED's
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Lekker voor je ogen is dat... Word je na een tijdje niet gaar van dat licht?Demoniac schreef op 26 februari 2003 @ 15:30:
Woei! Ik heb ze vanochtend binnen gekregen en meteen mijn toetsenbord gemod met blacklight LED's
[ Voor 6% gewijzigd door insan1ty op 26-02-2003 15:46 ]
vet vet vet, ik wil mn leds, ik wil meer leds bestellen!! (kan je dat niet bij de order trouwens opgeven, zakjes van 25 ...)
anyway, LEEDSSS!!! bah ik wil de mijne oookkk ... gaat me weer veels te veel geld kosten, zou wel mooi zijn als we die leds dan rond de sinterklaas ontvangen ...
anyway, LEEDSSS!!! bah ik wil de mijne oookkk ... gaat me weer veels te veel geld kosten, zou wel mooi zijn als we die leds dan rond de sinterklaas ontvangen ...
Verwijderd
Jahaha.. de buit is binnen!!!
0% uitval en de lichtsterkte is prachtig!!!
Inkoopactiestarters : bedankt!
ps... ik heb nog een paar platen met IR LEDS liggen ...
(bos_gorilla(at)hotmail.com)
0% uitval en de lichtsterkte is prachtig!!!
Inkoopactiestarters : bedankt!
ps... ik heb nog een paar platen met IR LEDS liggen ...
Ik heb ze ook binnen thanx voor deze geweldige actie
Xiaomi 13T Pro
Kijk eens wat er voor me klaar lag!
LEDjes. Wee! Ik ga nou eindelijk wat moois kunnen klussen.
Spacy, Pixxa: Hartstikke bedankt voor jullie moeite!
LEDjes. Wee! Ik ga nou eindelijk wat moois kunnen klussen.
Spacy, Pixxa: Hartstikke bedankt voor jullie moeite!
Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...
Piksa, laat weer eens wat van je horen. Hoe ver ben je met het hertellen?
HOLY shit wat zijn die dingen fel
ik heb vanmiddag 2 blauwe 3mm led's in mn pc speakertjes gemod, maar ik zit echt flink in het blauwe licht
mn hele trui is blauw 
Vandeweek maar ff een paar dikke weerstanden kopen
Vandeweek maar ff een paar dikke weerstanden kopen
Als die leds toch rechtstreeks van de fabrikant komen kun je ze dan niet ook gelijk vragen om ze per 25 in een zakje te doen?
Ik neem aan dat dat inpakken toch machinaal gaat en dat er niet een paar chinezen die zakjes zitten te vullen met de hand.
Bij een volgende inkoopactie zou ik toch zeker wel per zakje laten afnemen, desnoods regelen de mensen onderling het verder wel.
Heb ik ook gedaan met Lynx
Ik neem aan dat dat inpakken toch machinaal gaat en dat er niet een paar chinezen die zakjes zitten te vullen met de hand.
Bij een volgende inkoopactie zou ik toch zeker wel per zakje laten afnemen, desnoods regelen de mensen onderling het verder wel.
Heb ik ook gedaan met Lynx
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
JAAAAAH
* DeVoTioN heeft zojuist een dikke bubbeltjes envelop gevonde op de deurmat met ledjes erin ! :x
Omg wat zijn die dingen fel, heb er net 1tje getest op de batterij van me digicam (3,7 volt) kben nu half blind
Thnx Spacy en Piksa
* DeVoTioN heeft zojuist een dikke bubbeltjes envelop gevonde op de deurmat met ledjes erin ! :x
Omg wat zijn die dingen fel, heb er net 1tje getest op de batterij van me digicam (3,7 volt) kben nu half blind
Thnx Spacy en Piksa
Ik heb ze ook binnen. Alleen die UV leds vallen erg tegen. De rest is beter als verwacht.
Nu dat de samples bijna verspreid zijn. Wanneer komt de echte IA
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Misschien een idee voor bij de volgende IA.
weerstanden voor bij de leds.
zijn denk ik wel meer mensen die in een plaats wonen waar gewoon simpelweg niet aan weerstanden is te komen.
weerstanden voor bij de leds.
zijn denk ik wel meer mensen die in een plaats wonen waar gewoon simpelweg niet aan weerstanden is te komen.
weerstanden kan je overal halen in elke stad zit wel een elektroboer in de buurt, en als er ook nog weerstanden bij moeten kunnen we nog langer wachten tot alles ingepakt is
Bijna verspreid??!?! We zitten pas op de helft hoor! Voordat die volgende IA van start kan gaan is het wel juli denk ik....The Dolf schreef op 26 februari 2003 @ 19:35:
Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL
mijn streven is om voor eind maart alles de deur uit te hebbenFiRePaTH schreef op 27 February 2003 @ 00:41:
[...]
