[Woody 3.0rc1]Programma werkt niet helemaal goed....

Pagina: 1
Acties:

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
Ik heb hier een programma, zelf geschreven onder cobol, draaide perfect onder SCO-UNIX, maar nu wil ik die onder debian linux draaien. Maar nu komt het, de terminal instellingen zijn hier heel erg van belang, onder SCO had ik de terminal ANSI, maar die werkt dus totaal anders onder linux, degene die het er nog meest op lijkt is nog gewoon linux. Maar daar werken dus sommige combinaties van toetsen niet goed, zoals shift+F8 die dus wel reageerd maar niet goed. Welke terminal instelling moet ik nu gebruiken om toch gebruik te maken van die toets-combinatie. Ik gebruik liant rm/cobol, en die draait goed onder debian vanaf versie 2.1 dus daar kan het niet aan liggen lijkt me.....

Wat doe ik nu verkeerd????

Another white boy in this movie? Damn!

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
Misschien wat extra informatie, ik heb al wel andere terminals gebruikt dmv export TERM=???

gebruikte terminals:
vt100 (shift+F8 gaf een getal op het scherm)
ansi (shift+F8 gaf een getal weer op scherm zoiets als ~[9)
linux (shift+F8 scherm flikkert 1 keer en ik blijf in hetzelfde scherm, verder werken alle toetsen hetzelfde, behalve de combinaties)
scoansi (shift+F8 allemaal rare tekens op het scherm, geen van de F toetsen werken)

ik heb verder geen idee.

Another white boy in this movie? Damn!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:57

deadinspace

The what goes where now?

Ehm, hoe heb je die applicatie geschreven? Dmv ncurses of slang of een andere library, of spuugt je prog gewoon ansi sequences uit?