SR6300 VS SR7300

Pagina: 1
Acties:
  • 616 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59691

Topicstarter
Ben sinds enkele dagen in het bezit van een SR6300.
Ik heb mijn stereo-set goed verkocht, een CD67SE, een ST57 en een PM78. Sinds deze set (4 jaar) ben ik een Marantz-liefhebber geworden, met name de cd-spelers uit de SE-range (tegenwoordig OSE) zijn super.
Heb de overgang naar dolby surround lang uitgesteld, omdat van deze receivers bekend was dat ze qua stereo niet zo goed presteerden. Na weken uitgebreid de reacties, reviews en tests gelezen te hebben, kwam ik tot de conclusie dat, zoals ik al wist, met name Marantz en NAD erg muzikale receivers aanboden.
Dit heeft mij doen besluiten om over te gaan tot aanschaf van een SR6300.

Op dit forum is iedereen laaiend enthousiast over de muzikale talenten van de Marantz SR X300 serie, maar ik kan deze mening helaas nog niet delen.
Qua stereo performance stelt deze me behoorlijk teleur. Nou wist ik dat ik een stapje terug ging doen door de aankoop van een receiver, maar dit lijkt wel een sprong!!!

Heb niet echt kunnen vinden of er mensen zijn die de 6300 tegenover de 7300 hebben gezet en dan met name de stereo performance? Ik wil wel bij Marantz blijven, want ik hou nou eenmaal van die klankkleur en een 8200/9200 is mij nog iets te duur! Komt iemand dit bekend voor?

Graag reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Komt bekend voor ja. Zelf heb ik de 4200, dat was niet echt indrukwekkend. Ben dus overgegaan tot de aanschaf van een stereo amp (Arcam A85) die in surround de fronts doet, terwijl de 4200 de center en rears voor zijn rekening neemt.

Je hebt reviews, reacties en tests gelezen, maar niet zelf geluisterd? Niet zo heel erg verstandig als ik zo vrij mag zijn.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb mijn 6200 nooit vergeleken met echt goede stereo-receivers, ik wist namelijk toch al dat ik een surround set wilde hebben. Ervaring heb ik er dus eigenlijk niet mee.

Ik weet wel dat het verschil tussen de 6200 en de 7200 is dat ze gematchte eindtrappen gebruiken. Daarbij gaan ze dus (met de hand?) componenten vergelijken en sets die op elkaar lijken in dezelfde versterker stoppen (toch?). Daarop afgaande zou de 7200 iets beter kunnen zijn dan de 6200, maar niet veel in ieder geval.

Ik neem aan dat de verschillen tussen de 6300 en 7300 gelijk zijn aan 6200 en 7200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22680

Ik heb ook een marantz sr 4200 terug geruild voor een yamaha stero amp.
Ben wel van plan om er een receiver bij te kopen en dan de yamaha voor de fronts te houden. Maar van die hogere series zou ik toch wel wat meer verwachten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb uiteraard geluisterd, maar ja in de winkel! Heb nu de unplugged van Clapton opstaan en ik zou zweren dat er ooit een piano in zat, maar het klinkt alsof de pianist ontslagen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lol, vooral op de lagere toetsen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 22680 schreef op 18 February 2003 @ 16:18:
lol, vooral op de lagere toetsen zeker?
Ja, op dit moment voel ik zelfs tranen opkomen en ben bang dat ik toch wat doekoes bij moet gaan leggen want dit kan gewoon niet!

Ik moet er bij zeggen dat ik luister via mijn Philips DVD 752 (ook niet geweldig in stereo) omdat de CD6000 OSE LE niet op voorraad was en nu in bestelling.

