Toon posts:

Dode computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om een ASUS KT7V 333 mobo, 256 MB Kingstone PC2700 RAM, AMD XP 2400.

Mobo gemonteerd, CPU & Cooler erop, Geforce 2 erop en wanneer ik op power knop druk dan zie ik HDD LED en Power-on led branden. Helaas geen signaal naar monitor en geen piep van interne speakers.

Waar zou het aan kunnen liggen?

BTW, zit 300 Watt voeding in mijn kast.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

bonzz.netninja

Niente baffi

bios naar zijn grootje?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Wat als je het zonder die IDE doet?

Als je zonder Geforce en zonder IDE probeert op te starten _moet_ hij gaan piepen. Zo niet dan is of je mobo, of je geheugen of je CPU naar z'n grootje.

1) haal het geheugen er eens af en druk het er opnieuw in, zodat het iig. goed zit.
2) haal de CPU er nog eens af en monteer deze opnieuw (voor alle zekerheid)
3) controleer of de core van de CPU (het 'plakje' op het midden) helemaal onbeschadigd is
4) controleer of de CPU-cooler op de juiste aansluiting zit (deze _moet_ op de CPU-Fan aansluiting)

//edit

nofi, maar de opmerking 'bios naar zijn grootje' raakt echt kant nog wal.. negeer die maar

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 15:16 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:32
voeding, cpu, geheugen

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Sluuut
wat het eventueel kan zijn:
moederbord, monitor?

blijven de ledjes constant branden of niet?
krijg je een melding 'no input signal' oid op je monitor?
draait de fan in je voeding?

Verwijderd

Sluuut, zou je zo vriendelijk willen zijn om het edit knopje (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) te gebruiken ipv 2 keer achter elkaar te posten?

• Sluuut
Excuses dat ik mijn reply niet kan bijwerken, andes had ik dit wel gedaan..
De meest logische oplossing had ik nog niet opgeschreven, bios update? :)
Zul je dus wel eerst een lagere XP moeten hebben wil je die bios update kunnen uitvoeren..
dit was bij mijn moederbord iig wel het geval.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:53
Sluuut schreef op 18 februari 2003 @ 15:43:
Excuses dat ik mijn reply niet kan bijwerken, andes had ik dit wel gedaan..
De meest logische oplossing had ik nog niet opgeschreven, bios update? :)
Zul je dus wel eerst een lagere XP moeten hebben wil je die bios update kunnen uitvoeren..
dit was bij mijn moederbord iig wel het geval.
kan je hem dan niet gewoon op een lager Mhz laten draaien? Met standaard bios instellingen draait die toch op 100 mHz en niet op 133? odf kan je niet in je bios komen?(of ik heb nie goed gelezen). Trouwens toen ik laatst een pc bouwde deed die het ook niet omdat ik de ram niet helemaal op de juist plek had zitten, brug 2+3 ipv 1+2.

[ Voor 13% gewijzigd door Martinus op 18-02-2003 15:49 ]

no comment

• Sluuut
Martinus schreef op 18 februari 2003 @ 15:48:
[...]

kan je hem dan niet gewoon op een lager Mhz laten draaien? Met standaard bios instellingen draait die toch op 100 mHz en niet op 133? odf kan je niet in je bios komen?(of ik heb nie goed gelezen). Trouwens toen ik laatst een pc bouwde deed die het ook niet omdat ik de ram niet helemaal op de juist plek had zitten, brug 2+3 ipv 1+2.
Klopt, vooral compaq's hebben hier (bijna) standaard problemen mee, sommige andere moederborden trekken het ook slecht.

Ik weet dit niet zeker (verbeterd een ervaardere tweaker op dit gebeid mij aub) of de CPU wel of niet standaard lager gezien/geclocked word zodat je pc wel boot.

die 100/133 FSB instelling is bijna altijd met een jumper te veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, Ik heb het systeem minimaal geassembleerd met alleen: Mobo, CPU, geheugen en videokaart.

Interne speakers piepen niet tijdens het opstarten, Mobo LEDjes branden wel, CPU Fan draait en RAM geheugen zit er goed op.

Ik heb geprobeerd mobo batterij eruit te halen, voeding los te koppelen van case en 5 minuten gewacht. Daarna weer alles aangesloten en nog steeds niets veranderd :/

Voeding misschien niet hoog genoeg?

