Toon posts:

Potloodtrick T-Bird 800 wil niet?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
KT7raid (UL bios) + T-bird 800

Keb vanavond de 4 L1 bruggen een kleurtje gegeven met een HB potlood. Nu draait ie wel op 8,5x100 , maar zogauw ik de mp hoger kies maakt ie er 750, 800 of 850 van?? Of zelfs helemaal niks (clear CMOS dus !:< ). Voltage hoger/lager helpt niet, speed-error-hold is uit. Denkt m'n proc nu dat ie een gelockte 850 is??

8,5x106@1,725V (=1,75) draait prima, maar echt blij wordt ik er niet van...
Iemand zelfde prob gehad of suggesties??

THX

Verwijderd

Je hebt kans dat je voltage toch te laag staat. probeer hem eens met stapjes hoger te zetten..

Ook bestaat er een goede kans dat een van de potlood streepjes niet goed gepakt heeft..

probeer het eens opnieuw met een ander potlood.

gelocked is ie zeker niet !
succes

Verwijderd

Dit heeft te maken met de potlood streepjes. Ik heb een tbird 800, die had het ook.
Je moet de streepjes uitgummen :) , dan moet je de puntjes duidelijk erin krassen, zodat ze goed contact maken, alleen ervoor zorgen dat de vierl1 bruggen onderling GEEN contact maken. Doe er een heel klein stukje dubbelzijdig plakband op ( geleid niet ), en het werkt altijd goed. :)
Zorg ervoor bij het erop zetten van de tape dat hij in een keer goed zit want als je hem verschuift, dan verschuiven de potlood streepjes ook waardoor de l1 bruggen weer onderling contact hebben.
Once and for all made clear hoe het moet.
Ik heb al 5 Socket a Procs hiermee gemod en ze doen het allemaal prima.
Mijn duron 600@1050 draait al een maand of twee hiermee zonder hem ooit opnieuw te hoeven inkleuren.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Wapzer voor het duidelijke antwoord. Waar zouden we zijn zonder inet!
Ik gaat morgen maar ens wat B vullingen halen voor m'n Parker, EN wat tape :>

Weet jij (of iemand anders of die tempsensor onder de proc op de KT7 wat voorstelt? Ik ben nu van 44C @848Mhz (crap koeler) naar 37C @901 gegaan (met Spire MA324-15 en koelprut). Zijn dit nu waardes die ik kan vergelijken met diverse reviews?

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Ik heb nog een potje zilververf liggen, als je in de buurt van A'veen woont kun je wel ff langskomen voor en likkie, werkte bij mijn duron 600 perfect, nu met klein spire-collertje op 850!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor het aanbod, maar ik ben een rijbewijsloze Hagenees ;>
Pagina: 1