Bijna verspreid??!?! We zitten pas op de helft hoor! Voordat die volgende IA van start kan gaan is het wel juli denk ik....
Verwijderd
Hallo Pixxa, waar blijft je info? Ik en vele anderen zitten nog steeds op de LEDs te wachten. Ik sta niet meer op LauPro omdat ik per ongeluk de verkeerde deelname verwijderd heb. Wanneer horen wij eens iets?
Verwijderd
Misschien even voor de mensen die een muismod overwegen maar dit niet goed aandurven :
Gisteren heb ik de rode LED van mijn logitec optische muis vervangen door een witte van deze IA (ik wou eigenlijk een blauwe maar hebt niet goed opgelet
)
Het resultaat is prachtig! de muis functioneerd nog precies zo als met zijn originele LED, maar het licht is wel iets minder fel. Ik als "amateursoldeur" was er binnen een half uurtje mee klaar.
Een echte aanrader voor de beginnende moddert dus!!
Gisteren heb ik de rode LED van mijn logitec optische muis vervangen door een witte van deze IA (ik wou eigenlijk een blauwe maar hebt niet goed opgelet

Het resultaat is prachtig! de muis functioneerd nog precies zo als met zijn originele LED, maar het licht is wel iets minder fel. Ik als "amateursoldeur" was er binnen een half uurtje mee klaar.
Een echte aanrader voor de beginnende moddert dus!!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 10:16 . Reden: interpunctie ]
Toen ik gister thuiskwam lag er een envelop vol met leds klaar
Ik heb ze nog niet geteld enzo, maar het ziet er goed uit
Thnx, IA organisatoren
Ik heb ze nog niet geteld enzo, maar het ziet er goed uit
Thnx, IA organisatoren
Always outnumbered, never outgunned!
ohh.. ik hoop dat mijn ledjes ook een dezer dagen binnen vallen, want kheb ze best hard nodig ondertussen, ook al heb ik er zoals iedereen te weinig besteld
Verwijderd
Leds & Litecubes ontvangen! Aantallen kloppen, alleen is mun groene litecube niet zo lekker, helemaal vloeibaar van binnen.. Zal um nog ff checken of ie niet lek is, maar denk dat dat wel los loopt..
Btw, iemand al een nut gevonden voor litecubes als ze leeg zijn? Oftewel, is het mogelijk om ze open te slopen, er draadjes aan te knutselen en dan als sfeer lampjes te gebruiken? Of komt dan die hele smurrie inhoud er uit ...?
Thnx voor de coole inkoopactie, 't was het wachten waard!
Oww, en maybe voor een volgende inkoopactie: light gadgets are tha bomb! Ik vind die flessendingen ook wel tof, die plateautjes waar dan je hele fles van oplicht!
Btw, iemand al een nut gevonden voor litecubes als ze leeg zijn? Oftewel, is het mogelijk om ze open te slopen, er draadjes aan te knutselen en dan als sfeer lampjes te gebruiken? Of komt dan die hele smurrie inhoud er uit ...?
Oww, en maybe voor een volgende inkoopactie: light gadgets are tha bomb! Ik vind die flessendingen ook wel tof, die plateautjes waar dan je hele fles van oplicht!
de bodem (met ledje en batterij, beide afsgescherm) is los te halen van het kapje, maar dan komt de murrie er inderdaad uit, ik wete ook niet hoe dat zit dat sommige gel vloeibaar is, maar als je het goed schud en invriest moet het effect wel hetzelfde zijna als de anderen.Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 11:46:
Leds & Litecubes ontvangen! Aantallen kloppen, alleen is mun groene litecube niet zo lekker, helemaal vloeibaar van binnen.. Zal um nog ff checken of ie niet lek is, maar denk dat dat wel los loopt..
om ze zelf te voeden zul je dus de bodem van dat ding open moeten zien te slopen om er draadjes aan te modden, ik ben hier nog niet aan toegekomen, maar na het modden zou je de gel er gewoon weer in kunnen stoppen, en evntueel dichtlijmen met kit ofzo
Valt wel mee.. zo fel zijn de 3 mm's niet. Bij de blauwe word je er denk ik gaarder van. Je ziet trouwens wel zo'n vaag blacklight-schijnsel als je er recht in kijkt.insan1ty schreef op 26 February 2003 @ 15:46:
[...]