Stel dat ik een stereo amp erbij koop, hoe sluit je die dan aan? Wil wel alles via AB kunnen regelen (gemak dient de mens tenslotte)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
via de preout die op alle marantz receivers aanwezig zijn ;)
ik heb zelf btw een sr4200 en vindt hem in stereo gebruik heel mooi, maarja ik had hiervoor een budget kennwood receiver dus dit is al een hele verbetering.
Wat je natuurlijk ook zou kunnen doen om geld te besparen is een goedkopere marantz receiver kopen en dan een stereo amp er bij kopen. de receiver dient immers alleen als processor. tenzij je voor de achterkanalen ook het enige power wil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Interconnect van pre-out fronts op de 6300 naar de Tape in op de stereo amp. Stereo amp volume op een vast volume zetten (b.v. 12 uur) en dat eenmalig matchen via het menu op de 6300 (rears en center). Volume is dan te regelen via de 6300 in surround. Vergeet niet de stereo amp terug te zetten als je een CDtje opzet ;) Sommige merken hebben een AV mode op hun stereo amps om met een druk op de knop het volume fixen, erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
duncanvdlinden schreef op 18 February 2003 @ 16:41:
ik heb zelf btw een sr4200 en vindt hem in stereo gebruik heel mooi, maarja ik had hiervoor een budget kennwood receiver dus dit is al een hele verbetering.
Wat je natuurlijk ook zou kunnen doen om geld te besparen is een goedkopere marantz receiver kopen en dan een stereo amp er bij kopen. de receiver dient immers alleen als processor. tenzij je voor de achterkanalen ook het enige power wil. :)
Zat ik ook aan te denken om hem te ruilen voor een 4300 en een PM 8200, maar ik wilde juist minderen. Heb nu genoeg apparaten en probeer toch een alles in 1 gadget te kopen, maar dan moet ik waarschijnlijk in de tas om goede stereo performance te krijgen (moet dan maar toch een 8200 worden). Ga toch nog even luisteren of de 7300 meer in de richting komt, daarmee zou het probleem opgelost zijn, maar dan moet mijn custommade Aldenkamp Spectral Audiomeubel de deur uit, want alles hoger dan de 6300 is te diep.

Weet iemand trouwens wat die inputsensitivity is? t/m de 6300 is deze 340 mv/47 ohm, maar vanaf de 7300 is deze 195 mv-47 ohm?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Als stereo zo belangrijk voor je is zou ik NIET voor een 8200 gaan. Dan liever eem PM17MkII en een goedkopere SR (4200/4300/5200/5300). Ben je qua stereo zeker beter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

duncanvdlinden schreef op 18 februari 2003 @ 16:41:
Dan gebruik je die brakke voorversterker van de receiver is alleen geschikt voor surround, de cd-speler gewoon direct op de stereo-versterker aansluiten.

ps. Nu weet je ook waarom je zoveel voor je oude set kreeg }).

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 2111 op 18-02-2003 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat kosten die Marantz monoblokjes?
misschien een 4300 en twee van die.

Of twee koda's á 125 euries voor de fronts :)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 22680 op 18-02-2003 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Een eindversterker zal het probleem niet oplossen... de voorversterker van de SRs is de boosdoener. Simpelweg meer power erin pompen is niet genoeg.

Heb je trouwens wel de Source Direct aan gehad bij het luisteren? Maakt vaak een wereld van verschil in stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10559

Als stereo zo belangrijk voor je is zou ik NIET voor een 8200 gaan
Wat is er mis met de PM8200? Er staat er hier thuis een, maar ik heb eigenlijk nooit andere versterkers gehoord. Ik kan dus niet vergelijken. Hij geeft mijns inziens wel lekker muziek uit de luidsprekers, maar is hij veel slechter dan een ander merk versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik dacht dat hij de SR8200 surround amp bedoelde, niet de PM8200. Da's verder een prima ding. Kan kan je ook combineren met b.v een 5200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
s_roubos schreef op 18 February 2003 @ 17:58:
Als stereo zo belangrijk voor je is zou ik NIET voor een 8200 gaan. Dan liever eem PM17MkII en een goedkopere SR (4200/4300/5200/5300). Ben je qua stereo zeker beter af.
Moet toch een receiver worden dus ik ga toch maar eens op zoek naar "goedkope" 8200 of 9200. En anders maar even bij Rotel RSX 1055/1065 of NAD T762 kijken, hoewel ik NAD toch iets te schel vind klinken.

Maar nogmaals, misschien komt de 7300 al beter in de buurt en dan is het probleem opgelost. Ik wil best een stapje terug, maar niet zo`n grote!
BTW surround is te gek, maar ja dat vond ik bij een low budget Pioneer al.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
s_roubos schreef op 18 February 2003 @ 19:11:
Ik dacht dat hij de SR8200 surround amp bedoelde, niet de PM8200. Da's verder een prima ding. Kan kan je ook combineren met b.v een 5200.
Ik bedoelde ook een SR 8200!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

goed dat ik dit lees , hou ik lekker mijn pm-54 bij als ik een sr-**** koop..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
s_roubos schreef op 18 februari 2003 @ 19:01:
Een eindversterker zal het probleem niet oplossen... de voorversterker van de SRs is de boosdoener. Simpelweg meer power erin pompen is niet genoeg.

