Toon posts:

[LINUX] Half-Life, Counter-Strike op LAN.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hele tijd geleden ooit een tool gevonden waarmee je onder LINUX je LAN servers (die dus op linux draaide) ook kon laten listen bij de LAN list van Counter-Strike, dit gebeurd niet standaard (althans, je ziet hem niet) je moet specifiek die tool gebruiken.

Ik dacht het past beter in SGD omdat al die Linux nerds niet gamen (nofi :* )

Weet iemand heel toevallig hoe deze tool heet?

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:12
Je moet de server op een poort tussen 27015 en 27020 (of ergens in de buurt :P) laten draaien, en de server starten met parameter "+sv_lan 1". Dan moet je 'm gewoon kunnen zien in HL volgens mij :?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dan zie ik hem niet :'(

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 15:57:
Ik dacht het past beter in SGD omdat al die Linux nerds niet gamen (nofi :* )
Als het een probleem is kan je het beter in SPV zetten :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Goodmornin'

Ja, geef me maar even mod rechten, dan verplaats ik hem wel ;) :+

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:07
SGD -> SPV ;)

There is no magic.

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:12
./hlds-run -nomaster -game cstrike +map de_aztec +maxplayers 12 +sv_lan 1 -insecure -port 27015

Ik dacht dat het zoiets was, is al weer een jaar geleden ofzo :P Start je 'm zo ongeveer op?

Als je 'm op een PC met meerdere netwerkkaarten probeert te draaien, kan je ook nog handmatig een IP opgeven waarop de server luistert; -ip 192.168.0.1 ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat werkt gewoon niet.

En met die tool weer wel, dan zet je dus die HLDS server op een IP & poort, dan een config file waarin je de poort zet en het IP waar de HLDS op luistert, en dan die tool starten en je kan ze zien in de "LAN Servers" @ CS the game :P

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
probeer in de console 'slist' op de clients, en anders het proggie www.hlsw.de gebruiken

Verwijderd

ik kwam ook op hetzelfde probleem, ik probeerde ook -secure -nomaster in me line te zetten maar werkte niet, wat ik doen heb gedaan is

liblist.gam met texteditor geopend en toen heb ik secure in 0 verandert en setmaster ook in 0 verandert dan de volgende opstart line

screen ./hlds_run -game cstrike +ip blalblabl +port jouwpoortje +maxplayers aantalplayers +map jouwmap +sv_lan

Die sv_lan 1 heb ik ook in me server.cfg staan maar ik weet niet of dat nodig is maar ik ga er niet meer aan kloten zolang het werkt :D
Pagina: 1