Toon posts:

ECS K7S5A;hangt elke keer bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten van de PC blijft hij altijd hangen. Vlak voordat het syteem Windows XP Pro opstart, blijft het systeem hangen. Linksbovenin verschijnt een streepje dat blijft knipperen. Ik kan het systeem nu alleen nog resetten, waarna Windows XP automatisch aangeeft dat hij niet goed afgesloten is. Door op ENTER te drukken kan ik Windows nu fatsoenlijk opstarten. Het vreemde van het verhaal is dat hij alleen blijft hangen als het systeem langer dan ongeveer 10 minuten heeft uitgestaan. Schakel ik het systeem in Windows uit en druk daarna weer op de "AAN" toest, start Windows normaal op.

Een herinstallatie heeft niet geholpen. De vervanging van de batterij heeft eveneens niet geholpen (mijn tijd en datum lopen nu eindelijk weer fatsoenlijk, batterij was bij aanschaf al bijna leeg), een BIOS update hielp ook niet. In de beginfase had ik dit probleem niet met dezelfde configuratie!!!! vreemd.... Ik verwacht zelf dat het ECS board het probleem veroorzaakt. Iemand enig idee of heeft toevallig hetzelfde probleem??

grtz, François

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

memtest gerunt? kan namelijk defecte geheugen zijn.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Kun je wel in de safe mode komen? Dan laat ie precies zien waar ie is gebleven en tot waar ie komt (ik denk nl. niet dat je windows dan wel helemaal laadt, maar proberen kan geen kwaad).

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Had hetzelfde probleem: CheepoBios erop en het probleem was over bij mij :)
http://www.ocworkbench.co...matebb.php?ubb=forum;f=35

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit kan veel oorzaken hebben.. Voeding, geheugen of toch de mobo.

Lees eens rustig de sticky en de FAQ door :)
Dit graag lezen eer je een topic opent
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

/faq

Dit topic is gesloten.