Heb je trouwens wel de Source Direct aan gehad bij het luisteren? Maakt vaak een wereld van verschil in stereo.
Heb juist met Source direct geluisterd en het was bedroevend (snik,snik)!
Beetje naïef gekocht ben ik bang, juist omdat mijn ervaringen met Marantz en van iedereen juist zo goed waren op stereogebied!

Het verschil met een Marantz stereo amp is simpelweg te groot dus ga ik op zoek naar een andere oplossing.
Iemand ervaring met de T762 van NAD?
Darkman is gek van Harman Kardon, maar ja, dat design................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Anoniem: 59691 schreef op 18 februari 2003 @ 19:48:
[...]
Darkman is gek van Harman Kardon, maar ja, dat design................
stoute jongen , je koopt toch niet op design ;)
ik ben ook enorm tevreden van men stereo amp van marantz , hoop nu niet dat die sr tegenvalt , het is toch altijd een som geld é , zeker als student :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
De 761 ken ik wel haalde het niet bij b.v. de C370 van NAD... minder dynamisch, minder power, minder alles eigenlijk :)

Heb je de Arcam AVR200 al in overweging genomen? Super in stereo, helaas wat gedateerd in surround (b.v. geen DTS-ES). De beste surround amp die ik ken in stereo tot 3000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
s_roubos schreef op 18 februari 2003 @ 19:55:
De 761 ken ik wel haalde het niet bij b.v. de C370 van NAD... minder dynamisch, minder power, minder alles eigenlijk :)

Heb je de Arcam AVR200 al in overweging genomen? Super in stereo, helaas wat gedateerd in surround (b.v. geen DTS-ES). De beste surround amp die ik ken in stereo tot 3000 euro.
Begin mijn zoektocht maar weer van voor af aan. Op www.allec.nl zijn ze lyrisch over de T762! Maar ja, ik merk dat ik toch maar weer flink veel tijd moet gaan investeren in het luisteren en daar heb ik helemaal geen zin meer in!
Ik had die SR6300 gekocht met het idee: Als ie niet bevalt verpats ik hem toch weer, maar ja, nu ga je over echte bedragen praten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12167

Juist, ik ben dus erg tevreden over mijn harman kardon avr 7000, t.o.v mijn sr 7200 van marantz een vooruitgang, al moet ik tochw el eerlijk toegeven dat ik als ex marantz bezitter toch soms iets van die subtiliteit van Marantz mis. Nou ja in ieder geval op www.allec.nl is ook te zien dat de avr 7500 , de opvolger van mijn receiver, na een Blinde luistertest door 16 personen, als eerste uit de bus is gekomen en deze retailed voor 1799 euro, maar kan je vast wel goedkoper vinden via internet. Hij schijnt in Surround én in Stereo alles weg te spelen, zelfs een set van 6000 euro , geloof je me niet ? check de site....

En als blind luisteren niet meer geld als een goede objectieve test, dan weet ik het ook niet meer, ik had ook bij die test aanwezig moeten zijn, maar ik was toen ziek helaas...

Ook staat de harman kardon avr 8500 THX in de what hi fi deze maand, en ze zijn er echt helemaal weg van
ze vinden hem super en hij ondanks dat deze en de 7500 maar 5.1 zijn, ( je hebt een externe stereo amp van harman of iets anders nodig om 7.1 te krijgen ), vergeven ze het voor de ze keer, omdat de performance alles ruimschoots goed maakt, bovendien heeft hij vermogen waar je U tegen zegt, 5.1 25 kg, reken maar uit. Ik ben razend benieuwd om hem in de praktijk te horen. Hij kost wel 2500 euro +-, maar dan heb je ook wat en bovendien hebben we internet nog. ,

Dus luister eens naar Harman Kardon, het is niet echt Marantz, maar je zult het oerzuivere en krachtige geluid misschien net zo waarderen als ik dat doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
En op diezelfde site zeggen ze dat de NAD 762 veel beter is dan de HK7500... dusseh...

Ga maar gewoon luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Hoe betrouwbaar zijn die tests eigenlijk?

Kende de site niet en ze zijn echt super positief over de NAD, das voor mij geen verrassing, maar die vergelijkingen met meestal alleen Denons (752 en vermogen van 762) doen mij een beetje twijfelen. Ik ben zelf trouwens bezig met het bij elkaar halen van gonoeg poen voor de 752, dat is dus mijn droom receiver (762 net ff te duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

s_roubos schreef op 18 februari 2003 @ 22:09:
En op diezelfde site zeggen ze dat de NAD 762 veel beter is dan de HK7500... dusseh...

