Toon posts:

[2k] Modem: 'Error: 797 The connection failed' ? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem en ik hoop dat een van jullie mij hiermee kan helpen,

Ik heb hier een machine die draait op win2000 het is een goed werkende machine alleen heeft hij problemen met de modem, hij is er vorige week tijdens het internetten uitgeknald en sindsdien geeft hij de volgende foutmelding als ik weer wil inbellen:

Opening Port

Error: 797 The connection failed because the modem(or other connecting divece)was not found. Please make sure that the modem or other connecting device is installed.

Het gaat hier om de volgende modem: E-Tech 56K modem

Heb hem al opnieuw geinstalled en dat gaat goed ook via de diagnostics kan hij hem goed benaderen, maar als ik wil inbellen komt die foutmelding weer tevoorschijn.
Ook heb ik het al met een nieuwe modem geprobeerd.

Ik weet het niet meer!!! heeft iemand van jullie een idee waar dit aan kan liggen??

Alvast bedankt

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijder al je internetverbindingen en maak weer een nieuwe aan...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik alles verwijder en weer een nieuwe verbinding tot stand wil zetten dan komt hij met de melding dat ik al een internetverbinding heb, hij vraagt dan of ik door wil gaan en als ik hier op ja druk dan komt hij vervolgens meteen met de popup (The internet connection wizard has not finished setting up your internet connection. Are you sure you want to close the wizard) Als ik hier op NO druk dan kan ik drukken totdat ik een ons weeg, maar hij blijft komen als ik hier op YES druk dan is het meteen gebeurd.

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die me met dit probleem kan helpen??

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Da's wel erg snel schoppen he, volgende keer even 24 uur wachten svp.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk eens naar je inbelverbinding en de COM-poort waar het modem op zit. Dikke kans dat die verschillen. Zou best wel es kunnen dat je BIOS een opdonder heeft gehad. Waardoor knalde eigenlijk je verbinding er uit? Een feitelijke oorzaak kan best handig zijn om een evt oplossing te achterhalen.....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Tsja waardoor hij eruit knalt dat is voor mij tot nu toe een zeer vaag probleem, de COM poorten die staan wel gelijk, de diagnostics werken ook goed, alleen de verbinding die werkt dus niet, ik kan ook geen nieuwe verbinding aanmaken(nadat ik alle verbindingen verwijderd heb) want dan zegt hij dat ik al een verbinding gebruik.
Ik vind het een heel vreemd verhaal, Ik hoop dat er een andere oplossing is dan FORMAT C:

Verwijderd

Sorry dat ik een zeer oud topic een schop geef maar ik heb exact hetzelfde probleem als de TS.

In verband met een verhuizing heb ik tijdelijk geen ADSL (waarschijnlijk nog zo'n 2 weken). Ik dus mijn Motorola 56k6 faxmodem in de compu (A7V133, w2k AS) stoppen, driver installeren en inbellen. Dan krijg ik dus dezelfde melding als TS. De modem is goed geinstalleerd, maar ik zie geen COM3 onder m'n devices. Ik dacht dus dat het daar aan lag.

Merk op dat het Motorola moden in dezelfde compu met hetzelfde OS in het verleden prima gewerkt heeft.

Vervolgens bij een vriend een E-tech (connexiant chipset) 56k6 modem geleend (op de doos staat 'hardware' maar dat geloof ik niet meer) geleend. Dit modem was nieuw en incl. drivers. Hiermee exact hetzelfde probleem.

Vervolgens alles nog eens geprobeerd in een 2e computer (pentium 1) waat NT op staat met Sp6a (inclusief een ISA modem dat ik ook nog had). Een modem installeren onder NT vergt blijkbaar wat meer moeite maar na enig proberen krijg ik ook hier niets aan de praat (hij onthoud ook alle modems nadat ze er niet meer in zitten).

Tenslotte heb ik maar een extern, serieel modem gekocht waarvan ik dacht dat het zeker ging werken. Maar nee hoor, ook hier dezelfde melding:

Opening Port

Error: 797 The connection failed because the modem (or other connecting divece)was not found. Please make sure that the modem or other connecting device is installed.

Nu weet ik het echt niet meer. Het ligt dus niet aan het ontbreken van een seriele poort. In diagnostics communiceert de computer gewoon met het modem.

Op internet (google) wordt het probleem wel genoemd, maar meestal is het een 'oplossing' van: disable en enable alle local area connections o.i.d.. De kb van MS:

http://support.microsoft.com/kb/285049/

Hier heeft men het over de RAS Async Adapter. Deze heb ik alleen zien verschijnen (met een uitroepteken erin) de eerste keer toen ik verbinding probeerde te maken via het Motorola modem.

Ik hoop dat iemand mij (en de TS) verder kan helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 09:24 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit lijkt me meer iets voor WOS :) Ik pas meteen de topictitel even aan :)

[win2000] Modemproblemen > [2k] Modem: 'Error: 797 The connection failed' ? *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Dit is het beste resultaat wat ik op Google kon vinden:

http://www.modemhelp.net/vblite/showthread.php3?threadid=224

Het lijkt echt een bug in w2k te zijn. Ik heb maar w2k3 geinstalleerd op een nieuwe partitie en nu doen alle modems het als een zonnetje.
Pagina: 1