Toon posts:

O2/Postbank prepaid in 6610?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu in het bezit van een Siemens M35i die ik ooit eens van de postbank heb gehad.
Nu ben ik daar opzich bestwel tevreden mee, vooral het opwaarderen via Mbankieren/diensten is erg makkelijk, alleen is mijn toestel echt aan vervanging toe. Display is echt heel brak en men wil ok wel weer eens iets nieuws natuurlijk.

Nu zat ik er eigenlijk aan te denken om een Nokia 6610 gaan kopen (zonder simlock en abo) en dan vervolgens mijn simkaartje over te zetten in dat toestel.

De grote vraag die ik dan heb is: Werken alle functies dan nog wel?
Ik heb nu een optie 'Diensten' waarmee ik kan kiezen voor M-bankieren en een Icoontje voor het opwaarderen in mijn schermpje en vooral dat laatste wil ik niet kwijt want dat opwaarderen gaat erg makkelijk en handig maar weet dus niet of dat dat alleen met Siemens telefoons werkt of niet. Ik heb al gezocht via de search en bij O2 en postbank support gekeken maar kon daar niets vinden over de vraag die ik had.

Dus, wie weet of dat dit kan of heeft dit zelf al eens geprobeerd? (om de telf...sorry O2 sim van een siemens toestel in een nokia te doen en ook geprobeerd online op te waarderen)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bel O2 Helpdesk eens of ga langs bij het postkantoor.
Denk trouwens dat het wel werkt, zal eens kijken hier (heb ook de 6610 en zo'n postbank geval) :)

Verwijderd

Topicstarter
Aikon schreef op 18 February 2003 @ 12:49:
Bel O2 Helpdesk eens of ga langs bij het postkantoor.
Denk trouwens dat het wel werkt, zal eens kijken hier (heb ook de 6610 en zo'n postbank geval) :)
Ik heb O2 al eens eerder gebeld en zag daar niet zo overheen omdat ik toen echt superlang in de wachtstand stond...maar goed, kan altijd nog natuurlijk.

Als jij dat zou kunnen bekijken zou het helemaal mooi zijn natuurlijk. :*)
(ik vraag me dan af waar de opwaardeer functie in het menu dan zit trouwens)

• Aikon
  • Niet online
Jep werkt perfect. :)
Gewoon SIM verwisselen en er komt een automatisch een extra 'Diensten' menu, met de opties 'Postbank/Infotekst/Aanmelden'. Dan Postbank>Opwaarderen>10/20/30/40Euro, dan invoeren m-code. Toen maar gestopt :+

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:44

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Ik weet wel bijna zeker dat het NIET werkt. :)

Er wordt iets met encryptie gedaan tussen het Postbank-toestelletje en de SIM. De eerste keer dat je M-bankiert worden deze keys gegenereerd op het toestel. Bij mijn weten wordt dat niet nogmaals gedaan zodra je het kaartje in een ander toestel propt.

Conclusie: het gaat niet werken. Die keys zijn nodig voor de beveiligde verbinding die opgezet wordt tussen Postbank en jou, en dat werkt alleen op het originele Postbank-telefoontje.

... en oranje! :P

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Aikon schreef op 18 februari 2003 @ 12:53:
Jep werkt perfect. :)
Gewoon SIM verwisselen en er komt een automatisch een extra 'Diensten' menu, met de opties 'Postbank/Infotekst/Aanmelden'. Dan Postbank>Opwaarderen>10/20/30/40Euro, dan invoeren m-code. Toen maar gestopt :+
Klopt dat het tot dan toe werkt. Die menu's die je ziet, staan op de SIM (SIM application toolkit). Maar wanneer daadwerkelijk contact gemaakt gaat worden zal het waarschijnlijk jammerlijk falen. Helaas. :)

[ Voor 5% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 18-02-2003 12:58 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Topicstarter
Is dat zo?
Je zou verwachten dat het nummer waar hij volgens mij daarna gewoon contact mee maakt toch ook op diezelfde SIM kaart heeft staan.
Maar jij hebt dat al eens geprobeert of gezien in ieder geval?

[ Voor 188% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 13:01 ]

• Aikon
  • Niet online
iNSaNe-oNe schreef op 18 februari 2003 @ 12:56:
[...]

Klopt dat het tot dan toe werkt. Die menu's die je ziet, staan op de SIM (SIM application toolkit). Maar wanneer daadwerkelijk contact gemaakt gaat worden al het waarschijnlijk jammerlijk falen. Helaas. :)
Hmmm...zou kunnen idd. Weet je toevallig geen manier om dat te testen zondat dat het me geld kost?
:D
Net stond er net iets anders :+
En ik verheugde me zo op die sigaar :7

Maar me pa en me broer hebben ook zo'n postbank geval, misschien dat hun moeten opwaarderen toevallig, dat zal ik vanavond wel vragen. Zo ja, dan weet je het zeker. :*

[ Voor 33% gewijzigd door Aikon op 18-02-2003 13:00 ]

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Aikon schreef op 18 februari 2003 @ 12:56:
[...]