Hmm misschien niet eens zo'n slecht plan...

Maar goed dat stuk had ik nog niet gelezen. En ik verwacht de review in What hi fi ook met smart. Maar ik zal zowieso eens een powerhouse test mee moeten maken tussen allerlei receivers. maar ik wil wel kostte wat het kost THX. En dan nu niet blaten dat dat allemaal niet uit maakt. THX voegt exact datgene toe waar ik naar op zoek ben een zo cinematisch mogelijke ervaring met surround. En stereo moet ook pico bello zijn. Best lastige opgave, maar ik zal het vast wel vinden ( ooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20096

Anoniem: 59691 schreef op 18 February 2003 @ 20:03:
[...]

Begin mijn zoektocht maar weer van voor af aan. Op www.allec.nl zijn ze lyrisch over de T762! Maar ja, ik merk dat ik toch maar weer flink veel tijd moet gaan investeren in het luisteren en daar heb ik helemaal geen zin meer in!
Ik had die SR6300 gekocht met het idee: Als ie niet bevalt verpats ik hem toch weer, maar ja, nu ga je over echte bedragen praten!
Ik vind dat ze bij Allec een beetje te veel 8)7 NAD minded 8)7 zijn.
Ze vergelijken daar een NAD T752 met een Denon 3802 en doen net of de Denon een budget apparaat is wat vergeleken wordt met een high end apparaat.
Ditzelfde is de vergelijking met de NAD T762 en de Harman Kardon AVR-7500.

Ik kan me best voorstellen dat NAD beter is maar hoe ze het bij Allec beschrijven vind ik het wat overdreven. De NAD T762 is trouwens ook € 1499,- en een stukje duurder. Verder vind ik het geen echte reviews die ze schrijven. Ze mogen van mij wat gedetailleerder. Wat vinden jullie?

Zelf heb ik pas een set speakers besteld van Monitor Audio en zoek er een passende receiver bij. Ik heb de volgende op men verlanglijstje:
- Denon AVR-3803
- NAD T762
- Marantz SR-7300
- Yamaha DSP-AZ2

Heeft iemand ervaring met de Yamaha en weet iemand een winkel waar deze staat om te beluisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12167 schreef op 18 February 2003 @ 22:33:
[...]

Hmm misschien niet eens zo'n slecht plan...

Maar goed dat stuk had ik nog niet gelezen. En ik verwacht de review in What hi fi ook met smart. Maar ik zal zowieso eens een powerhouse test mee moeten maken tussen allerlei receivers. maar ik wil wel kostte wat het kost THX. En dan nu niet blaten dat dat allemaal niet uit maakt. THX voegt exact datgene toe waar ik naar op zoek ben een zo cinematisch mogelijke ervaring met surround. En stereo moet ook pico bello zijn. Best lastige opgave, maar ik zal het vast wel vinden ( ooit)
Misschien is de Pioneer VSX-D2011 wat voor je :?
Deze zit rond de € 1050,-

Kenwood heeft nog een THX model van ongeveer € 650,- en anders kom je in een klasse boven de € 1750,- á € 2000,- bij Denon, Onkyo en Marantz uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Helemaal eens, het taalgebruik van de lui op die site ook in hun 'reviews'...

Reviews gebruik ik eigenlijk alleen voor features en voorselectie. Daarmee een lijstje samenstellen en dan luisteren en zelf de beslissing nemen.

Van de amps zou ik de Denon 3803 goed overwegen. Heeft nl. een paar leuk gadgets, zoals video-upsampling (alles naar component-video vertalen) en delay functies voor alle speakers (handig als je met lip-sync problems zit, dus niet hetzelfde als de normale delay functie op een AV amp). De 762 lijkt me ook erg mooi, qua stereo denk ik ook. Denon en Marantz vind ik in stereo wat minder, maar ik ken je speakers niet, en de match is uiteindelijk alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
s_roubos schreef op 18 February 2003 @ 22:09:

Ben bang dat ik inderdaad weer moet gaan luisteren. Ga dan meteen ook eens naar de Mordaunt Shorts luisteren, heb ik nog nooit gehoord, ken ze wel.
Ik ben, zoals elke liefhebber, een beetje bevooroordeeld en mijn voorkeur gaat dan ook snel uit naar Marantz, Nad, Rotel of inderdaad Arcam.