Lekker voor je ogen is dat... Word je na een tijdje niet gaar van dat licht?
[ Voor 3% gewijzigd door Demo op 27-02-2003 13:26 ]
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
TRING!....... klik "Wie is daar?"......"eNpeeDee meneer"...."Ahhh kom binnen!"
Ik heb de bestelling. Bedankt!
Ik heb de bestelling. Bedankt!
Ja dat blacklight schijnsel bedoel ik.. Volgens mij is dat niet fijn als je daar de hele dag inkijkt.Demoniac schreef op 27 februari 2003 @ 13:25:
[...]
Valt wel mee.. zo fel zijn de 3 mm's niet. Bij de blauwe word je er denk ik gaarder van. Je ziet trouwens wel zo'n vaag blacklight-schijnsel als je er recht in kijkt.
Verwijderd
Zeer netjes verpakt, nice work 
Alle aantallen kloppen
TNX voor al het werk, moge de voldoening van al die mensjes vrolijk maken jou goed doen
Alle aantallen kloppen
TNX voor al het werk, moge de voldoening van al die mensjes vrolijk maken jou goed doen
Verwijderd
ik vind dat we nog wel een extra bijdrage mogen doen voor spacy aangezien hij er al zoveel uren in heeft zitten en dan toch nog een nieuwe IA wil starten. Hulde!
Ik zit er nu al vanaf 11 uur bij (lanneninsan1ty schreef op 27 February 2003 @ 15:44:
[...]
Ja dat blacklight schijnsel bedoel ik.. Volgens mij is dat niet fijn als je daar de hele dag inkijkt.

Led's allemaal binnen, aantal kloppen ook.
Alleen had ik bij de 3mm blauw 2 defecte, is dit ook zo bij anderen?
De 5mm van blauw en UV waren geen probleem, alleen de 3mm, en heb met testen echt een weerstand gebruikt .
Wel lekker fel zeg!
Alleen had ik bij de 3mm blauw 2 defecte, is dit ook zo bij anderen?
De 5mm van blauw en UV waren geen probleem, alleen de 3mm, en heb met testen echt een weerstand gebruikt .
Wel lekker fel zeg!
Jippieeeeeeeeeeeeeeee!!!!
Ik heb ze nu ook binnen.
Ik stond nog eens niet op verzonden.
(nu was het verrassingseffect wel erg groot)
Echt super netjes verpakt!
ff snel een keer aan de 5 volt geprobeerd i.vm.m nog geen weerstand maar die dingen zijn super fel en de UV zijn erg
Tumbs up voor de IA houders!
(kan niet wachten op de volgende IA ik heb er dit keer maar van twee kleuren besteld in totaal 240 stuks maar de volgende keer ga ik er nog vewel meer bestellen en dan alle kleuren wat (dus 50 stuks of zo van ieder)
Ik heb ze nu ook binnen.
Ik stond nog eens niet op verzonden.

(nu was het verrassingseffect wel erg groot)
Echt super netjes verpakt!
ff snel een keer aan de 5 volt geprobeerd i.vm.m nog geen weerstand maar die dingen zijn super fel en de UV zijn erg
Tumbs up voor de IA houders!
(kan niet wachten op de volgende IA ik heb er dit keer maar van twee kleuren besteld in totaal 240 stuks maar de volgende keer ga ik er nog vewel meer bestellen en dan alle kleuren wat (dus 50 stuks of zo van ieder)
19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K
WOOHOO!Owkee, je pakje gaat vrijdag de 28e met NPD mee, je kunt hem dus maandag
verwachten
groet'n Roland
Je bent niet goed wijs.tijgermobiel schreef op 27 February 2003 @ 22:21: [...] ff snel een keer aan de 5 volt geprobeerd i.vm.m nog geen weerstand maar die dingen zijn super fel en de UV zijn erg[...]