Probleem trad op sinds gisteren met mijn oude systeem. Computer vastgelopen, reboot en voila: Huidige situatie.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook alleen CPU opstelling geprobeerd(zonder video kaart en RAM). Bij deze opstelling krijg ik ook geen piepjes van de interne speaker.

Mobo en CPU zijn pas nieuw en alles volgens correcte wijze geinstalleerd(handleiding van mobo en koelpasta tussen CPU en cooler.

• Sluuut
Normaal gesproken zou al het geheugen brak is het moederbord pieptonen weergeven, hetzelfde geld voor het moederbord zelf.. als deze kapot zou zijn.
Helaas is dit niet in 100% van de gevallen zo.

Kun je niet ergens een andere cpu lenen van iemand, en/of een ander moederbord? De voeding moet op zich geen probleem zijn aangezien er geen extra hardware in zit.
Kun je de voeding voor de zekerheid niet op een andere pc bij je in huis uit testen?
Weet je ook zeker dat het daar niet aan ligt ;)

• Sluuut
Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 16:06:
Heb ook alleen CPU opstelling geprobeerd(zonder video kaart en RAM). Bij deze opstelling krijg ik ook geen piepjes van de interne speaker.

Mobo en CPU zijn pas nieuw en alles volgens correcte wijze geinstalleerd(handleiding van mobo en koelpasta tussen CPU en cooler.
Dat wil nog niet zeggen dat de CPU of Mobo DOA kunnen zijn :(

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Zeg eerst een welk moederbord je hebt, want die je hier noemt bestaat niet.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Trek je memory en CPU er ook even uit. Check CPU voor brandplekken en/of beschadiging. Doe een BIOS clear, plaats CPU en geheugen terug, dan alleen booten met geheugen, mobo, cpu, psu, keyboard en vidkaart (+ monitor)...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, beetje verward met mijn oude mobo.

De juiste mobo: ASUS A7V333 Via RAID

Sluuut, dit probleem begon allemaal gisteren toen mijn oude systeem bleef hangen. Dacht dat het aan oude mobo lag, dus had nieuwe mobo gehaald. Toen ik daar stond, merkte ik op hoe cheap shit wel niet geworden was, dus maar gelijk ook CPU gehaald.

Heb al 300 watt voeding geprobeerd van een andere systeem. Geen veranderingen. Ennuh, ik draaide al langer dan 1 1/2 jaar met mijn systeem in mijn signature. Heb alleen mobo en CPU veranderd. :/

• Sluuut
In dat geval, kan ik je aanraden om naar de winkel te rennen waar je het hebt gekocht en laat het daar ter plekke testen, los van elkaar en in combinatie van elkaar.

En check inderdaad even of die XP niet doorgebrand is op een plek of een stukje core is afgebroken oid...

Is toch wel overduidelijk een CPU of Mobo probleem nu...
Maar dat wist je waarschijnlijk zelf al.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
kunnen ze geen filters voor dit soort foute topic's maken?
en het leuke is dat de topic starters allang gevlogen zijn!

[ Voor 41% gewijzigd door avon op 18-02-2003 16:47 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• bobsnl
Paar kleine vraagjes/ideetjes:
- Welke BIOS heeft het bord. Simpelweg: kent de BIOS de XP 2400+ al?
- Probeer je bord eens te jumperen (FSB, MP én Vcore).
- Heb je je oude spulletjes nog? Zo ja, zet je oude CPU er bijvoorbeeld eens op.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• bobsnl
AvOn schreef op 18 February 2003 @ 16:37:
en het leuke is dat de topic starters allang gevlogen zijn
:Z topicstarter post met 17 minuten voor deze opmerking nog een bericht :Z

Verwijderd

Topicstarter
Ik was gevlogen, maar moest auto ophalen bij garage. Ben nu weer terug om antwoord te geven.

Bob, ik ben nog nooit in bios geweest, maar ik weet wel dat deze mobo 2400XP ondersteund. Als het morgenochtend niet gefxed is dan ga ik terug naar de winkel. Ik heb al spullen uit mijn oude systeem gebruikt, maar tevergeefs....

