Netwerk Xp+ME 3 pc's + kabelinternet via Switch

Pagina: 1
Acties:

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-08 13:50
Ik heb thuis een netwerk met 3 PC's waarvan er 2 op xp pro draaien en 1 op ME.
Ik maak gebruik van UTP kabel op 100Mbit ook de switch draait hierop. De kabel internet zit op de uplink. Ik denk ook dat het hier niet aan ligt. Ik maak gebruik van TCP/IP, de firewall in xp staat uit, want ik wil gebruik maken van Zonealarm. Ik had IP-adressen ingesteld, maar aangezien het internet toen niet meer werkte is dit weer uitgeschakeld. Wat is hier voor trouwens een goed ip-adres?

Nou heb ik altijd al problemen gehad met xp om andere pc's zichtbaar te maken zonder dat je je internetverbinding meteen kwijt bent. Hoe moet ik dit allemaal instellen? IK krijg het namelijk ook niet voor elkaar om twee verbindingen te maken waarvan 1 richting internet en de andere via switch.
De pc's zien zichzelf wel dus dat gedeelte heb ik goed gedaan. Het internet kunnen ze ook allemaal op, maar elkaar vinden ze niet. Ze hebben ook allemaal dezelfde werkgroep.
Als ik teweinig info heb gegeven dan hoor ik het wel.

please! Help! Ik moet nog 10GB van m'n ouders pc afhalen en ik zie het niet zitten om dit nu via diskette's te doen 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Arunia op 18-02-2003 10:18 . Reden: Info vergeten ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Welkom op GoT.
Je hbt IIG het juiste subforum gekozen om je vraaag in te posten. Echter. Elk subforum heeft een eigen FAQ.
De faq voor [NT] kan je hier vinden:
FAQ Network Troubleshooting

Verder hebben we een search
Dan had je vast en zeker wel een paar topics tegen gekomen die je hier antwoord op kunnen geven.

Heb je deze al gelezen :?
Hoe deel ik Internet ?

Dan kom je er vast en zeker wel uit.. Suc6

• Arunia
Ik heb de faq bekeken, ik heb gezocht, maar het probleem is dat alles wat er staat er wel op lijkt maar niet mijn probleem is. Het grootste verschil is dat iedereen internet connection sharing doet. En ik neem aan dat dit van mij ook wel zo is, maar niet via een pc. Zodra ik namelijk internet heb kan ik de pc niet zien. Kan ik de pc's zien dan heb ik geen internet. Ik zoek me rot, maar kan het echt niet vinden. Kan iemand me vertellen waar ik dit kan vinden?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Nou, geef eerst maar eens wat meer info dan. Watn zoals ik het begrijp is het onmogelijk. Dus:
Ip adressering van alle PC's
gateways' en DNS server gegeven. (Welke dus)

welke software gebruik je om internet te delen.
Welke kabels gebruik je om op je pc's te verbinden met de switch etc.

Overigens is het makkelijker, om een goedkoop routertje te kopen. Werkt tenminste zonder problemen

• Arunia
Ik heb dit in mijn bovenstaande post allemaal al neergezet. Mijn internet wordt gedeelt via de switch in de uplink poort. Dit is waarschijnlijk het probleem. De netwerk kaarten staan ingesteld voor internet of voor netwerk. Niet voor allebei. Nu wil dus weten hoe ik dit anders kan doen. Dat beide werkt.

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 15:24

Nanax

Ik ben sjaak niet

mer een router bijvoorbeeld. hoe dit moet staat in het eerder genoemde "Hoe Deel Ik Internet". dan kun je inter je netwerk gebruiken en teglijk ineten

• Arunia
Is het ook mogelijk zonder router? Want ik heb het altijd werkend gehad onder winme 3 pc's.
Gewoon aansluiting via switch en iedereen had Inet. Zelfs het netwerk werkte goed. Dit vind ik gewoon vreemd. Of heeft te maken met veiligheid.

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

ik weet niet of je vroeger (toen het nog werkte) met alle pc's TEGELIJK kon i-neten ( denk ut niet) maar wat heb je percies gedaan met ip adressen. meer details a.u.b. als je de ip adressen niet hebt ingesteld, is er een dhcp server?? (bij je kabelboer wel ja. :P) maar een intern netwerk moet ip's in andere rangehebben dan de ip's die je van je kabelboer krijgt. ook kan het zijn dat je provider je geblokeerd heeft, die het kan zien als je met meerdre pc's aan een switch hangt. meestal gedogen ze dit, maar het mag vaak officeel niet.