Ik had een paar van die knoopcelletjes besteld, en die zijn echt perfect om de LED's mee te testen. Zonder weerstand dus. De LED's branden dan net een fractie feller dan als ze aan m'n mobo (hdd en power LED headers) aangesloten zijn. Bij mij werken trouwens alle kleuren (ik heb alle kleuren besteld) op m'n mobo, itt tot sommige mensen hier die geen blauwe LED's e.d. aan de praat kregen als power/hdd LED.
Verwijderd
maat van mij heeft ze ook rechtstreeks aan de 5v gehangen en heeft enkel twee UV's opgeblazen die kunnen er dus blijkbaar niet tegen maar de rest heeft het overleefd, maar ik zou het inderdaad ook niet echt aanradenAham brahmasmi schreef op 28 February 2003 @ 01:28:
[...]
Je bent niet goed wijs.Je hebt erg geluk gehad dat je LED's niet meteen 'geknapt' zijn toen je ze op de 5 V van de voeding aansloot. 5 V van de voeding, zonder weerstand is echt veel te veel. Je sluit de 5 V-lijn van je voeding in feite gewoon kort zo. Er zijn genoeg waarschuwingen geweest van Spacy en anderen, en als het goed is zat er in je envelop/pakje ook zo'n briefje waar dezelfde boodschap op staat. Verder moet je natuurlijk zelf weten wat je met je LED's doet, maar sluit ze NIET rechtstreeks op de 5 V van een molex aan om ze te testen/gebruiken.
Ik had een paar van die knoopcelletjes besteld, en die zijn echt perfect om de LED's mee te testen. Zonder weerstand dus. De LED's branden dan net een fractie feller dan als ze aan m'n mobo (hdd en power LED headers) aangesloten zijn. Bij mij werken trouwens alle kleuren (ik heb alle kleuren besteld) op m'n mobo, itt tot sommige mensen hier die geen blauwe LED's e.d. aan de praat kregen als power/hdd LED.
eigenlijk spijtig dat het vakantie is, moet dringend weerstandjes gaan "lenen" op school
Ik weet donders goed dat ik ze niet meteen aan de 5 v mag hangen nmaar ik heb nog geen weerstandjes (dit i.v.m. dat ik ze nog niet verwachtte)Aham brahmasmi schreef op 28 February 2003 @ 01:28:
[...]
Je bent niet goed wijs.Je hebt erg geluk gehad dat je LED's niet meteen 'geknapt' zijn toen je ze op de 5 V van de voeding aansloot. 5 V van de voeding, zonder weerstand is echt veel te veel. Je sluit de 5 V-lijn van je voeding in feite gewoon kort zo. Er zijn genoeg waarschuwingen geweest van Spacy en anderen, en als het goed is zat er in je envelop/pakje ook zo'n briefje waar dezelfde boodschap op staat. Verder moet je natuurlijk zelf weten wat je met je LED's doet, maar sluit ze NIET rechtstreeks op de 5 V van een molex aan om ze te testen/gebruiken.
Maar ik moest ze gewoon 1 van uit proberen.
Ze zijn echt super wreed!
Thanx IA houders
19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K
jongens let wel dit mailtje krijgen maar enkelen mensen vooraf,
heeft meestal verband met een kleine wijziging ergens in
Verwijderd
Over die 5 volt trouwens, bekijk die litecubes eens: daar zitten duidelijk 2 cellen in serie in. Dus dan brand zo'n ledje op 6 volt
Ik denk dat die batterijtjes dan stroombegrenzend werken ofzo.. Of het zijn speciale leds..
inderdaad knoopcellen hebben een inwendige weerstand en werken daardoor dus stroombegrensend, maar deze stroom is in de meeste gevallen bij langdurig gebruik toch nog net ietsjes te hoog, maar zolang is de levensduur van de gemiddelde knoopcel niet dat je merkt dat het ledjes geen tienduizenden uren meer meegaatVerwijderd schreef op 28 February 2003 @ 09:49:
Over die 5 volt trouwens, bekijk die litecubes eens: daar zitten duidelijk 2 cellen in serie in. Dus dan brand zo'n ledje op 6 voltIk denk dat die batterijtjes dan stroombegrenzend werken ofzo.. Of het zijn speciale leds..
Verwijderd
ZE ZIJN BINNEN.....
moet ze nog wel even tellen enzo....
Kan ik met 2 AA batterijen die ledjes testen zonder weerstand?, of moet ik echt een weerstand gebruiken?
Kan ik met 2 AA batterijen die ledjes testen zonder weerstand?, of moet ik echt een weerstand gebruiken?