Bedankt voor iedereen die me proberen te helpen and as for Avon.... Just wait till this happens to you :p

P.S. normaal gesproken los ik alle problemen zelf op, omdat ik al 4 jaar MBO en 1 jaar HBO achter de rug heb in informatica en tamelijk wat praktischer ervaring heb met systemen opstellen en assembleren.

Verwijderd

ik wil niet lullig klinkend overkomen hoor, maar heb je alles wel OKe aangesloten? denk hierbij aan de wijze van opzetten soundplugje etc etc......

want als ik mijn asus bord zonder alles aan doe, piept ie behoorlijk en ik heb dezelfde as jij heb.

Verwijderd

Topicstarter
Valt niet veel aan te sluiten als alleen CPU, RAM en videokaart erin zit. Keyboard, monitor en voedingskabel zit erin. Normaal gesproken hoort ie te piepen als er iets niet klopt met je systeem.

Spyroman, op wat voor een FSB frequentie heb je hem staan? Hij staat default op 100, maar 100 en 133 werken beiden niet bij mij.

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:05
het je je PC speaker draadjes wel goed aangesloten op je mobo? Zou best wel eens kunnen helpen ;)

If it aint broke, fix it till it is!

• Sluuut
@ Venxir:

Als ik me niet vergis komt dit tegenwoordig niet meer uit de pc speaker

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 21:38
Heb je je reset en powerkabeltjes gecheckt of die goed vastzitten? of hangende resetknop (restkabel ff eruit trekken), daar heb ik ook eens een eeuwigheid overgedaan voordat ik daar achterkwam :)

Trouwens, nu we toch bezig zijn..
Dit lieve adje heeft ook een nieuw systeempje, maar kreeg de boel ook niet aan de praat. Me videokaart plus scherm was nog niet binnen dus even oud scherm + videokaart (Matrox G400) aangehangen.
Maar hier dus ook totaal dood.
Zelfs fans doen niets (ook geen piepjes).
Maar volgens mij is t niet de voeding, aangezien het powersupply lampje wel groen oplicht.
Ook brand er een rood lampje bij t AGP slot, maar ik neem aan dat dat niet de oorzaak mag zijn dat t totaal nix doet.
Ik kan momenteel alleen geen andere videokaart er instoppen (heb nix meer liggen hier), maar ik heb t vermoeden dat mijn mobo DOA is :(
Of heeft iemand nog een ander idee?

• Beuker
  • Laatst online: 20-05 20:52
Haal je processor los... en zet hem weer vast en zet hem weer aan... Nog niks haal je geheugen er uit en stop die er weer in en testen maar weer....

Vergeet niet als de pc uit is om de 220 stekker er uit te halen en de powerknop in te drukken anders is het mogelijk dat er iets stuk gaat.

Mocht dit niet helpen dan zou het moederbord stuk kunnen zijn of de bios.

Verwijderd

ok.. even voor alle duidelijkheid:

BIOSSEN gaan eigenlijk nooit kapot.

Het antwoord 'het bios is kapot' of 'het bios is naar z'n grootje' is dus ECHT onzin.

Hooguit zou hij een flash nodig _kunnen_ hebben voor die CPU, maar daar is in dit geval imo geen sprake van.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

ik heb een compleet systeem met dit probleem weggebracht.. hdd led blek verkeerd om te zitten . oftewel, gooi alle leds,reset en pc speaker er af en dan proberen

www.triathlete.nl

• bobsnl
Scighera schreef op 19 February 2003 @ 06:34:
ik heb een compleet systeem met dit probleem weggebracht.. hdd led blek verkeerd om te zitten . oftewel, gooi alle leds,reset en pc speaker er af en dan proberen
Je PC doet het gewoon als je je ledje verkeerd om aansluit hoor. Het is niet zo dat ie dan niet werkt, alleen je ledje brand dan niet.

