[JAVASCRIPT] onClose bestaat het of niet?

Pagina: 1
Acties:

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-08 17:31
Ik zit nu al een tijdje te zoeken op internet voor een actie als onClose. Kan wel informatie vinden over onUnload maar dat moet ik niet hebben. Het moet zo zijn dat als het venster gesloten wordt dat er automatisch een javascript actie in werking gesteld wordt die eerst om een bevestiging vraagt en daarna de user uitlogt.

Bestaat er zo'n soort functie, er hoeft geen rekening gehouden te worden met veiligheidsinstellingen want die zijn 0 (draait op een intranet). Hoop dat iemand hier iets op kan zeggen.

Alvast bedankt

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Nope

http://msdn.microsoft.com...ce/objects/obj_window.asp

Waarom zou je dit trouwens willen? Als je met sessies werkt is de sessie automatisch verlopen als een gebruiker zijn laatste venster sluit.

[ Voor 39% gewijzigd door Bosmonster op 18-02-2003 16:25 ]

• wustenveld
Ik wil het als extra 'service' naar de gebruiker toe wil ik die melding hebben van "weet u zeker dat ...".

• wustenveld
Nu bedacht ik ineens iets. Ik heb heb een frameset gemaakt, het bovenste frame is 0 pixels en het onderste frame is waar de applicatie in gestart wordt. Dit heb ik gedaan omdat ik aan een volgende functie dacht:
[script]
<script for=parent.window event=onunload>
alert("blaat");
</script>
[/script]

of
[script]
parent.window.onunload = unloadFunctie;
[/script]

Dit werk alleen niet, ik kan wel waardes van de frameset uitlezen met parent.PowerApp.ApplicationName maar dus geen events uitlezen lijkt het wel op.

Zie ik nu iets over het hoofd of zit ik misschien helemaal op het verkeerde spoor

Verwijderd

wustenveld schreef op 18 February 2003 @ 17:13:
[...]of zit ik misschien helemaal op het verkeerde spoor
Ja, als je die extra melding wil, maak dan een custom window.close() knop in je interface/pagina zodat je niet met de window knoppen hoeft te rotzooien.

• wustenveld
Goed idee, alleen zijn de meeste mensen gewend om een window te sluiten met het kruisje rechtsboven-aan het window. Ik kan wel vertellen dat dat niet mag maar het gebeurt toch, dus vandaar dat ik een onclose of onunload iets wil hebben. En dan in dit geval dus voor de parent omdat de applicatie zelf bij elke klik een unload heeft van een pagina.

Verwijderd

In IE kan het wel (een beetje).
MSDN voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<HTML>
<HEAD>
<SCRIPT>
function closeIt()
  {
    event.returnValue = "Any string value here forces a dialog box to \
                        appear before closing the window.";
  }
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY onbeforeunload="closeIt()">
    <a href="http://www.microsoft.com">Click here to navigate to 
        www.microsoft.com</a>
</BODY>
</HTML>

Verwijderd

je kan er ook een melding inzetten van. "Let op, u bent nog ingelogt"

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

kan je niet gewoon met een confirm en onbeforeunload iets doen?

Wise enough to play the fool

Pagina: 1