Toon posts:

Mogelijkheden van audio met de Nforce2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht, misschien kunnen we een topic opendoen over de audiomogelijkheden van de nforce2.

Ik heb zelf een asus a7nx8 deluxe in bestelling staan en ik ben benieuwd hoe het gaat klinken met een digitale verbinding ivm de dolby digital encoding capabilities van de nforce chipset.

Mijn receiver is een marantz sr-4300 maar momenteel icm mijn sb live1024 klinkt dat digitaal aangesloten toch vrij bagger. (behalve met ac3 dan :D )

Alle ervaringen ivm het geluid (digitaal of analoog verbonden) zijn welkom.

• epjwpsvk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-03 08:42
Ik heb zelf een asus a7n8x moederbord en vraag mij af wat ik moet instellen zodat ik uit alle vier de speakers van mijn creative set geluid kan krijgen. Ik heb 1 kabeltje verbonden met de groene ingang (line out) en ik met de blauwe (line in) en bij de opties van het geluid 4 boxen gezet maar uit 2 boxen komt geen geluid. Ook staat aangevinkt dat de rear speakers verbonden zijn via het line in kanaal. Is er iemand die kan helpen aub??

AMD Athlon64 2800+, Asus K8V, 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (PMI), (2x Hitachi Deskstar 7K250 80GB (7200RPM, SATA, 8MB) Raid 0, Club3D GeForce FX5900 XT 128MB

Verwijderd

Wat ik me afvraag is of de audio van deze chipset daadwerkelijk te vergelijken is met bijv. een Terratec of Audigy kaart. Ervaringen?

Verwijderd

Klinkt erg heel goed.
Heb een Logitech Z-680 via een optische kabel aangesloten op m'n Abit NF7-S, alles gooit het bord eruit als Dolby Digital, geluidskwaliteit is erg goed

• epjwpsvk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-03 08:42
Heeft iemand nog een idee hoe ik mijn probleem kan oplossen?

AMD Athlon64 2800+, Asus K8V, 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (PMI), (2x Hitachi Deskstar 7K250 80GB (7200RPM, SATA, 8MB) Raid 0, Club3D GeForce FX5900 XT 128MB

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 18:50:
Wat ik me afvraag is of de audio van deze chipset daadwerkelijk te vergelijken is met bijv. een Terratec of Audigy kaart. Ervaringen?
Als het digitaal aangesloten is naar een kwaliteitsreceiver denk ik van wel, omdat dan de DAC's van de receiver het overnemen. En die zullen van heel wat betere kwaliteit zijn dan de realtek alc650 dac die op zo goed als alle nforce 2 moederborden wordt gebruikt. Dit is een low-budget DAC die inferieur is aan degene die op audigy, terratec, tb... kaarten te vinden zijn.

Verwijderd

epjwpsvk schreef op 18 February 2003 @ 18:48:
Ik heb zelf een asus a7n8x moederbord en vraag mij af wat ik moet instellen zodat ik uit alle vier de speakers van mijn creative set geluid kan krijgen. Ik heb 1 kabeltje verbonden met de groene ingang (line out) en ik met de blauwe (line in) en bij de opties van het geluid 4 boxen gezet maar uit 2 boxen komt geen geluid. Ook staat aangevinkt dat de rear speakers verbonden zijn via het line in kanaal. Is er iemand die kan helpen aub??
Is dit nog gelukt? Ik heb namelijk
hetzelfde probleem. Bij soundoptions kan ik het dus
ook omswitchen alleen werkt het niet. Ik heb al verschillende
a7n8x topics doorgelopen maar staat geen oplossing.

Misschien is een bios update een oplossing of het installeren
van een sound programma van asus zelf?
Pagina: 1