Hosting (100 MB Harddisk, 1 GB Traffic, 5 POP, MySQL, PHP voor € 3,60 per maand)
Hosting (100 MB Harddisk, 1 GB Traffic, 5 POP, MySQL, PHP voor € 3,60 per maand)
Ja maar je geeft in je startpost al aan dat dat geen optie isdmnq schreef op 18 February 2003 @ 14:07:
Daar was ik helaas ook achter. Heb je een alternatief ???
Zet anders in de kernel bij netwerk gedoe. alle 3com kaartjes "aan".
Heb de complete 3Com site al gehad, maar daar maken ze nergens melding van deze chip omdat het een OEM model is.
Daar is een lijst met door 3com ondersteunde netwerk kaarten onder Linux. Daar staat het type van de TS niet bij. Ook google weet te vertellen dat er geen ondersteuning is voor die nic. Het is dus OF geduld hebben tot er wel support voor is OF een andere nic in die bak steken.
De standaard NE2000 driver werkt ook niet
PX845PEV Pro ,
PX845GEV Pro,
KX400-8XV Pro
Da's het lijstje van mobo's die door de standaard windows driver van Albatron worden ondersteund. ( url : ftp://ftp.albatron.com.tw...inXP_2K_98_ME/3Com2.0.zip )
Wat je dus kan doen is op google zoeken naar gebruikers die die netwerkkaart wel onder linux aan de praat hebben gekregen.
Dan heb je toch wat meer kans op een resultaat ...
Is mij namelijk ook nog niet gelukt ... maar heb er ook niet echt haast mee ... Heb er een 3C905 in gehangen.
[ Voor 12% gewijzigd door Talon op 18-02-2003 15:09 ]
ik heb eve de zip gedownload met de win32 drivers erop en uitgepakt
in het file'tje "3Com/Source/EL910.inf" staat dit: EL910.Service.DispName = "3Com 3CSOHO100B-TX PCI"
Als je op 3CSOHO100B-TX linux zoekt vindt je zat.
Aangezien ik het toch al gevonden had, hier komt ie:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| On Mon, 16 Dec 2002, Kilian Stillhard wrote: > I have a 3cSOHO100B-TX NIC and want to use it with Linux. However it > seems that there is no driver for it. Yes, there is. You will need the driver set from Scyld. > The driver module 3c59x.o I tried did not recognize it. When looking at > the source, I saw that this driver only recognizes a device: > "3cSOHO100-TX Hurricane" (without the 'B') with device id 0x7646 > My NIC has however device id 0x9300. It's not at all the same chip as the old SOHO board, or the other 3Com boards. It is supported by the 'tulip' driver. You will first need to install the new driver set with mkdir /tmp/netdrivers/ cd /tmp/netdrivers/ ncftp ftp://ftp.scyld.com/pub/network/netdrivers.tgz tar xfvz netdrivers.tgz make make install |
astublieft..... (en check dat device id is hetzelfde
Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ
'modprobe tulip' zegt dit:
/lib/modules/2.4.18-14/kernel/drivers/net/tulip/tulip.o: init_module: No such device
anders kan je ook #modprobe ./tulip.o geven in de dir waar je de newe hebt staan.
Aangezien pci drivers aan vendorId en deviceId worden herkend heb ik ook nog eve in de
drivers gekeken en daar staat echt hetzelfde in als wat jij boven hebt gepost.
(grep "9300" tulip.c)
En dat zijn ze..dus eigenlijk zou het moeten werken..
Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ
Verwijderd
Maaruh je hebt de linux drivers gevonden merk ik al... hoe zit het met de NDIS Drivers kan iemand deze ook vinden ?
heb er tevergeefs naar gezocht en kan hem dus echt NERGENS vinden
Need some help
Ik wilde dat vanavond op dit bord gaan installeren..
Heb zelf nog niet gezocht, maar jullie kunnen me misschien wat ergenis besparen..
bvd..
Actions speak louder than words
Verwijderd
http://www.3com.com/produ...=3CSOHO100B-TX&order=desc
meer kan ik er echt nie van vinden ... heb ff gegoogled en 1 link gevonden voor de dos drivers maar was dode link dus daar hebben we ook niks aan