Hoi,
Ik heb hier een systeem staan wat het niet meer doet. Windows 2000 is compleet doodgegaan en wil ook niet meer installeren op het systeem, het loopt vast bij wanneer de EULA moet verschijnen met een 0x0000001E foutmelding in de ntoskrnl.exe.
Om dit probleem op te lossen heb ik de volgende stappen gedaan:
- Videokaart (Ati Radeon 7200 ViVo) vervangen met 16Mb TNT1 PCI,
- Geheugen (256Mb SDRAM PC133) vervangen met 512Mb PC133 uit een werkend systeem,
- Geheugen in een andere bank gehad,
- Gestart zonder netwerkkaart,
- Gestart zonder HDD en floppy,
en steeds liep Windows setup vast.
Nou zit er verder alleen nog een CD-ROM drive, moederbord en processor in, waarbij ik vermoed dat het het moederbord is. Op het moederbord zijn namelijk enkele condensatoren enigsinds beschadigd (3 stuks boven open en 1 onder door'geroest'). Zie hier voor een afbeelding (zeer onduidelijk). Zou dit de oorzaak (kunnen) zijn? En zo ja, is dit op te lossen door er een nieuwe condensator op te (laten) zetten?
Systeemspecs:
- AMD Athlon XP 1700+
- MSI K7T Turbo
- 256Mb PC133 SDRAM
- Ati Radeon 64Mb ViVo (AGP)
- Realtek 10/100Mbit netwerk
- Maxtor 30Gb 7200rpm HDD
- 52x LG CD-ROM
- Floppy
- 300Watt voeding (nieuw)
Ik heb hier een systeem staan wat het niet meer doet. Windows 2000 is compleet doodgegaan en wil ook niet meer installeren op het systeem, het loopt vast bij wanneer de EULA moet verschijnen met een 0x0000001E foutmelding in de ntoskrnl.exe.
Om dit probleem op te lossen heb ik de volgende stappen gedaan:
- Videokaart (Ati Radeon 7200 ViVo) vervangen met 16Mb TNT1 PCI,
- Geheugen (256Mb SDRAM PC133) vervangen met 512Mb PC133 uit een werkend systeem,
- Geheugen in een andere bank gehad,
- Gestart zonder netwerkkaart,
- Gestart zonder HDD en floppy,
en steeds liep Windows setup vast.
Nou zit er verder alleen nog een CD-ROM drive, moederbord en processor in, waarbij ik vermoed dat het het moederbord is. Op het moederbord zijn namelijk enkele condensatoren enigsinds beschadigd (3 stuks boven open en 1 onder door'geroest'). Zie hier voor een afbeelding (zeer onduidelijk). Zou dit de oorzaak (kunnen) zijn? En zo ja, is dit op te lossen door er een nieuwe condensator op te (laten) zetten?
Systeemspecs:
- AMD Athlon XP 1700+
- MSI K7T Turbo
- 256Mb PC133 SDRAM
- Ati Radeon 64Mb ViVo (AGP)
- Realtek 10/100Mbit netwerk
- Maxtor 30Gb 7200rpm HDD
- 52x LG CD-ROM
- Floppy
- 300Watt voeding (nieuw)
If nothing is written below, I was the last to reply...