Toon posts:

[CS] can't retrieve master server list

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, de search (Google en GOT search) leverde niks specifieks op over mijn probleem.

2 weken geleden heb ik Half Life Generation 2 Pack gekocht met daarin Opposing Force, Half-Life en Counterstrike (met 3 afzonderlijke serials).

Heb alleen Counterstrike geinstalleerd met de updates cs1005.exe (cs105full.exe geeft een fout in de directory e:\games\FAIL). CS1005.exe installeert zich keurig.

Ik weet niet wat er aan de hand is, want als ik in Counterstrike de lijst met servers wil opvragen om te kunnen spelen, begint hij te zoeken naar de servers.
Een paar ip-adressen die beginnen met 63.xxx.xxx.xxx en 19x.xxx.xxx.xxx nogwat blijft zoeken naar de lijst.

Daarna krijgt hij een melding van: Can't retrieve server list.

Geen van de filters staan ingesteld.

Dus CS opnieuw geinstalleerd en zonder update de serverlijst opgevraagd. Ook geen resultaat.
Alleen wanneer ik de filter instel op Dedicated servers only, dan krijg ik de servers te zien die dedicated draaien en versie 1.0.0.1 hebben.

Wat is er hier aan de hand? :?

De WONFIX heb ik ook geprobeerd, maar geen resultaat.!?

Ook even ter info: Ik zit met een netwerkje op een Edimax 6004+ Router op het Internet. En een vaste ipadres 192.168.168.x
Deze zou toch niet de oorzaak zijn dat ik geen servers kan opvragen?? (Ik zal voor de zekerheid even buiten de router om direct op het internet proberen het op te vragen. Intussen tijd kan men mij misschien helpen)

Of is er iets anders aan de hand??
Weet iemand het?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Kom je ook niet door de authentification heen? Dan heb je denk ik nog het probleem dat je de nieuwe IP van de WON server nog niet hebt.
Hier is de oplossing dan te vinden: [rml][ CS] nieuwe ip voor de master/auth server[/rml] :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is die WONFIX die ik al geprobeerd heb!......

• Hahn
  • Laatst online: 22:34
Ooh ik wist niet dat dat zo heette :)
Is er geen storing bij je ISP? Probeer eens of je met andere spellen wel online kan spelen.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel online spelen, maar het is alleen bij CS....... Ook kan ik geen server hosten met CS (geen dedicated! Anders kan ik zelf niet spelen op mijn eigen server). De master auth wordt dan gedisabled.

Ik gebruik Basic ADSL (768/128) van Xs4all met Mxstream.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 15:40 ]

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17

inXs

known as inXs

Download eens HLSW zie: [rml][ PC]Het CS topic - deel I[/rml] voor meer info! en voeg daar eens servers toe en probeer dan te connecten... Maarehh ik gebruik ook cs retail.. En die installeer ik gewoon vanaf de cd, dan CS1005.exe eroverheen (wat die andere is weet ik ook niet).. Dan de retail fix downloaden en erover heen.. Met google vind je die wel... Dan gamespy weer installeren.. (Maar ik denk dat HLSW makkelijker is) en dan doet ie ut...

superB

Verwijderd

Topicstarter
bl!kje schreef op 18 February 2003 @ 15:49:
Download eens HLSW zie: [rml][ PC]Het CS topic - deel I[/rml] voor meer info! en voeg daar eens servers toe en probeer dan te connecten... Maarehh ik gebruik ook cs retail.. En die installeer ik gewoon vanaf de cd, dan CS1005.exe eroverheen (wat die andere is weet ik ook niet).. Dan de retail fix downloaden en erover heen.. Met google vind je die wel... Dan gamespy weer installeren.. (Maar ik denk dat HLSW makkelijker is) en dan doet ie ut...
HLSW gebruik ik ook.

Op die manier zoals je het voorstelde, geeft ie een foutmelding: Timeout of kan de server niet vinden.

Maar goed, ik ga nu proberen het zonder de router te doen. In principe zou het moeten werken. Als het zonder de router werkt, zal er wel ergens een instelling verkeerd staan. Jullie horen het nog.

Van die retail fix was me niet opgevallen! Zal dat eens zoeken. Thnx

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 12:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update:
Damn, zonder de router werkt het ook niet.!
Waar ligt het dan aan?! Als ik een bericht naar Valve stuur, krijg ik nooit reactie.
Weet iemand naar wie ik het wel moet sturen en waar ik zeker van weet dat ik een reactie/hulp krijg?
Ik zou, diegene die mij kan helpen, heel dankbaar zijn!! Heb ik het origineel dan voor niks gekocht. _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
^^ schop. Kan niemand me echt helpen!? Ik wil graag Counterstrike spelen. En dat gaat dus niet wanneer ik de masterlijst wil opvragen. Hoogstens alleen handmatisch de ip-adressen invoeren van mensen die ik toevalligerwijs tegenkom.
Dat is ook niet echt handig.

• Joeroenho
  • Niet online
Mocht het nou helemaal niet lukken, dan kan je altijd nog een vriend bij wie de lijst compleet is vragen om het bestand 'favsrvrs.dat' in de hl-directory door te mailen. Daar worden alle servergegevens in opgeslagen.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat is toch niet de bedoeling van het origineel?! Hij zou naar behoren moeten werken!
Ook al is die favsrvrs.dat corrupt, dan zou hij het moeten repareren of een nieuwe lijst moeten opvragen!.

Ik zal nog een keer een nieuwe installatie doen maar dan ook met alle updates en niet alleen de cs1005.exe , maar ook van 1.003 en 1004, etc, etc.

Verwijderd

Topicstarter
Argh, ik weet het niet meer!

Ligt het nu aan die KUT WON server dat ik die lijst niet meer kan opvragen?!
De patch van WONfix had ik ook al geprobeerd. Maar werkte niet......

Ik ben radeloos! Straks heb ik de neiging om het pakket in de prullenbak te flikkeren omdat ik niet meer de online servers kan opvragen.
Pagina: 1