Misschien dat ik wel op de Harman uitkom, maar hij moet wel vreselijk superieur klinken voordat ik dat plastic design voor lief neem........

Akvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

s_roubos schreef op 18 februari 2003 @ 22:43:

Reviews gebruik ik eigenlijk alleen voor features en voorselectie. Daarmee een lijstje samenstellen en dan luisteren en zelf de beslissing nemen.

Van de amps zou ik de Denon 3803 goed overwegen. Heeft nl. een paar leuk gadgets, zoals video-upsampling (alles naar component-video vertalen) en delay functies voor alle speakers (handig als je met lip-sync problems zit, dus niet hetzelfde als de normale delay functie op een AV amp). De 762 lijkt me ook erg mooi, qua stereo denk ik ook. Denon en Marantz vind ik in stereo wat minder, maar ik ken je speakers niet, en de match is uiteindelijk alles.
Voor de speakers verwijs ik je naar hier.
Ik heb helaas nog geen echte foto's kunnen maken omdat de center nog in bestelling is. Ik heb zelf de Monitor Audio Silver 9i (fronts), Silver 12i (center) en Silver 4i (rears) besteld.

De Marantz is bij mij zowat al afgevallen omdat ik persoonlijk het open geluid in het hoog niet mooi vind en het warme van een Denon in het laag mis. De NAD heb ik nog niet gehoord maar deze lijkt me erg :9~ Snijder-hifi (R'dam) en Rik Stoet (Den Haag) zijden allebij: waarom neem je geen NAD? toen ik zei dat ik een Denon wilde aanschaffen. Alleen de NAD T762 is nog maar pas op de markt dus moet ik nog gaan beluisteren. De extra's van de Denon 3803 heb ik ook gelezen alleen weet ik niet of ik deze ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
s_roubos schreef op 18 February 2003 @ 22:43:

Ik doe precies hetzelfde, ook met forums en tests!
Voordat je gaat luisteren in een hifi-shop moet je ongeveer een idee hebben wat je zoekt en als je een goede verkoper hebt die aanvoelt waarnaar je op zoek bent kan die ook nog wat suggesties doen, maar goede verkopers zijn zeldzaam tegenwoordig of je moet naar de specialist en ja, van die prijzen houden we niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59691 schreef op 18 February 2003 @ 22:57:
[...]Misschien dat ik wel op de Harman uitkom, maar hij moet wel vreselijk superieur klinken voordat ik dat plastic design voor lief neem........
Dat heb ik nou bij NAD :'(
Ik kan dat design echt niet zien. Iedere ochtend als ik uit mijn bed kom kijk ik even in de folder naar de NAD T752 en NAD T762 om er aan te wennen ;)
Alleen ik kijk er nog steeds naar met veel moeite. Maarja als ze echt zo :9~ klinken voor hun geld zal ik er zeker voor gaan want het uiterlijk komt na het geluid.

Aan de andere kant is het wel typisch voor NAD om zo'n uiterlijk te nemen. Ze adverteren ook graag dat geluid voor hun op de eerste plaats komt en niet van al die toetsers en bellen houden.

Zijn de mogelijkheden van NAD echt zo simpel of kan men wel het één en ander instellen :?

Wat vinden jullie van het uiterlijk van NAD :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
je kunt ook een sr6200 kopen voor 499 en dan combineren met een marantz stereo amp.
heb je toch behoorlijk wat power voor de achterkanalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Power is niet het probleem duncan.

Muziek is het probleem (of liever, gebrek aan...).

Arcam heeft op dit moment een hele mooie AV-processor (de Arcam AV 8 ), maar dat is een nogal dure grap. Wat je wel kunt doen is voor de A85 gaan (erg mooie stereo versterker) en dan wachten totdat daarvoor de HT-module beschikbaar komt (heb alleen geen idee wanneer dat gebeurt). Ik geloof dat S_roubos dezelfde weg wil wandelen.

zelf wacht ik tot het moment dat ik een Linn HT setup kan betalen, maar dat zal nog wel even duren vrees ik...

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 20096 schreef op 18 februari 2003 @ 23:12:
[...]
Dat heb ik nou bij NAD :'(
Ik kan dat design echt niet zien. Iedere ochtend als ik uit mijn bed kom kijk ik even in de folder naar de NAD T752 en NAD T762 om er aan te wennen ;)

Zijn de mogelijkheden van NAD echt zo simpel of kan men wel het één en ander instellen :?

