[Win98] Instellingen opnemen altijd Line-in

Pagina: 1
Acties:

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 09:29

Schonhose

Retro Icoon

Topicstarter
Als DJ mag ik graag opnames maken van mijn verrichtingen achter de draaitafel. Daarvoor heb ik een server staan die via de LINE-IN ingang op mijn soundcard verbonden is met mijn mengpaneel.

Wanneer ik mijn server restart wordt het kanaal waarvan hij opneemt automatisch terug gezet naar de MICROFOON.

Ik zou dit nu graag standaard op de LINE IN willen hebben ook na een reboot. Het is heel vervelend om er na een uur mixen achter te komen dat er niets opgenomen is omdat die setting weer verkeerd stond.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:01

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Welke programma gebruik je voor opnemen?
En welk geluidskaart?

Bij meeste programma's kun je het instellen dat hij via line in opneemt.
En dan behoort die dat te bewaren

[ Voor 14% gewijzigd door Vae Victis op 18-02-2003 13:54 ]

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 09:29

Schonhose

Retro Icoon

Topicstarter
Vae Victis schreef op 18 februari 2003 @ 13:53:
Welke programma gebruik je voor opnemen?
En welk geluidskaart?

Bij meeste programma's kun je het instellen dat hij via line in opneemt.
En dan behoort die dat te bewaren
Geluidskaart is een simpele YAMAHA soundcard (Onboard)
Voor het opnemen gebruik ik COOLEDIT PRO 1.0.

Ik moet elke keer in de properties van mijn audiokaart aangeven dat ik de LINE IN wil gebruiken.

De YAMAHA Recording staat als Preferred device en deze gebruikt hij ook, ware het niet dat deze twee mogelijkheden heeft: MICROFOON en LINE IN.

En het lukt me niet om de LINE IN op standaard te krijgen. Wanneer ik deze aanvink gaat alles goed, maar na een reboot is hij het weer kwijt.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005