Toon posts:

[Delphi] HTML pagina's openen vanuit 'agenda'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin pas net een beetje te 'spelen' met Delphi en het is de bedoeling dat ik uiteindelijk een kleine applicatie maak. Ik zal eerst omschrijven wat de bedoeling is:

Het is de bedoeling dat via een netwerk een HTML pagina verstuurd kan worden naar de machine waarop mijn applicatie komt te draaien. Met deze HTML pagina wordt een datum en een tijd meegestuurd en het is de bedoeling dat de HTML pagina op de meegestuurde datum en tijd geopend wordt in Internet Explorer. Er moeten meerdere pagina's en meerdere data/tijden opgeslagen kunnen worden.

Aangezien ik pas net begin met Delphi zijn alle ideeen welkom. Ik denk zelf dat ik het beste een database kan gebruiken voor de opslag van de gegevens (welke, zit die in Delphi). Tevens moet er een soort agenda functie komen zodat de juiste pagina op het juiste tijdstip geopend wordt (hoe dit te realiseren?) en de HTML pagina moet geopend worden in Internet Explorer (kan dit vanuit Delphi?).

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Via ADO, de BDE, dbExpress, XML of een 3rd party kan je alle soorten databases benaderen.

Je zal een programmatje op de achtergrond moeten laten draaien die bekijkt of het tijd is om de pagina te openen.

Een html pagina openen met de default browser kan met de WinAPI functie ShellExecute.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Uit je verhaal begrijp ik dat je net begint met delphi.

Delphi is op zich een van de makkelijkste programeertalen om te leren, maar het is niet echt slim om direct je eerste project te starten met het maken van een client/server programma. En daarbij komt. Al zou het je al lukken, hoe is dan de kwaliteit van die code? Mensen die met delphi niet beginnen met iets simpels worden zeer ongestructueerde programeurs.

Geloof me. Ik ken personen die de mooiste programma's kunnen maken, maar aan de source is niets vast te knopen omdat het gewoon een ongestructueerd zootje is.