Wat vinden jullie van het uiterlijk van NAD :?
Je houdt ervan of je houdt er niet van! De meesten (en ik ook) vinden het wel een superstrak design. Bij Harman heb ik het gevoel dat ik hem vast moet binden anders stijgt ie op! Nad staat er om bekend dat ze alleen de meest noodzakelijke functies op hun apparaten aanbrengen. Je moet het een beetje zien als de KI serie van Marantz, hoogwaardige componenten en weinig poespas.
Mij heeft het dan ook sowieso verbaasd dat ook Nad zich op de AV markt ging begeven. Zelf zou ik ook het liefst weinig poespas op mijn AV receiver hebben. Wel alle formaten af kunnen spelen uiteraard, maar niet al die kunstmatige Hall, Stadium e.d. foefjes erop.
Kunnen ze niet gewoon 6 monoversterkers en een tuner in een kast gieten of houden ze de consument, net als de compu industrie, gewoon weer bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20096 schreef op 18 februari 2003 @ 22:41:
[...]

Misschien is de Pioneer VSX-D2011 wat voor je :?
Deze zit rond de € 1050,-

Kenwood heeft nog een THX model van ongeveer € 650,- en anders kom je in een klasse boven de € 1750,- á € 2000,- bij Denon, Onkyo en Marantz uit.
Vergeef me, maar als het daar op uit zou moeten komen, dan zou ik dus echt wel voor de VSX-A10 gaan (geld speelt voor die ene keer dan geen rol, wat die set wil ik echt lang proberen te houden) ,die is maar iets duurder dan de harman kardon avr8500, je hebt dan THX ultra 2 én 7 kanaals en die amp schijnt echt lá creme de la creme te zijn, near lexicon performance als ik de reviewers mag geloven. Hij is ook getest als uitmuntende combi met mijn speakers dus daar zou ik dan denk ik voor gaan. Maar ik vraag me af in hoeverre THX ultra 2 THX ultra wegspeelt en of het niet beter is om een 8500 te nemen met losse stereo amp, alles discreet = brute High current specs. De HK heeft ongetwijfeld meer "STROOM" te bieden dan een NAD of wat dan ook voor een receiver. Die amps zijn gewoon te bruut. wegen ook niet voor niets vanaf 22 kg ( avr 7500).

En het feit dat de reviewer bij allec.nl met van die "grote termen gooit" is enkel en alleen emotie. Iets wat je ontwikkeld als hoe je het ook wilt noemen nou ja , audiofiel dan maar. Dit is ook gebaseerd op persoonlijke smaak natuurlijk en hij is nu eenmaal gek van NAD begrijp ik, maar ook van HK.

Kijk iedere minieme performance winst moet je relativeren aan de prijs van een apparaat. Als jij een versterker hebt van 6000 euro en die klinkt niet naar die prijs, dan is ie vrij slecht, is er dan iets goedkopers dat daar bij in de buurt komt, dan is dat dus extreem goed voor het geld. Je moet alles relativeren. Ik ga veel liever voor een 10.000 euro amp met 3 sterren = exact wat je mag verwachten voor dat geld, dan voor een 450 euro supertestwinnar met alles er op en eraan en lyrische review's.

Maar ik zal gewoon moeten gaan luisteren. Op Mijn shortlist zouden dan komen te staan , VSX-A10, avr 8500, de NAD 762 ( ik heb gehoord dat er hier een plaatsgenoot is met een NAD en die ook mijn speakerset heeft, dus daar zou ik misschien kunnen gaan luisteren via een maat van me.)
maar Stereo is wel erg belangrijk, maarniet het meest doorslaggevende, eerder dat mijn speakerset aan het werk gezet word op extreem hoge volumes, zonder irritant te gaan klinken, maar mooi geraffineerd te blijven. Mits de ruimte dat toestaat uiteraard ;)

Ook dit weer een heel lang verhaal, sorry mensen ik been een man van veel woorden :P

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 12167 op 18-02-2003 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:38

GaMeOvEr

Is een hork.

Het verschil qua prijs tussen een VSX-D2011 (zeker niet de minste, THX Select, 7 kanaals, DTS-Es, THX-EX, DTS96/24 Alle kanalen 192/24 Dac's en interne precisie van 96/24) en een VSA-AX10(i) is dan ook niet bepaald marginaal. ;)

De VSA-AX10i is juist gekomen omdat veel van de specs/componenten uit de VSA-AX10 al terug te vinden zijn in de VSX-D2011, vandaar dat ze nu de "bijgewerkte" VSA-AX10i aanbieden.

