DVD Speler -> TV -> zwart/wit beeld !?

Pagina: 1
Acties:
  • 684 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rotaderp2
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10-2024
ik heb een DVd speler die ik via een scart connector op me tv aansluit.
als ik nu een DVd of VCD wil afspelen krijg ik alleen zwart wit beel en met geen mogelijkheid kleurenbeeld.
het is een aristona tv, ik heb al PAL en NTSC op de DVd speler ingesteld maar dat maakt niks uit.

als ik bij me vriendin gewoon via de normale video in en audio in de DVD speler op haar tv aansluit krijg ik wel kleur ik heb alleen een SCARt ingang is een S-video in op mijn tv en geen aparte ingangen.
iemand een id ????

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Kun je ook switchen tussen s-video en composiet?
Als de scartingang van de tv geen s-video ondersteund, wordt het beeld ook zwart/wit.
Kun je dit instellen op je DVD-speler?

Verwijderd

hoe ga je van je videokaart naar de TV, ik begrijp aan een kant scart maar wat aan de andere kant(DVDspelerkant dus) ook scart of tulp of hosiden?
In geval van Hosiden(net zo groot als PS2 muisplug) wordt kleur en helderheid over aparte lijnen verstuurd, als de TV er van uitgaat dat het signaal composiet is krijg je geen kleur
en zo zijn er dus nog meer niet werkende combinaties

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-03 11:57
Probeer eens met een ander apparaat (andere DVD speler of een videorecorder) te kijken of je dan wel kleur ziet op je TV. Misschien is er iets met je TV of scartaansluiting.
Probeer zo wat dingen uit te sluiten....

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

heb ik ook gehad. uieindelijk teruggegeven aan de winkel.
ik had dit probleem ook totdat ik ging stoeien met mn huidige tv out van mn geforce kaart.
die zit op n verloopje naar tulp, dan weer naar scart.
probeer een composietaansluiting op je tv te realiseren!

scart--> composiet--> iets--> dvd speler?????

(mijn video op scart werkt namelijk gewoon via scart)

eerst kijken dan zeiken

• esc
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

esc

Scart is een algemene benaming. Door middel van een scart kabel is het mogelijk om RGB, s-video of video signaal over te brengen van app1 naar app2. App1 en app2 dienen dan op de zelfde standaard ingesteld te worden. Dus als de TV op s-video staat moet de DVD speler ook op s-video worden geconfigureerd. Pas dan zul je ook kleuren op je tv zien.

... het gaat nooit snel genoeg ...

Pagina: 1