Verwijderd
Een weerstand is gewoon verplicht, zeker bij normale batterijen waar de interne weerstand heel laag is. PS heb je wel genoeg spanning bij 2 x AA, dat is maar max 3 volt.Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 11:25:
ZE ZIJN BINNEN.....
Verwijderd
uhm, ja. ... ik zie ze wel een beetje branden... niet super fel ofzo... maar gaan ze dan niet stuk met 2 AA batterijen... kheb nu ff geen weerstandjes bij de hand...
ik zou het afraden, een fractie vane en seconde kan al genoeg zijn om ze blijvend te beschadigen, ga eerst maar even opzoek naar een weerstand zo moeilijk moet dat niet zijnVerwijderd schreef op 28 February 2003 @ 13:13:
uhm, ja. ... ik zie ze wel een beetje branden... niet super fel ofzo... maar gaan ze dan niet stuk met 2 AA batterijen... kheb nu ff geen weerstandjes bij de hand...
3 V is genoeg voor alle kleuren LED's volgens mij. Ik heb ze allemaal getest met de knoopcelletjes (lithiumbatterijtje) die ik ook besteld had, en die zijn dus 3 V. Dus de LED's werken allemaal prima op 3 V. AA-batterijen zou idd niet gebruiken om de LED's mee te testen; de (kortsluit)stroom is gewoon te hoog (vanwege de lage interne weerstand). Knoopcelletje zonder weerstand kan prima zonder de LED's te beschadigen.Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 12:05:
[...] PS heb je wel genoeg spanning bij 2 x AA, dat is maar max 3 volt.
Edit: alleen oranje, geel en (vooral) rood branden wat aan de felle kant met zo'n knoopcel. Die kleuren hebben een iets lagere drempelspanning.
[ Voor 39% gewijzigd door Aham brahmasmi op 28-02-2003 14:00 ]
Verwijderd
Aangezien mijn kast nu compleet open ligt wegens modwerkzaamheden, hangt nu dus ook het draadje van mobo naar power-LEDje losnaar beneden. Mooi aan Chieftec is dat dat niet gesoldeerd zit, maar met een plugje met 2 gaatjes voor je LED. Zo heb ik ze dus allen kunnen testen, 3mm, 5mm, wit, UV, maakt niet uit. Geen geemmer met weerstandjes oid
Verwijderd
Carpe Diem woont in Aalsmeer en is benieuwd wie zijn pakketje gaat versturen, Spacy of Pixxa?
/me Carpe Diem is ongeduldig aan het worden
/typo
/me Carpe Diem is ongeduldig aan het worden

/typo
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 12:03 ]
"Mijn" bestelling is compleet, sterker nog, er waren 2 rode leds teveel
Alle leds zijn getest en werken:

Met dank aan Flotter
Alle leds zijn getest en werken:

Met dank aan Flotter
Always outnumbered, never outgunned!
Spacy, heb je mijn 2 mails ontvangen, want ik hoor niks van je?
tnx voor de service spacey! ik heb ze binnen!!!! 
aanvulling:
alle LED's doen het en heb ook exact de bestelde hoeveelheid...
40 Blauw
50 Wit
40 Groen
20 Rood
20 UV
20 Oranje
20 Geel
maakt samen 210, leuk voor kerstboomverlichting aan het plafond, maar heeft iemand leuke/vervelende/praktische/irritante ideeen om het nog zieker te maken, en hoeveel zou je nodig hebben voor een kamertje van 4x4 meter???
aanvulling:
alle LED's doen het en heb ook exact de bestelde hoeveelheid...
40 Blauw
50 Wit
40 Groen
20 Rood
20 UV
20 Oranje
20 Geel
maakt samen 210, leuk voor kerstboomverlichting aan het plafond, maar heeft iemand leuke/vervelende/praktische/irritante ideeen om het nog zieker te maken, en hoeveel zou je nodig hebben voor een kamertje van 4x4 meter???
[ Voor 79% gewijzigd door jopiek op 28-02-2003 20:03 ]
Cogito Ergo Credo
Mjah als et goed is is alles nu ingepakt, dus jongens spam me maar met mail met wanneer je het af wilt hale
Thanx Spacy.
Via T-Mug heb ik ook mijn LEDjes binnen....
Thanx man!
Via T-Mug heb ik ook mijn LEDjes binnen....