Ik bedoel, we hebben het over 1035,- (2011) of 3700,- (AX10)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Zijn de mogelijkheden van NAD echt zo simpel of kan men wel het één en ander instellen
NAD amps kunnen echt niet minder dan Marantz, Denon of Rotel. Dus daar hoef je het niet voor te laten.
Wat vinden jullie van het uiterlijk van NAD
Mooi in zijn eenvoud. Beter dan b.v. Denon, met al die knopjes.
Arcam heeft op dit moment een hele mooie AV-processor (de Arcam AV 8 ), maar dat is een nogal dure grap. Wat je wel kunt doen is voor de A85 gaan (erg mooie stereo versterker) en dan wachten totdat daarvoor de HT-module beschikbaar komt (heb alleen geen idee wanneer dat gebeurt). Ik geloof dat S_roubos dezelfde weg wil wandelen
Die module komt binnen enkele maanden. Het is echter geen HT module, maar een 6-kanaals input module. Dat betekent dat je er b.v. een DVD speler met een ingebouwde decoder en analoge uitgangen op kan aansluiten. Je hebt dan natuurlijk nog wel even een paar poweramps nodig. Bovendien heb je alleen DD/DTS, geen PLII, en je mist ook een hoop andere fratsen die een AV amp levert. Niet ideaal dus.

Ik hoop dat Arcam met een DiVA versie van de AV8 komt. Dan haal ik een P85/3 erbij, en in combinatie met mijn A85 betekent dat HT heaven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 12167 schreef op 18 February 2003 @ 23:30:
[...]

maar Stereo is wel erg belangrijk, maarniet het meest doorslaggevende, eerder dat mijn speakerset aan het werk gezet word op extreem hoge volumes, zonder irritant te gaan klinken, maar mooi geraffineerd te blijven. Mits de ruimte dat toestaat uiteraard ;)

Ook dit weer een heel lang verhaal, sorry mensen ik been een man van veel woorden :P
Jij bent een behoorlijke Movie-freak begrijp ik dus kan ik jou deze vraag wel stellen.
Op dit moment is stereo heel belangrijk voor me en ik ben nog een nieuwkomer op HT gebied. Ik vind HT dus al heel snel mooie klinken. Momenteel ben ik slechts in het bezit van 2 fronts en een center (Infinity Delta 50). Ik vond een budget Yamaha (met DTS) al super klinken.
Hoe luister jij naar dvd's? Heb je nog andere kunstmatige grappen en grollen aanstaan of laat je elk kanaal puur rechtstreeks naar je speakers lopen, dit is nl. wel mijn bedoeling! Al die surround instellingen vind ik maar onzin. Dolby Digital en DTS vind ik voldoende. Ik bedoel dus, zoals je source-direct hebt voor stereo (bas en treble vind ik ook onzin, had je maar een goede amp moeten kopen).
Laat ff weten wat voor instellingen je gebruikt, ben zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tip: http://www.audio.de/sixcms/media.php/145/best3_03.pdf
Dit is de Bestenliste van Audio (Het beste Duitse Hifi magazine) waarin aan alle apparatuur een puntenwaardering is gehangen. Bij surroundreceivers heeft men een waardering gegeven voor stereo. prologic en dolby digital of DTS. Is een leuke handreiking als je de aanschaf van iets overweegt. Geloof me, dit zijn echt experts, maar je moet het zelf uiteraard nog steeds mooi vinden, dit is slechts een hulpmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Trouwens Darkman, ik had de lijst zelf nog niet bekeken, maar die Harmans zijn wel vreselijk goed getest, alle typen (naar prijs uiteraard)!!! De 8500 springt er wel uit, dus misschien is de keuze voor je nieuwe speeltje hiermee bij voorbaat al beslist..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja Inderdaad, mijn hi fi addictie begon inderdaad vanwege surround sound en along the road ben ik goede stereo weergave steeds meer gaan waarderen. Maar uiteindelijk wil ik het ultieme gevoel van er bij zijn met de charme van bioscoopgeluid. Mijn speakerset is niet echt goedkoop te noemen en om daar veel moois uit te halen moet je gewoon een krachtige amp hebben. Daar ontkom je niet aan. (4 ohm nominaal ) Vandaar dat ik vooral niet op de versterker zou bezuinigen. Ik hoorde mijn set spelen op een sr 14 mkII marantz receiver en ik wist het meteen, deze moet ik hebben. De marantz is helaas onbetaalbaar, dus vandaar dat ik het met een avr 7000 doe ;) En nee, ik draai niet in allerlei vage modussen, stereo is stereo voor muziek voor mij en naast Dolby Digital en DTS en af en toe DPL gebruik ik geen onzin surround instellingen. De Logic 7 functie waar harman om bekend staat vind ik zelf om te huilen op de avr 7000, maar naar het schijnt is die met de 7500/8500 fiks verbeterd, ik ben dan ook heel erg benieuwd.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 12167 op 19-02-2003 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73878

