Toon posts:

[Redhat 8.0] aanmelden op windows 2000 server

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn RedHat 8.0 laten aanmelden op een windows 2000 server. Nu heb ik al vele malen gezocht naar een goede documentatie daarover, maar ik kan alleen vinden hoe het moet als ik windows 2000 wil aanmelden op een linux RedHat server. Ik kan wel internetten alleen bij het aanmeldingsscherm wil ik graag in kunnen loggen op het domein. Ik draai linux trouwens in gafische omgeving.

Ik hoop dat jullie genoeg weten zo laat het anders even weten. :)

Oww jah wat nog wel handig kan zijn ik moet inloggen op een gewone DHCP server

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 13:02 ]

Verwijderd

Wat heb je zelf al geprobeerd ? Al gekeken naar smbclient ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 12:48:
Wat heb je zelf al geprobeerd ? Al gekeken naar smbclient ?
smbclient? heb er nog niet veel verstand van maar jah alle begin is moeilijk.
Ik heb alverschillende keren de eigenschappen van de netwerkkaart aan te passen maar het lukt net niet

Verwijderd

ehm, nog een hoop te leren voor jouw geloof ik...

www.samba.org begin daar eens!

Verwijderd

[google=winbind]

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:53

JaQ

kijk ook eens naar linneighbourhood (samba is overig eens requirement). Werkt ook erg o.k.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Verwijderd

Je hebt inmiddels wel wat aanknopingspunten om eens verder te kijken en te proberen. Dit was met enige moeite ook te vinden op de samba site.
Voor wat betreft je netwerk probleem, dit is echt te weinig info. En bovendien is in de RedHat manuals wel te vinden hoe je netjes te netwerkkaart op dhcp zet (als dat de vraag tenminste is). Lees onderstaande topic eens door, onderin staan links naar onder andere RedHat documentatie.

[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Succes. Als het nou echt niet wil lukken dan open je maar een nieuwe topic die aan de eisen voldoet zoals in bovenstaand draadje staan beschreven.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.