Thanx man!
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
You've GoT mail.....Piksa schreef op 01 March 2003 @ 09:12:
Mjah als et goed is is alles nu ingepakt, dus jongens spam me maar met mail met wanneer je het af wilt hale
woooohoooo, leeeedjes, ik heb ze 
triiiing - (ons mam:) kom maar binnen - triiiing - (ons mam:) ja godverr.... - dag mevrouw, npd - (ik:) WOOHOOO!
triiiing - (ons mam:) kom maar binnen - triiiing - (ons mam:) ja godverr.... - dag mevrouw, npd - (ik:) WOOHOOO!
ik zal je mails opzoekenLamborghini schreef op 28 February 2003 @ 16:08:
Spacy, heb je mijn 2 mails ontvangen, want ik hoor niks van je?
Verwijderd
jepspacy schreef op 01 March 2003 @ 11:16:
jongens niet allemaal te enthousiast worden, ik weet dat fel en mooi zijn, maar er zijn nog steeds mensen die ze niet hebben
maar ff wat anders waar moet ik een adreswijziging doorgeven. pak je ze uit de profielen van Laupro of moet ik het ergens naar toe mailen.
jah, beetje pesterig dit hoor ; )
ach wacht nog wel ffkes vrolijk verder
ach wacht nog wel ffkes vrolijk verder
adres wijzigingen graag mailen!!!!
we doen verder weinig met de profielen van laupro, want ik heb een excel bestand wat al een tijd geleden is geexporteerd uit laupro en daar houd ik alles in bij
we doen verder weinig met de profielen van laupro, want ik heb een excel bestand wat al een tijd geleden is geexporteerd uit laupro en daar houd ik alles in bij
Verwijderd
na een tijdje gebruik merk ik alleen iets vreemds bij de blauwe leds. sommige worden namelijk lichter van kleur ! Er zit echt de juiste weerstand voor dus dat si niet het probleem iemand dit al gehad??? ze waren eerst een normaal blauw en nu lichtblauw ! echt waar !
welke voltage voedingsbron?Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 14:38:
na een tijdje gebruik merk ik alleen iets vreemds bij de blauwe leds. sommige worden namelijk lichter van kleur ! Er zit echt de juiste weerstand voor dus dat si niet het probleem iemand dit al gehad??? ze waren eerst een normaal blauw en nu lichtblauw ! echt waar !
welke weerstand waarde heb je genomen?
er zitten briefjes bij de leds waarop staat 4v, maar exter heeft reeds berekend dat de drempelspainng al 3,2 is, neem je nu de weerstandswaarde die bij 4v nodig zou zijn, dan gaat er dus 28 mA ipv 20 mA door je led heen, misschien dat dit op de lange duur kan leiden tot verkleuring?
Verwijderd
en nu maar wachten op de volgende IA
Carnavals kraker:
Pak wat tieribs en doorzichting tape
Pak 2 tireflies, en tierib en tape die aan je broek zodat ze onder je tshirt schijnen (bijvoorbeeld aan de riemlussen)
Voila, instant oneman lightshow / carnavalskraker
Ik heb net de proef op de som genomen, en echt iedereen vond het cool!
Pak wat tieribs en doorzichting tape
Pak 2 tireflies, en tierib en tape die aan je broek zodat ze onder je tshirt schijnen (bijvoorbeeld aan de riemlussen)
Voila, instant oneman lightshow / carnavalskraker
Ik heb net de proef op de som genomen, en echt iedereen vond het cool!
Spacy, sta ik ook op dat excel blad? Ik was wat later met bestellen
Ik kan bijna niet wachten om mijn wasmachine, droger, cappuchino apparaat en tv te modden.
En mijn compie offcourse
En mijn compie offcourse

Hmm... ook alles binnen gehad... Miste 1 3mm groen ledje... Er zit toch best wel aardig verschil in de leds onderling... Van 1 blauwe dacht ik zelfs dat die kapot was... Maar die moest ik direct op 5V zetten om hem te kunnen laten branden...
Ik zag, ik nam en ik kwam...
Hé ik heb een vaag LEDje ontdekt! Een 5mm blauwe LED die "knippert". De LED was 100% goed gesoldeerd met de juiste weerstand op de juiste spanning. Het rare is dat deze soms helemaal niet brandt en soms weer wel... Als ie brandt knippert ie snel en onregelmatig...
