Toon posts:

Wireless LAN aan de praat krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
thuis heb ik een win 98SE server staan die (met kabel) aan 3 andere PC's staat en aangesloten is op het internet via kabel. Nu heb ik ook nog een laptop met windows XP home, en om deze draadloos aan het netwerk te hangen heb ik 2 USB draadloze adaptors gekocht. De twee apparaatjes zien elkaar wel, de verbinding is zelds 'uitstekend'. Maar in windows zien ze elkaar niet. Internet delen werkt ook niet.
Iemand een ideetje welke instellingen ik moet veranderen zodat ze elkaar wel zien?
Bij voorbaat dank

Verwijderd

Leg eens uit wat "zien ze elkaar niet" inhoudt. Kan je pingen, kan je ze benaderen via "\\192.168.x.x"? Welke instellingen heb je ze gegeven, zitten ze in dezelfde workgroup, in hetzelfde subnet, etc. Dit is veel te vaag!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:48
kun je elkaar dan wel pingen? moet wel

Verwijderd

Dus van USB dongle naar USB dongle? Kan dat wel, heb je niet minimaal een accesspoint nodig ?

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Kan wel, maar dan als "ad-hoc" netwerk. Dit moet je vaak instellen.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

hoi !
Ben nieuw hier, maar betreffende je vraag.

Heb je die 2e USB dongle op een PC aangesloten die bedraad aangesloten zit?
Zo ja, is het niet zo'n probleem het aan de praat te krijgen.
Zo niet, heb je toch echt een accesspoint nodig.

1. Zorg dat beide draadloze kaarten in dezelfde ip-range zitten.
2. Zorg dat beide draadloze kaarten dezelfde ESS-ID hebben.
3. Channel moet gelijk.
4. Zet encryptie enzo in eerste instantie uit (open system)
5. Beide kaarten in ad-hoc

Dan moet het werken!
Probeer anders eens of je dan ander in ieder geval kunt pingen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze inderdaad beide als ad-hoc ingesteld, en de server hangt aan een bedraadnetwerk.
Ook heb ik de ip adressen al in dezelfde range gezet, zelfde werkgroep ingesteld etc.
Ook heb ik al geprobeerd om de kabel-netwerkadapter uit te schakelen(zou volgens een vriend moeten helpen) maar ook dat mocht niet baten :-(

Maar ik kan dus zelfs niet pingen, en dat terwijl hij aangeeft dat hij een 'uitstekende verbinding' heeft.

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Welke IP Adressen en Subnetmasks gebruik je?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Topicstarter
de server is 192.168.0.1
andere pc's 192.168.0.2-3-4 en de laptop 192.168.0.11

alleemaal onder subnetmask 255.255.255.0
Pagina: 1