[Win98] na format C: nu win98 installeren?

Pagina: 1
Acties:

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
|:( Ok het is stom geweest, maar het is nu al gebeurd... 8)7

Mijn laptop deed altijd raar en win98 kreeg ik voor geen meter meer aan de praat.
Na 100 keer opnieuw alles geïnstalleerd te hebben, besloot ik maar om het commando format c: uit te proberen. Wel had ik eerst autoexec op diskette gezet (dacht ik nog nodig te hebben...

Tja en nu... Nu krijg ik het hele ding natuurlijk niet meer aan de praat. Mijn vaste pc heeft win XP en daar is die laptop met 400mhz en 128mb waarschijnlijk te klein voor. Ik kan daar dus geen systeemdiskette vandaan halen.
Ik zal wel iets in het bios moeten doen. Daar kan ik kiezen tussen primary&sec. master.

Ik krijg de melding ongeldige systeemdiskette in beeld en daar houdt het bij op (op reset na).

Ik dacht dat ik met de win98 cd en de diskette met autexec.bat wel een eind zou komen. Maar daar denkt mijn laptop anders over.
Het zal wel simpel zijn, maar ik weet het in ieder geval niet meer.
Maar...iemand anders vast wel. _/-\o_

Alvast bedankt!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 14:09

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Je zou XP kunnen installeren, maar of je er echt blij van wordt weet ik niet. Om Win98 te installeren download je een Win98SE bootdisk van www.bootdisk.com en start daarvan op. Kies CD-Rom support, douw je CD-Rom er in en draai setup :)

Alleen het kopieeren van autoexec.bat is niet voldoende, een opstartdiskette bestaat uit meer dan dat. Autoexec.bat beval alleen extra instructies die jij uit zou willen voeren bij het opstarten. Tik op die bootdisk maar eens dir /ah in... je ziet dan ook verborgen bestanden io.sys en msdos.sys :)

[ Voor 40% gewijzigd door Kaastosti op 18-02-2003 13:52 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Booten vanaf je Win98 cdrom:

In je bios:

First bootdevice: cd-rom, of bootsequence: cd-rom als eerste.

Booten vanaf diskette:

Download de installatiediskettes voor Windows98: www.bootdisk.com

[ Voor 17% gewijzigd door Han op 18-02-2003 13:52 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

readytoflow schreef op 18 February 2003 @ 13:49:
|:( Ok het is stom geweest, maar het is nu al gebeurd... 8)7

Mijn laptop deed altijd raar en win98 kreeg ik voor geen meter meer aan de praat.
Na 100 keer opnieuw alles geïnstalleerd te hebben, besloot ik maar om het commando format c: uit te proberen. Wel had ik eerst autoexec op diskette gezet (dacht ik nog nodig te hebben...

Tja en nu... Nu krijg ik het hele ding natuurlijk niet meer aan de praat. Mijn vaste pc heeft win XP en daar is die laptop met 400mhz en 128mb waarschijnlijk te klein voor. Ik kan daar dus geen systeemdiskette vandaan halen.
Ik zal wel iets in het bios moeten doen. Daar kan ik kiezen tussen primary&sec. master.

Ik krijg de melding ongeldige systeemdiskette in beeld en daar houdt het bij op (op reset na).

Ik dacht dat ik met de win98 cd en de diskette met autexec.bat wel een eind zou komen. Maar daar denkt mijn laptop anders over.
Het zal wel simpel zijn, maar ik weet het in ieder geval niet meer.
Maar...iemand anders vast wel. _/-\o_

Alvast bedankt!
In je Bios eerst veranderen dat je van je cdrom op wilt starten. Hierna kan je vanaf je Win98 cd opstarten. En hup, installeren maar!!! ;)
;) ;) ;)

[ Voor 1% gewijzigd door mjhzenden op 18-02-2003 13:53 . Reden: Er waren me er al twee voor!! ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 15:33
XP kan makkelijk op je 400Mhz hoor ;). Mijn pa heeft ook een P2 400Mhz met 64MB ram waar XP gewoon met alle settings vol draait (niet soepel, maar das een ander verhaal :P ). Ook op mijn routertje staat XP en das een P133 8)7. En anders 'verlelijk' je XP gewoon zo totdat het weer wel soepel loopt :).

tvw