• Aetje

Aetje

MadBear schreef op 19 February 2003 @ 00:32:
Heb je je reset en powerkabeltjes gecheckt of die goed vastzitten? of hangende resetknop (restkabel ff eruit trekken), daar heb ik ook eens een eeuwigheid overgedaan voordat ik daar achterkwam :)

Trouwens, nu we toch bezig zijn..
Dit lieve adje heeft ook een nieuw systeempje, maar kreeg de boel ook niet aan de praat. Me videokaart plus scherm was nog niet binnen dus even oud scherm + videokaart (Matrox G400) aangehangen.
Maar hier dus ook totaal dood.
Zelfs fans doen niets (ook geen piepjes).
Maar volgens mij is t niet de voeding, aangezien het powersupply lampje wel groen oplicht.
Ook brand er een rood lampje bij t AGP slot, maar ik neem aan dat dat niet de oorzaak mag zijn dat t totaal nix doet.
Ik kan momenteel alleen geen andere videokaart er instoppen (heb nix meer liggen hier), maar ik heb t vermoeden dat mijn mobo DOA is :(
Of heeft iemand nog een ander idee?
Rood lampje kan een standby voltage present indicatortje zijn, meeste mainboards hebben dat nu. Geeft aan dat de ATX voeding werkt. 'T kan ook een probleem zijn... 'kwil niet een open deur intrappen... maar al eens in de manual gekeken wat dat lampje precies doet :?

Forget your fears...

Verwijderd

Als je ventilator dood is weigert hij ook op te starten, probeer eens een andere en controleer of ie wel op CPUFAN aangesloten zit.

• MadBear
Dat roodje lampje wil zeggen dat er een verkeerde AGP-kaart is aangesloten :)
lijkt me een beetje raar, tis een Matrox G400 en op een ouder mobo'tje werkt ie gewoon.

Ik ga nog wel een keer alle draadjes goed nalopen.. misschien heb ik wat over het hoofd gezien

• bobsnl
MadBear schreef op 19 February 2003 @ 13:32:
lijkt me een beetje raar, tis een Matrox G400 en op een ouder mobo'tje werkt ie gewoon.

Ik ga nog wel een keer alle draadjes goed nalopen.. misschien heb ik wat over het hoofd gezien
Dat ie op een ouder mobo wel werkt, wil nog niet zeggen dat ie het op een nieuw mobo ook moet doen. Het móet een 1,5 V AGP-kaart zijn, en bij mijn weten is de G400 dat niet. De oplossing is dus een andere kaart. Het rode lampje is dus wél de reden dat je PC niets doet.

• Aetje

Aetje

edit:
oeps, dubbelpost

[ Voor 93% gewijzigd door Aetje op 19-02-2003 16:59 ]

Forget your fears...

• Aetje

Aetje

MadBear schreef op 19 February 2003 @ 13:32:

Zeker een AGP 1.0 kaart in een bord wat da nie ondersteunt...

Forget your fears...

• MadBear
Dat zal idd wel kloppen ja, maar zou de cpu-fan dan niet wel moeten draaien?

* MadBear moet namelijk nog eventjes wachten op zijn Connect-3D Radeon 9500 128MB die momenteel heel slecht leverbaar is :(

• bobsnl
MadBear schreef op 19 februari 2003 @ 17:32:

* MadBear moet namelijk nog eventjes wachten op zijn Connect-3D Radeon 9500 128MB die momenteel heel slecht leverbaar is :(
Nope, moederbord gaat in veiligheidsmodus in deze situatie. Heb je niet ergens een ander AGP-kaart of kan je die niet lenen? GF'je ofzo?

• MadBear
Okay, thx voor de info :)

* MadBear gaat morgen wel fftjes ergens videokaartje lenen :+

• Aetje

Aetje

MadBear schreef op 19 February 2003 @ 17:32:

Hoeft niet. Als de BIOS in de early chipset initialisatie een fout vind, of ergens (nog erger) kortsluiting of een te hoog spanningsverbruik vindt, schakelt de beveiliging in die alle spanningen uitzet, vaak ook de +12V voor de fans.
[Edit] Hebbu geen PCI kaartje in een oude bak of zo?

[ Voor 6% gewijzigd door Aetje op 20-02-2003 11:39 ]

Forget your fears...

• rtgo
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Sluit problemen met je case niet uit (je zult echt niet de eerste zijn). Probeer je systeem eens kaal op de keukentafel te zetten. Dus alleen mobo, PSU, CPU en speaker. Geen case.
Probeer een postkaartje van iemand te krijgen,die dingen zijn superhandig om te zien waar je systeem blijft hangen.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Pagina: 1