Toon posts:

Gigabyte Ga-7vrxp Temp sensors, betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Excuus dat ik er weer een open Baltus, maar ik heb geen thermometer hier, en ga er ook nie een kopen voor dit verhaal. Ik wil graag meningen van anderen over deze plank horen.

Om op de vraag terug te komen:

Zijn de temp. meters op een Gigabyte GA-7VRXP betrouwbaar?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom zouden ze onbetrouwbaar zijn?

Lijkt me écht niks om je druk over te maken. Zolang het systeem maar lekker draait..
Verder is er nog altijd de kans dat de temperatuurmetingen verschillen per mobo, BIOS versie, mobo revisie, meetprogseltjes, etc..etc.. Niet echt nuttig om dan nog te vragen wat anderen ervan vinden :z

[ Voor 83% gewijzigd door BalusC op 18-02-2003 10:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ze zulke belachelijk lage temps aangeven, ik had al een niet slechte air-cooler op mijn palomino 2100 zitten, werd ie 57c stressed 62c. Dus ik vind dit wel heel laag, en mijn cpu staat er niet om bekend om lekker koel te blijven. En het blok op mijn cpu is "warm" niet heet, maar wel goed warm, dus 25c komt mij heel raar voor. Vandaar de vraag.

• Smarron
  • Laatst online: 17-08 22:23

Smarron

The bend

heb je de rev 1.1, kun je er ongeveer 10 graden afhalen, heb je de rev 2.0, dan worden de temps aardig goed weergeven.

Je had dit ook in het topic over de GA-7VRXP kunnen opzoeken.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Ik heb je vorige topic ook al met verbazing gadegeslagen, snap jou niet helemaal/jij snapt GoT niet helemaal... Leen dan een thermometer van je buren/vrienden/familie/kennissen |:(
Als je echter liever lui dan moe bent dan hoef je hier ook echt geen wonderen te verwachten... :z

Waaarmee lees je ze uit? En als je nou [rml]GigaByte 7VRXP KT333 [ Deel 2][/rml] eens zou bekijken... Veel ervaringen van anderen met dit bord, o.a. de temp. uitlezing. De waardes van 57c en 62c vindt ik redelijk hoog trouwens, dat zal komen door een slechte koeler. Maar dan snap ik weer niet waar die 25c vandaan komt :?

Mijn palomino 2100 werd in elk geval op oorspronkelijke configuratie zo'n beetje tussen de 40 en de 50 graden met een goede koeler. (Draai nu op 11x166Mhz, met +5% Vcore rond de 50 graden)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maargoed, op die ene grote topic kun je inderdaad meer dan zat ervaringen teruglezen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.