Ik deel de mening op dit moment redelijk. Had ooit een Marantz SR-53 Stereo versterker, met daarop een EQ-580 Equalizer van Marantz en een CD-5000 van Marantz.
Ben toen overgestapt op een Marantz SR-6200, en het eerste wat me opviel was.... hoe kan het ook anders. Me laag. Na veel geknoei met instellingen van speakers in het oh zo mooie scherm op de tv heb ik er al wel iets beter geluid uit gekregen. Daarna nog een Sub-Woofer gekocht om het laag er maar volledig bij te trekken. En daar zit het probleem denk.

De SR-xxxx series sturen de lage frequenties door naar je Sub uitgang. Ook al zet je hem uit die uitgang, ben ik van mening dat het nog niet volledig over de 2 kanalen wordt gestuurd. Na de Sub geinstalleerd te hebbemn en ingesteld beuk ik redelijk me kamer nu door.

Dus een Sub is helaas een vereist iets op een SR-xxxx. Zelf heb ik wel voor een SR-xxxx gekozen vanwege toch me toekomstige volledige home theatre :) Ik wist wel dat ik stereo geluid zou inleveren, maar met beetje prutsen en instellingen en een sub heb ik toch wel redelijk bijgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gezien het budget zou ik ook even naar de hele zware yamaha's luisteren.
Ben ik erg van onder de indruk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
bas vindt ik juist mooi van de sr4200 :?
hiervoor een kennwood en die galmde een beetje met de bassen vondt ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22680 schreef op 19 February 2003 @ 10:28:
Gezien het budget zou ik ook even naar de hele zware yamaha's luisteren.
Ben ik erg van onder de indruk :)
Heb jij toevalig ervaring met de Yamaha DSP-AZ2 :?
Ben hier namelijk erg naar benieuwd.
En weet je soms een winkel waar staat zodat ik hem kan beluisteren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee maar wel de az1.
Deze wordt verkocht bij een winkeltje in lelystad.

zie het demo modellen aanbod op hear.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73878

duncanvdlinden schreef op 19 February 2003 @ 10:47:
bas vindt ik juist mooi van de sr4200 :?
hiervoor een kennwood en die galmde een beetje met de bassen vondt ik.
Hmm misshcien voor jou wel :) Maar als je eerder een Marantz stereo-versterker hebt gehad, dan mis je die bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 22680 schreef op 19 February 2003 @ 11:02:
Nee maar wel de az1.
Deze wordt verkocht bij een winkeltje in lelystad.

zie het demo modellen aanbod op hear.nl
Als we toch in deze klasse zitten, check dan meteen de Denon AVC 1, 10 en 11, de Pioneer VSX A 10, de Marantz SR 9200 en de Harman 8500. Als we toch geld uit gaan geven..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, voor de prijs van een 7300 kan je ook wel een ax1 krijgen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, edit
Een dsp a1 kost ongeveer 1000 euro.

ax1 is idd wat duurder

/edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alvorens ik ga luisteren, heb ik nog even gebeld met een audiofiel van Marantz Nederland en gevraagd of er (in hun ogen weliswaar) een receiver is die in de buurt komt van de audiofiele kwaliteiten van een PM 78 en PM8000. Zijn antwoord was een SR8200, een 7300 kon ook, maar de 8200 heeft net wat meer vermogen en body.
Ik denk dat de Marantz serie dus, ook qua techniek, uit twee delen bestaat, waarvan de 6300 de top van de onderste helft is. Vanaf de 7300 begint het echte werk. Ga toch maar weer luisteren en neem in mijn zoektocht ook wat andere merken mee, maar ja, ik heb nu eenmaal een voorliefde voor Marantz.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tja, je kan het apparaat iig gewoon weer terug brengen. :)
succes met je quest

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 22680 op 19-02-2003 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 30-06 07:38
KICK! :)

Hoe is het nou afgelopen?

w00t

Pagina: 1