Ik zou kijken of 5.1 wel zoveel beter is. Ik gebruik nog steeds stereo spul, wel een 4.1 speakerset maar die is aangesloten op een Creative AWE64. Ik heb even een Turtle Beach Santa Cruz gehad (audigy generatie), maar de pure kwaliteit van m'n AWE64 is toch iets beter, dus ik ben maar weer terug gegaan

.
"5.1" laat geluid kwalitatief niet beter klinken. Dat moet je goed in het achterhoofd houden. Toen ik die Santa Cruz had, die mijn 4 satteliet speakers apart zou moeten kunnen aansturen merkte ik niks. Ik heb maar 1 DivX met AC3 geluid (zelfs 4 kanaals d8 ik

), en hij kon alleen op 2 speaker mode afspelen. In games als GTA3 of Q3 merkte ik niks (ik start nota bene een multiplayer sessie op m'n eigen lan om eens flink wat raketten door de arena te jagen terwijl de comp met 4.1 sound met z'n rug naar het rakettengeweld staat : het geluid gaat door de front speakers net zo hard als door de rear

) en een DVD speler heb ik niet. Op dat moment had alles met meer dan 2 speakers wel even voor mij afgedaan, afhankelijk van wat je gebruikt merk je er toch niks van.
Voor hetzelfde geld kun je vrijwel altijd een betere stereo set krijgen.
[
Voor 18% gewijzigd door
Mentalist op 22-02-2003 17:07
. Reden: typo's ]