Hmmm...zou kunnen idd. Weet je toevallig geen manier om dat te testen zondat dat het me geld kost?
Ik denk dat je het alleen zeker kunt gaan weten als je daadwerkelijk de opwaardeer-actie probeert uit te voeren... Maarja, als het niet lukt, kan er ook niets afgeschreven worden, wel? :)

• mauzwauz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:58
Ik heb het ooit al eens geprobeerd op een Nokia 8210 en het menu diensten kan je gewoon blijven gebruiken. Het opwaarderen via dit menu blijft in tact. Alleen is het niet meer mogelijk om je postbanksaldo op te vragen en kan je ook geen geld meer overboeken.

Questions must be asked

Verwijderd

Topicstarter
Aikon schreef op 18 February 2003 @ 12:56:
[...]

[...]

:D
Net stond er net iets anders :+
En ik verheugde me zo op die sigaar :7

Maar me pa en me broer hebben ook zo'n postbank geval, misschien dat hun moeten opwaarderen toevallig, dat zal ik vanavond wel vragen. Zo ja, dan weet je het zeker. :*
Daar zou ik toch wel blij mee zijn ja. Zowiezo omdat ik dan zeker weet dat de combinatie van SIMkaart en de opwaardeer aktie ook daadwerkelijk met een Nokia 6610 mogelijk is/blijft, want dat is immers het toestel wat ik wil gaan aanschaffen. Dan krijg jij alnog je sigaar ok? :+

Opzich is het niet erg dat ik niet meer mijn saldo kan opvragen en over kan boeken, dat gebruik ik namelijk niet. Alleen het opwaarderen dus.

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

mauzwauz schreef op 18 February 2003 @ 13:00:
Ik heb het ooit al eens geprobeerd op een Nokia 8210 en het menu diensten kan je gewoon blijven gebruiken. Het opwaarderen via dit menu blijft in tact. Alleen is het niet meer mogelijk om je postbanksaldo op te vragen en kan je ook geen geld meer overboeken.
Ja, dat was hem volledig. :)
Die encryptie die ik eerder noemde was alleen nodig voor M-Bankieren. Het opwaarderen blijft werken. :D

[edit]
Toevoeging:
Daarnaast, als het opwaarderen via het MENU niet mogelijk zou zijn, dan kun je het nog altijd via de girofoon doen (telefonisch dus). Een ramp zou het dus niet zijn geweest. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 18-02-2003 13:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
iNSaNe-oNe schreef op 18 February 2003 @ 13:10:
[...]

Ja, dat was hem volledig. :)
Die encryptie die ik eerder noemde was alleen nodig voor M-Bankieren. Het opwaarderen blijft werken. :D

[edit]
Toevoeging:
Daarnaast, als het opwaarderen via het MENU niet mogelijk zou zijn, dan kun je het nog altijd via de girofoon doen (telefonisch dus). Een ramp zou het dus niet zijn geweest. ;)
Toch wel want volgens mij kun je dan in het buitenland niet opwaarderen. (correct me if i'm wrong want weet dat niet zeker)
Anyway, je moet dan weer zo'n code gaan aanvragen enzo en toch weer gaan bellen en zo'n heel gek menu gaan doorlopen. Geef mij dan maar die opwaardeer aktie direct via je toestel met een paar drukken op de knop. :)
Dat werkte vorige zomer in het buitenland ook als een speer! Kreeg zelfs netjes de bevestigings SMSjes binnen.

Maar kun jij me echt 100% garanderen dat dat opwaarderen werkt?

Zou die encryptie dan kijken naar je IMEI nummer icm je simkaart dan ofzo?

• mauzwauz
Je kan zeker weten in het buitenland opwaarderen. Afgelopen was ik op Mallorca en daar had ik de sim van postbank m35i in mijn Nokia 8210 en daar heb ik het menu diensten mijn saldo opgewaardeerd. Dus maak je geen zorgen. Het werkt en zelfs in het buitenland.
Ik durf het zelfs voor 100% te garanderen.

[ Voor 9% gewijzigd door mauzwauz op 18-02-2003 13:29 . Reden: Toevoeging ]

Questions must be asked

• Aikon
  • Niet online
Nog een tip: doe nooit je SIM kaart er verkeerd in, was ik bijna al me nummers kwijt geweest :P En ja, die SIM past er andersom in bij de 6610...

Verwijderd

Topicstarter
mauzwauz schreef op 18 februari 2003 @ 13:26:
Je kan zeker weten in het buitenland opwaarderen. Afgelopen was ik op Mallorca en daar had ik de sim van postbank m35i in mijn Nokia 8210 en daar heb ik het menu diensten mijn saldo opgewaardeerd. Dus maak je geen zorgen. Het werkt en zelfs in het buitenland.
Ik durf het zelfs voor 100% te garanderen.
Ok, dat is dus positief nieuws.
Dat zal dan ook wel met de 6610 werken denk ik.

• mauzwauz
Dat weet ik wel zeker.

Questions must be asked

Pagina: 1