[XP] Op meerdere pc's installen over netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:00
Ik ben gevraagd om voor een bedrijf dat binnenkort 80 nieuwe pc's binnenkrijgt Windows XP Pro NL hierop te installeren.

Maar omdat die per systeem iedere keer met een cdtje nogal lang duurt, vraag ik me of het ook mogelijk is om per 10/20 pc's dit te doen aan de server.

Dus dat de server een image van de cd heeft en die zo op alle aangesloten pc's installeert.

Is dit te doen en wat heb ik er voor nodig?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Ja dit is te doen dan heb je werkstations nodig die PXE boot ondersteunen. Een Windows2000 server met RIS & DHCP. Dus even zoeken op RIS in GOT.

Met ghost zou ook kunnen alleen moet je sysprep nog even runnen erna omdat je anders allemaal identiek SID's hebt in je netwerk(niet wenselijk) en je remote assitant werkt dan ook niet meer.

Verwijderd

ris voro je systeem
en msi-tjes voor je programma's, neem aan dat je niet 80x office wil installeren bv

Verwijderd

Preload maken... Werkt ook heel goed...

Zelf ook een tijdje mee gewerkt.

installatie = 5/10 minuten :)

Verwijderd

geen ghost gebruiken, als de pc's in hetzelfde domein komen gegarandeerd problemen, indd ris gebruiken, dit is ervoor gemaakt, preload gaat ook maar is eigenlijk ook eerder voor system builders ontwikkeld.

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 15:41:
geen ghost gebruiken, als de pc's in hetzelfde domein komen gegarandeerd problemen, indd ris gebruiken, dit is ervoor gemaakt, preload gaat ook maar is eigenlijk ook eerder voor system builders ontwikkeld.
geen ghost gebruiken? geeft gegarandeerd problemen? ik denk dat je dan niet helemaal weet hoe je ghost moet gebruiken icm XP.

preload is wel goedkoper btw

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ghost via Multicast is een mogelijke oplossing. En als je het op de goede manier gebruikt (ghostwalker of sysprep images distribueren) heb je geen last van de problemen waar D-weaver over spreekt.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Pagina: 1