HD storage op netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:03
ik wil in mijn netwerk een PC aansluiten die als externe HD dient.
Ik wil er geen windows op zetten want dat neemt te veel plaats in (8>
Ik wil wel gewoon dat de andere pc's in het netwerk er op kunnen schrijven en ook ervanaf kunnen lezen

is er misschien een Linux distributie of iets dergelijks waarmee dit mogelijk is, of met win3.11 of zo?

Er komen meerdere Hd's in, en ik wil dat deze als 1 HD worden gezien, is dit ook mogelijk?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dure oplossing: Koop SAN software. Maar zelfs dat zal veel ruimte innemen.
Persoonlijk zou ik zeggen: ga voor iets als Freesco met een aanvullende SAMBA-achtige module. Da's gratis en neemt denk ik vrij weinig plaats in.
Probeer eensL

http://freescosoft.freebs...amba_2.2.6_nachoman77.htm

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-08 11:08
Windows ME/95/98 kan je vrij klein installeren, maar ik raad het je niet aan ivm stabiliteit; de server moet 24/7 aan staan neem ik aan?
Windows 2K/XP wordt al vrij groot idd.
Linux neemt, als je er wat vanaf weet en het goed installeert, niet al te veel ruimte in, maar je moet dan nog wel Samba installeren en configureren.

Meerdere HD's kan met Linux (of Windows Server) softwarematig.

• _sepulnation_
iemand daar ervaring mee?

• _sepulnation_
ja, 24/7
en er draait geen win2k op

Verwijderd

Ja dit kan. Maar ik snap niet dat je op een storage server geen 1GB kan missen voor een Windows 2000 installatie :? Met Linux kan dit ook, maar dat kost je ook wel 300-500MB, dus dat lijkt me niet echt het andere uiterste.
Bij mijn weten zijn er geen speciale distro's die dit doen, lijkt me ook redelijk onzinnig. Gewone gebruikers nemen gewoon een normaal OS, en bedrijven een embedded systeem. Geen markt voor..

Meerdere HD's als één kan met RAID.

Ik vind dit topic trouwens wel een hoog helpdesk-gehalte hebben..

Edit: Gebruik Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif eens, het zal je bevallen!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 16:19 ]

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:25
Al eens gedacht aan windows 95, kleine install, stabiel. Netwerkmogelijkheden weet ik er niet van

[ Voor 5% gewijzigd door Underground75 op 18-02-2003 16:18 ]

Verwijderd

*nix icm Samba/NFS: perfecte (stabiele) combo voor fileserver (Samba is sneller dan MS' eigen filesharing: zie T.net)... Gemakkelijk klein te installen... Geen ervaring? Pak RedHat oid, ff howto ernaast en gaan :)

/me heeft t (Slackware met Samba + NFS voor *nix-connectivity) hier ook lopen (4x 80gb) en werkt super :)

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Waarom direct SAN gaan? Daarvoor moet je servers hebben, en aanzienlijk wat kennis. Makkelijker is om naar een NAS oplossing te zoeken.

SNAP is een producent van dit soort apparaten, maar je kunt ze ook van Linksys en Western Digital kopen. Meestal zijn ze RAID-capable (van RAID 0 of 1 tot RAID 5 met hotspare).

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Kvind zelf die linksys er wel leuk uitzien maar ook apple heeft ze volgens mij ook.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sim-Pel , installeer een willekeurig OS welke de mogelijkheid heeft om je HD's / directory's te delen over een LAN verbinding.
Hierbij valt te denken aan bijna elk willekeurig OS.
Van Win95 tot BeOS, van WinXP tot W2KAS, van Linux tot NetWare.

Suc6 met het besluit van je OS :Y)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.