Maargoed, het is niet erg, ik heb er nog een paar over.
Verwijderd
Nog een leuk idee: Ik ben nu voor mijn wandlampjes (van die halfronde dingen met zo'n difuus glas er voor) 't zo aan het maken dat ze alle kleuren kunnen worden. Ik heb van elke kleur 3 leds er in verwerkt. Op dit moment nog alleen aangesloten dmv een schakelkastje, maar straks is het de bedoeling dat ze gaan kleuren-faden enzo.
Dat faden ga ik met dit printje doen: http://www.bit-tech.net/article/92
Dus dat wordt wel tof. Leuk om verder in je kamer te verwerken voor sfeer verlichting.
Dat faden ga ik met dit printje doen: http://www.bit-tech.net/article/92
Dus dat wordt wel tof. Leuk om verder in je kamer te verwerken voor sfeer verlichting.
Had ik ook, samen met een 3 mm blauw ledje, uiteindelijk (opeensBenadski schreef op 02 March 2003 @ 16:30:
Hé ik heb een vaag LEDje ontdekt! Een 5mm blauwe LED die "knippert". De LED was 100% goed gesoldeerd met de juiste weerstand op de juiste spanning. Het rare is dat deze soms helemaal niet brandt en soms weer wel... Als ie brandt knippert ie snel en onregelmatig...
Verwijderd
Eeeeeeey Spacy, mijn bestelling is NIET goed ! Ik heb 10x 5mm wit gekregen in plaats van (de bestelde) 10x 5mm rood gekregen.
(Voor de rest klopt het) Kan je ff contact met me opnemen hierover !?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 10:30 ]
als jij nu even een mailtje stuurt?Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 10:26:
Eeeeeeey Spacy, mijn bestelling is NIET goed ! Ik heb 10x 5mm wit gekregen in plaats van (de bestelde) 10x 5mm rood gekregen.![]()
(Voor de rest klopt het) Kan je ff contact met me opnemen hierover !?
Verwijderd
ff Gemeten: Voeding 11,78 volt.spacy schreef op 01 March 2003 @ 15:32:
[...]
welke voltage voedingsbron?
welke weerstand waarde heb je genomen?
er zitten briefjes bij de leds waarop staat 4v, maar exter heeft reeds berekend dat de drempelspainng al 3,2 is, neem je nu de weerstandswaarde die bij 4v nodig zou zijn, dan gaat er dus 28 mA ipv 20 mA door je led heen, misschien dat dit op de lange duur kan leiden tot verkleuring?
Weerstand 502 ohm (Twee keer 1k paralel)
Led = 5mm Blauw.
Ook even getest als ik de spanning stiekuhm iets omhoog zet op een andere voeding dan worden ze wel weer donkerder blauw en ze worden dan niet minder fel maar volgens mij ook niet feller.
Verwijderd
yes! heb de leds binnen! precies zoals je zei spacy, thnx, zal vanavond even gaan testen.
Top. meteen ff op laupro aangegeven dat ik ze heb.
Top. meteen ff op laupro aangegeven dat ik ze heb.
Heb je die van mij intussen gevonden?
Het ging onder andere over die bijbetaling van verzendkosten.
als het goed is moet er ongeveer 8,5v over de weerstanden staan klopt dit ook ?Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 11:11:
[...]
ff Gemeten: Voeding 11,78 volt.
Weerstand 502 ohm (Twee keer 1k paralel)
Led = 5mm Blauw.
Ook even getest als ik de spanning stiekuhm iets omhoog zet op een andere voeding dan worden ze wel weer donkerder blauw en ze worden dan niet minder fel maar volgens mij ook niet feller.
zoo ... heb de leds ook binnen. ze functioneren naar behoren. Ik heb wel een paar blauwe leds die een hogere drempelspanning hebben trouwens, niet erg hoor
Ik had nog wel een opmerking over de "paarse" (UV leds) zijn die nou zo weinig fel, of zet ik dr te weinig stroom op ? (ze vreten iig flink wat stroom)
Ik hoop trouwens dat de anderen ook hun leds snel binnenkrijgen!
Ik had nog wel een opmerking over de "paarse" (UV leds) zijn die nou zo weinig fel, of zet ik dr te weinig stroom op ? (ze vreten iig flink wat stroom)
Ik hoop trouwens dat de anderen ook hun leds snel binnenkrijgen!
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
Dit topic is gesloten.