Hoe Case fans te plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Hee Hoo ik heb net een nieuwe ATX kast gesjopt om die alvast te verbouwen voor de HCC :) het is een rainbow kassie van 300 Watt voor zoveel het jullie wat zegt :) er Zitten 2 plaatsen voor 80x80 case fans op, de roostertjes heb ik er al uitgevijld want ik heb 91x91 fans en hebben dus meeeeeer lucht nodig. de ene plek zit aan de achterkant van de kast bovenin net onder de voeding, de tweede zit aan de voorkant helemaal onderin. Ik wil nog een 3e fan in de zijkant plaatsen die op de proc gaat blazen. Mijn vraag is nu welke van die andere 2 moet ik laten blazen en welke laten zuigen? De ATX voedingsfan zuigt ook al (:))
dus moet ik die in de achterkant laten blazen en die onderin aan de voorkant zuigen of visa versa? Ik kan er helaas gene foto van schieten maar ik hoop dat jullie ongeveer voor de geest kunnen halen hoe het in elkaar zit.
Some feedback would be nice, alvast bedankt.

The PyroPath :7

Breek je nek voorzichtig

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
Mmmm waarschijnlijk als ik dit bericht post heeft er al iemand anders gereageerd :) maar goed. In mijn kast heb ik ongeveer dezelfde opzet als jij het beschrijft :)

Mijn onderste blaast en de bovenste zuigt :) Dan heb ik ook een fan op me proc met een kartonnen omhulsel zodat ie meer op de proc blaast, anders zonder omhulsel verspreid ie het teveel :(

Heb ook nog een hd koeler 2 * en een koeler extra op me videokaart :) Ohwww en niet te vergeten had ook nog een pci slot vrij en heb daar dus maar een slotcooler ingezet van justcooler (zuigend) :)

Het zijn heen hoop koelers maar heb wel een kastemp van 24 a 25 graden ;) kamertemp 20

Verwijderd

Extra fans roelen, alleen je pc stijgt er zo snel van op.
Maar to the point:
Als je fans derin hangt moet je een flow creeren anders heb het totaal geen nut. processor is samen met video kaart + HD de grootste warmtebron. Dus zou ik de fan van de voeding omdraaien zodat die naar buiten blaast. De fan die daaronder wordt geplaatst moet dan ook blazen.. de voorkant moet op die manier zuigen, (anders zou je een soort vacuum kunnen trekken) je moet bij de voorkant er ook rekening houden dat er genoeg lucht doorgaat, dus de standaardgaatjes die erop zitten gewoon uitboren (heb ik gedaan :) je merkt vanzelf of het toerental omhoog gaat).
De fan die je boven de processor wilt hangen weet ik niet van of dat zoveel nut heeft. In het opzicht van warmte op die plek weghelpen wel, maar in het opzicht de flow zo goed mogelijk te houden niet. (je creert extra weerstand).

Succes

P.s. wat je ook kan proberen is fans in serie te zetten... = extra flow

Ohja zorg natuurlijk altijd dat de flow path vrij van kabels zijn (strappen!!!)