Toon posts:

[C#] van datagrid in een array(list)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het zal wel mogelijk zijn, maar ik krijg het niet voor elkaar.

ik heb een datagrid met de volgende waarde:

1 Fiets E 12
2 stel E 300

etc.

met checkboxen kan een item worden uitgekozen. nu wil ik dat alle info in een array komt te staan dus de 1, fiets en E12.

ik krijg het niet voor elkaar en kan op internet ook niks vinden.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:37
Wat heb je dan al geprobeerd?
Van waar haalt die datagrid z'n gegevens?

Je kan toch nagaan wat het geselecteerde item is, en dan aan de hand daarvan de gewenste waarden ergens in bewaren?

https://fgheysels.github.io/

• alley
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:40

alley

ahuh

Je kunt van een DataGridItem de .Cells collectie gebruiken om de waarden uit de HTML-versie te lezen... (let op. template met spaties/tabs/enter begint is de eerste control uit je cell een literalcontrol)

Je kunt ook je grid eerst opnieuw databinden en dan de DataGridItem's DataItem gebruiken (dit laatste is makkelijker, maar zorgt wel voor het opnieuw ophalen van je data)

I am always doing that which I can not do, in order that I may learn how to do it. (Pablo Picasso)

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 18 February 2003 @ 13:13:
Wat heb je dan al geprobeerd?
Van waar haalt die datagrid z'n gegevens?

Je kan toch nagaan wat het geselecteerde item is, en dan aan de hand daarvan de gewenste waarden ergens in bewaren?
Ik heb een class gevonden die voegt aan het datagrid een kolom toe (collumn[0]) en daar staan checkboxen in. er kunnen meerdere checkboxen aangevinkt zijn.

Ik krijg het wel voor elkaar dat deze in label.text het aantal rijen dat is geselecteerd displayd en het idnr van die rijen.

maar ik wil dus dat de rijen die geselecteerd zijn in een ander datagrid worden getoond en het leek mij het handigst om dit via een array(list) te doen

• whoami
Kan je meerdere items als 'selected' opgeven?
Zoja, dan kan je toch nog altijd alle items aflopen en kijken welke selected zijn.
Hoe wil je ze trouwens aan die arraylist toevoegen?
Je zult iedere rij als 1 object moeten toevoegen.

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 18 February 2003 @ 13:22:
Kan je meerdere items als 'selected' opgeven?
Zoja, dan kan je toch nog altijd alle items aflopen en kijken welke selected zijn.
Hoe wil je ze trouwens aan die arraylist toevoegen?
Je zult iedere rij als 1 object moeten toevoegen.
ja je kan meerdere items selecteren. en ik kan ook ophalen welke geselecteerd zijn ( door foreach te gebruiken en deze in een label.text te plaatsen zie ik dat het werkt.) maar ik weet bij god niet hoe ik nu verder moet. Op internet heb ik ook nog niks kunnen vinden.

• whoami
Maar, je kunt toch ieder item in de datagrid overlopen, kijken of het geselecteerd is, en dan indien het selected is, een object construeren met de gewenste data, en dat in een arraylist zetten?

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 18 februari 2003 @ 13:28:
Maar, je kunt toch ieder item in de datagrid overlopen, kijken of het geselecteerd is, en dan indien het selected is, een object construeren met de gewenste data, en dat in een arraylist zetten?
dat is misschien beter, maar hoe kan ik dat realiseren dan?

• whoami
Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 13:36:
[...]

dat is misschien beter, maar hoe kan ik dat realiseren dan?

Wat? Waar wil je precies meer info over.....
Wees eens een beetje duidelijker en geef eens wat meer info.
zie ook: Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk ik heb het nu zo. ik heb een dataset die haalt de query : select id, achternaam, woonplaats op. maar nu moet de where komen uit een array van namen.
Pagina: 1