Op m'n stagebedrijf moet ik een en ander weergeven in een flowchart. Ik ben al enige tijd op zoek naar een goede tool hiervoor, maar zonder veel succes. Het beste wat ik tot nu toe heb gevonden is OpenJGraph, wat niet volledig doet wat we verwachten (of we hebben het nog niet gevonden).
Het resultaat dat we willen krijgen is iets als
In de driehoeken moet dus tekst komen te staan, welke gecentreerd moet worden. Kleur en grootte moeten vast ingesteld kunnen worden. (OJG centreert niet en past de grootte van de nodes aan.)
Naast de edges moeten meerdere labels komen te staan, zoals hier O en P. De edges moeten in verschillende kleuren getekend kunnen worden. Liefst is er ook een algoritme voorzien om snijdende lijnen zoveel mogelijk te voorkomen.
Het hoeft geen freeware/open source te zijn, maar liefst wel natuurlijk.
Het resultaat dat we willen krijgen is iets als

In de driehoeken moet dus tekst komen te staan, welke gecentreerd moet worden. Kleur en grootte moeten vast ingesteld kunnen worden. (OJG centreert niet en past de grootte van de nodes aan.)
Naast de edges moeten meerdere labels komen te staan, zoals hier O en P. De edges moeten in verschillende kleuren getekend kunnen worden. Liefst is er ook een algoritme voorzien om snijdende lijnen zoveel mogelijk te voorkomen.
Het hoeft geen freeware/open source te zijn, maar liefst wel natuurlijk.