Toon posts:

van windows nt4.0 client naar terminal client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen weten hoe ik van een windows nt4.0 machine een terminal client maak.
Welke software heb ik hier voor nodig en hoe moet het geconfigureerd worden?
Er gaat gebruik gemaakt worden van een Windows NT4.0 Terminal server.
En wat moet ik doen om van Windows NT4.0 Server een Windows NT4.0 Terminal server te maken?

Verwijderd

Topicstarter
Zou er trouwens ook nog een reden zijn om geen gebruik te maken van een Windows NT4.0 Terminal server maar van een Windows2000 Terminal server?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-04 16:44

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 13:39:
Ik zou graag willen weten hoe ik van een windows nt4.0 machine een terminal client maak.
Client of server? Client is gewoon de software installeren, server kan niet.

Overigens is dit een typische WOS/SA en verre van een PNS topic :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

NT -> SA

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:33

bonzz.netninja

Niente baffi

met de .exe copieren hebje trouwens genoeg voor de client. Je hoeft niet alles te installen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 13:39:
TerminalServices client op installeren.
[google=terminal services client]

en deze op de PC installeren. Wat zijn verder de eisen? De wensen? Wat wil je ermee?
Welke software heb ik hier voor nodig en hoe moet het geconfigureerd worden?
Dat ligt dus aan wat jij wil dat de gebruiker kan, wil en moet.
Er gaat gebruik gemaakt worden van een Windows NT4.0 Terminal server.
En wat moet ik doen om van Windows NT4.0 Server een Windows NT4.0 Terminal server te maken?
NT4 Server -> TS is onmogelijk zonder reinstall.

Verwijderd

pcies!

Client is geen probleem, maar die server zal je "from scratch" zoals dat heet moeten installeren. De CD die je van Microsoft nodig hebt heet "Windows NT 4.0 Terminal Server Edition".

Als je nu een nieuwe installatie gaat doen zou ik toch eens aan Windows 2000 gaan denken trouwens. Terminal Sevices zijn met Windows 2000 een stuk handiger geworden (knippen/plakken van een naar de sessie, drive mappings meenemen oa).

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 22:30:
pcies!

Client is geen probleem, maar die server zal je "from scratch" zoals dat heet moeten installeren. De CD die je van Microsoft nodig hebt heet "Windows NT 4.0 Terminal Server Edition".

Als je nu een nieuwe installatie gaat doen zou ik toch eens aan Windows 2000 gaan denken trouwens. Terminal Sevices zijn met Windows 2000 een stuk handiger geworden (knippen/plakken van een naar de sessie, drive mappings meenemen oa).
errrr, client drive mappings heb je alleen met de citrix add-on, windows 2000 terminal service doet dit niet standaard, (kan wel maar dan gebruik je 'native windows networking...' en das wat anders

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1