Linux floppy router met printserver?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ik ben zoals topic titel al aangeeft op zoek naar een linux router op flop, want m'n P-100 met 32MB mem heeft geen zin in NT naar SP 6 op z'n 200MB HD. Coyote linux draai ik er nu op op flop, en dat werkt prima. Nu wil ik er alleen wel m'n printer weer op kunnen gebruiken. Coyote ondersteunt dit niet. Het gaat om een paralelle canon BJC 3000 printer. Is er een mogelijkheid dit op coyote te laten draaien? De freesco site is helemaal brak, ik heb zo'n idee als ik naar datums kijk en hoeveelheid niet werkende links dat de support daarvan gestopt is...

Wat voor routerflop raden jullie mij aan? Eventueel mag er iets op HD staan, maar er is maar zo'n 200 MB ruimte...

Ik ben erg tevreden over Coyote dus als ik die kan blijven gebruiken zou beste zijn. In de forums niets over te vinden, ze zeggen dat ze er geen mogelijkheden voor hebben gebouwd. Maar dat moet toch wel mogelijk zijn? Linux-fans hier? Ik ben wel een fan maar ook linux-n00b :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:59
als je ff goed kijkt op de freesco site dan zie je dat ze wat problemen hebben met de site en als je goed zoekt is freesco ook nog gewoon te vinden daar.

Maar nu je probleem, ik gebruik zelf freesco en daarmee kun je een printer server maken, ik gebruik dit niet omdat mijn hp printer windows printer is. Je kunt dus freesco proberen, werkt het niet kun je het floppy gewoon weer formateren en ga je verder met coyote linux.

Ik neem maar ff aan dat je clients windows draaien, als je nou gewoon je printer aan een client hangt en em deelt :? Moet die computer wel aanstaan als je wat wilt printen maar is dat zo'n groot probleem :?

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46
het hebt niet zozeer met freesco te maken dat die kan. maar met de module samba. te downloaden op www.samba.org

als je die instaleert kan je als printer server spelen

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ik denk niet dat samba op flop past, tenminste dat heb ik gelezen. Voor de rest: De clients staan " lastig" opgesteld waardoor er amper een printer bij te zetten is. Nu staat de printer op zolder. Alleen heb ik een oude server verkocht, en nu wil ik op deze pentium verder. Ja ik zie dat de freesco site wat problemen heeft, ik heb het thuis nog wel liggen. Ik wil dat wel proberen, maar weet iemand hoe je kunt zien of je printer een windhoos printer is? Ik heb nergens linux om het te testen. O ja, ik wil casema kabel inet delen, met een COM21 modem. Daarvoor is PPPOE ondersteuning nodig. Ik geloof dat freesco daar moeite mee had en dat je iets speciaals moest doen om dat te laten werken. Weet iemand nog wat? Ik kan dat topic niet meer vinden...

:)
edit:
de freesco die ik heb weet ik de versie niet van, maar ik geloof zelfde datum/versie als website. Ik heb die ooit eens gebrand op cd-rom. Die linux moet je dus op de HDD installeren he? Geen probleem opzicht, alleen als het zonder HD kan liever is stiller :z

[ Voor 16% gewijzigd door pierre-oord op 18-02-2003 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-09-2024
www.clarkconnect.org

Moet je clarkconnect 1.2 downloaden, is een gratis linux versie gebaseerd op redhat 7.3, kan oa als firewall/gateway/web/ftp/mail/print/file sharing doen.
Draait bij mij op een p100 met 32 mb geheugen dus dat moet bij jouw ook wel lukken. Je kunt het ding via een speciale webconfig pagina beheren die ingebouwd is en eventueel via webmin die je later kunt installeren via de webconfig pagina.

[ Voor 23% gewijzigd door bertje op 18-02-2003 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-03 09:43
FreeSCO kan ook als printserver worden geconfigureerd, wel moet je dan onder Windows een client installeren voor het printen, ik meende dat het een gratis download is bij Axis. Maar volgens mij werkt het onder win2k en XP standaard al goed.

Suc6

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk hier 's: http://www.ssp.be.tf/
Hier staat een how-to om een standaard FreeSCO 0.2.7 flop tot printerserver bombarderen.
Gebruik zelf een Canon BJC-4000 tot volle tevredenheid. De drivers moeten gewoon onder windows geïnstalleerd worden en de output van de drivers wordt direct via de server naar de printer gestuurd.

Hierboven wordt een Axis client vermeld, die heb ik met bovenstaande how-to NIET nodig gehad (Windows 2000/XP). Out-of-the-box zo te zeggen... ;)

Op dezelfde site is overigens onder 'links' ook FreeSCO 0.2.7 zelf te vinden.

[ Voor 34% gewijzigd door Hoppie op 18-02-2003 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Bij mij thuis draaien XP/2000 computers, en 1 ' 98 maar dit klinkt goed :D

Bedankt voor de reacties, ik ga ook ff een blik werpen op clarkconnect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Nou ik heb Freessco geinstalleerd, maar krijg m'n printer niet aan de gang. Ik het bios is de poort h378 uit m'n hoofd, iig begint die met een 3. Ik kan ik freesco die nergens instellen. Voor de rest neem ik alles over uit handleiding voor server en client van http://www.ssp.be.tf . Maar windows wil niet printen :( . Ik begrijp er niets van. Alle poorten lp1 al vervangen door de naam op de server 515, dat helpt ook al niet. Dit doe ik onder windows 2000, met de standaard windows tcpip print driver. Ik installeer wel eerst mijn eigen printerdriver op een locale poort op die pc. Probleem: Hij drukt niet af, blijft in printspooler ofzo staan. M'n canon software zegt: cannot communicate with printer. Als ik hierna bi-directioneel uitzet op printerpoort naar server toe dan zegt de software dat die aan moet.

In plaats van de BJC-3000 software van canon heb ik de meegeleverde windows software voor de BJC-4000 geprobeerd, geeft hetzelfde effect alleen dan niet met die canon printer monitor.

Ik heb in de server met freesco gecheckt, staat ook alles volgens handleiding. In het bios van deze P-100 kan ik nergens een IRQ instellen voor de printerpoort voor zover ik zag, maar deze zou ik ook niet weten waar op te geven in freesco.

Het is freesco 0.2.7 PPPOE beta 1.

Ik weet niet of deze versie er is zonder beta, maar dat beta is alleen voor PPPOE. En dat werkt goed.

Ik hoop dat iemand dit ook gehad heeft, en heeft kunnen oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
SCHOP!

KICK!

TRAP

:P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Okee, ik heb de oplossing gevonden:

Bij de instellingen moest je hem instellen op lp1. Op inet las ik dat "nt" ook een insteloptie is. Het verschil ertussen is dat bij lp1 er op printers die deze functie niet ondersteunen een leeg velletje zou worden uitgeprint. Maar mijn printer print dan gewoon helemaal niet! Na instellen op nt doetie het perfect, hij reageert zelfs sneller als op een 200mhz pc onder winnt!

Als het werkt ben je met freesco stukke beter af als met winnt!

:D
Pagina: 1