[PHP] Subdomeinen via PHP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenda
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 16:17

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Hi,

Ik wil subdomeinen aan kunnen maken via een admin in PHP. Ik weet wel een manier om subdomeinen aan te maken, namelijk op deze manier:

<?
$addr = " ".getenv("HTTP_HOST");

if (strpos($addr,"subdomain.domain.nl") > 0)
{
Header("Location: /map");
}
elseif (...) { }
?>

Het bovenstaande zet ik dan in index.php. De subdomain.domain.nl haal ik dan uit de database, een soort loopje wou ik er van maken.... Hoe precies moet ik nog bedenken.

Mijn vraag is nou eigenlijk of het ook op een andere manier kan? Ik heb geen toegang tot de config van apache dus kan niet met VirtualHosts werken. *.domein.nl wordt doorgestuurd naar index.php.

De bovenstaande manier zou ik kunnen gebruiken, maar vraag me af of er nog andere mogelijkheden zijn voor subdomeinen omdat dit mij niet helemaal optimaal lijkt.

Alvast bedankt voor de antwoorden...

Zenda likes some milk every now and then..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afgezien van het feit dat je die loop beter met een switch/case kan doen, is dit denk ik je enige mogelijkheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenda

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Ja precies.. Ik had er ook in gezet dat ik nog niet wist hoe precies, maar switch/case is idd een mogelijkheid..

Hm jammer, hoopte eigenlijk dat er nog een simpelere en snellere manier was. Bedankt voor je reactie in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 16:30

MAZZA

Barbie is er weer!

Kijk eens naar www.powerdns.com. Daar is een dns systeem wat volledig op een database is gebaseerd. Dat is makkelijk updaten dan via php (Ohw ja dat is freeware dus geen spam ;) )

Lurge: :*

[ Voor 13% gewijzigd door MAZZA op 18-02-2003 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Misschien moet je is kijken naar www.powerdns.com dit is een DNS server die via je MySQL de query's beantwoord. zodoende hoef je je zonefiles niet te updaten want deze komen uit de database.
Ik hoop dat dat je wat helpt

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenda

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Hej, tnx voor de antwoorden, zal powerdns even bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Banpei

Hachiroku on this touge?

Ik heb het ergens opgelost door een explode op HTTP_HOST (op de .) waardoor ik deze als array terug kreeg en het subdomein als losse naam had. Deze dan vervolgens door een switch heen halen. Misschien wel iets handiger dan een if.

AE86 gevonden! | So what I thought I'd do was, I'd pretend to be one of those deaf-mutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

succes ermee :)

ActueleWind

Pagina: 1