Toon posts:

switch voor 2 pc netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb binnenkort 2 pctjes. In een van die pcs komen 2 netwerk kaarten. 1 voor adsl de andere voor netwerk zelf. Ik heb al een 10mb kaartje voor adsl maar heb dus nog 2 kaarten plus hub nodig voor het netwerk er tussen.

Ik kan in nederland een kit kopen van dlink met een 5 poorts hub voor 260 gulden. Maar voor dat zelfde bedrag heb ik ook van dlink een netwerk kit met 5 poorts switch. Alleen moet die kit met switch uit de states komen niet erg opzich, tenzij de douane besluit mijn pakket open te maken en mij xtra kosten te rekenen.

kortom is het geld waard om een switching netwerk te kopen voor een 2 pc netwerkje?

/edit ik heb btw geen zin in een crossover kabeltje. En 3com is te duur voor het geboden.

review van dlink kit: http://www.neoseeker.com/Hardware/Products/dfe910/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als die andere twee netwerkkaarten 100mbit zijn ben je tohc klaar ? dan hoef je er alleen maar een 100mbit HUB tussen te hangen, ...klaar...

tenzij je perse er rekening mee wil houden dat er later nog pc-tjes bij komen op 10mbit, dan zul je of inderdaad die switch moeten kopen of een autosense HUB. En dan zou ik voor de switch gaan ivm backpresure etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Doe jezelf een plezier en spaar je een berg geld uit..

Koop gewoon 2 100Mbit netwerk kaartjes en een cross cable van 2 tientjes..

prob die kabel tussen je PC's en klaar ben je, de verbinding draait netjes 100Mb/sec full duplex (misschien moet je dat nog ff instellen b.t.w.) en heb je nooit last van collisions of nix..

met een hub verlies je het full duplex gebeuren en loop je meer kans op collisions en het kost je nog geld ook..

met een switch doe je ongeveer het zelfde maarja beetje zonde van het geld en een directe link is toch echt sneller..

IP Rocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp gaat je hele netwerk uit slechts 2 PC's bestaan (waarvan de ene aan adsl hangt)

Waarom hang je dan niet gewoon een crosslink kabeltje tussen die 2 computers?

Verder koop je ff 2 100 Mbit NIC's, kun je mooi full-duplex draaien zonder dat je een switch, hub of wat dan ook nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redguy volgens mij was je me net voor :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij wil geen crosslink...

hij wil graag duur doen, dat mag toch ?? En zeg nu zelf zo'n HUB cq Switch met al die knipperende ledjes dat is toch mooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook je 2 computers achterstevoren zetten, dan kun je die lampjes ook zien ;)

Kan je die switch mooi aan mij doneren:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
liever geen cross idd omdat er eventueel nog een pctje bij kan komen. of als iemand zijn pc mee sjouwt om een spelletje te doen

/edit

330 piek is toch niet duur voor een kit met switch 2 100mb kaartjes kabels etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahahaha:)

achterstevoren ?? een soort van 'backpresure'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat wordt dus een switch...want diegene zal dan wel een 10mbit netwerkkaart hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee als je eventueel nog uit wil breiden heb je niet veel aan een crosslink.

Het is de vraag Sub of je, je netwerk intensief gaat gebruiken (ga je veel verkeer eroverheen sturen).

Zo nee dan volstaan 2 10 Mbit Nic's met een hubje.
Zo ja dan zou ik toch maar ff gaan voor 2 100 Mbit NIC's met een switch

Dexter: ik draai m'n comp toch maar niet om, is zo lastig om een CD'tje erin te stoppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dag 10mb is mij echt te langzaam hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay 100 Mbit it is!

De vraag is nu alleen nog of je verwacht dat je netwerk inderdaad nog uitgebreid wordt!
Voor 2 comps is een switch nou niet echt noodzakelijk, worden het er meer dan is het natuurlijk wel aan te raden!

Overigens is 330 gulden voor een setje Nic's met switch niet echt duur nee; ik zou dus zeggen: "bestellen die hap"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat betreft die mooi lichtjes ga je kastje modden dus lekker een mooi raampje maken van fiberglass(gekleurd en een mooi tl buis er acghter tada en mischien als je een bietje techneut bent soldeer je op een printerplaatje wat weerstanden en gaat hij aan en uit wanneer er data doorheen komt (tja als we toch bezig zijn :)) maar help mij ook effe op die andere forum
Pagina: 1