/edit
ff wat typo's er uit. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Nanax op 18-02-2003 18:25 . Reden: paar typ voutjes ;) ]

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Heb je wel 3 verschillende externe IP-adressen van je provider gekregen? Anders gaat het op deze manier nl. niet werken :) Ik zou dan btw. wel goed opletten of je geen file&printer sharing over je internetverbinding aan hebt staan. Netbios broadcasts e.d. worden dan ook het internet op gestuurd..

Met één extern ip-adres zul je toch één van de PC's als router moeten inrichten, dit is ook het makkelijkst wat betreft je LAN; je werkt dan met 2 aparte subnets voor je LAN en internet connectie.

[ Voor 4% gewijzigd door Zap op 18-02-2003 19:14 ]

#

• Arunia
Het heeft gewerkt onder winme. Met 3 pc's tegelijk internet. Het werkte echt allemaal. Ik had toen geen ip's aangezet en het werkte prima. Tot het moment dat ik winxp installeerde. Ik heb al wel ervaring met xp dat het netwerk niet meer werkt. Ik heb zelfs niet eens een dhcp ingestelt. Als ik een server nodig heb om het te laten werken dan duurt het nog wel even.
Nog even een keertje op een rijtje alles wat ik heb.

Ik heb 3 pc's waarvan 2 met windows xp en 1 met windows me.
Ik heb 1 switch 10/100 met een uplink aansluiting.
De pc's hebben allemaal een ethernet kaart 10/100 UTP
Ze zijn aangesloten met normale utp dus geen cross.
Ik heb het nu wel werkende dat iedere pc internet heeft.
Ik kan het wel omdraaien zodat ik de me pc kan zien (dit mede omdat ik die andere xp niet echt onder mijn beheer heb).
(Op het moment is het eigenlijk het belangrijkst dat mijn pc en de winme pc een verbinding krijgen zodat ik mijn bestanden (a 8 GB) weer terug kan halen.)
Dit als ik het echt niet voor elkaar krijg om het draaiende te krijgen met internet en netwerk verbinding.

Wat ik nu heel vreemd vind is dat als ik een netwerk heb met winme pc's dan werkt het zonder pardon. Ik kan dan alle pc's bereiken en ook internetten zonder problemen.

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

ff een simpele oplossing tussendoor voor die 10gb. Koop gewoon ff een crosscable. (moet je zelf weten maar ik geloof dat het haast heeft.) dan beide gewoon een ip geven. bijv 192.168.168.1 en 192.168.168.2, maar dat zul je wel zelf al wel weten. tis in ieder geval snel een oplossing voor de data die je over moet zetten.

• Arunia
Thanks!
Ik ga het asap uitproberen,
anders dan trek de Inet verbinding wel ff uit de switch en dan voor ik die ip's wel even in. Als dit niet werkt dan leen ik wel even een cross van me werk.
Thanks! _/-\o_

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 08:24
koop een crosskabel wat is daar nou het voordeel van ten opzichte van 2 * utp + switch

100% fysiek indentiek, alleen bij een switch kan je er meer aansluiten

• Arunia
Omdat er drie pc's op m'n netwerk staan en niet twee als je opgelet had.
Maar ik vind het gewoon belangrijk nu dat ik even m'n bestanden kan overzetten. Als het totaal zou werken is het helemaal mooi, maar ik heb niet echt het geld om een router te kopen. Aangezien iedereen (ook op me werk) deze tip geeft.

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 08:24
kan best maar een crosskabel kopen/lenen ipv een switch omdat er drie op zitten, is een erg vreemde redenering, en heb ie geld dan denk maar eens aan een router ja

• Arunia
Nee je hebt niet opgelet:
Er staan bestanden op de pc van me ouders, dit is zo'n 9 GB.
Ik hoef voor die bestanden alleen een verbinding met me ouders te hebben. Daarom

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Om alleen die bestanden over te zetten moet niet zo moeilijk zijn, trek die uplink uit de switch en stel de clients statisch in, daar heb je echt geen crosslink voor nodig als je al een switch hebt.
Mag ik vragen wat voor een internet verbinding je hebt?
Om het netwerk goed draaiend te krijgen met internet raad ik je aan om Hoe deel ik Internet ? te lezen, want ik vermoed dat je, je netwerk via je provider laat lopen aangezien er geen enkele pc of router in je netwerk bezig is met het regelen van het verkeer.

Verwijderd

NielsOveres schreef op 19 februari 2003 @ 10:51:
Nee je hebt niet opgelet:
Er staan bestanden op de pc van me ouders, dit is zo'n 9 GB.
Ik hoef voor die bestanden alleen een verbinding met me ouders te hebben. Daarom
Als je nu de Harddisk bij je ouders eruit haalt en in je eigen pc zet, ben je helemaal snel klaar. ;)
ff data overpompen en dan weer terugzetten. :z
Wel ff master/slave goed instellen

Max 10-15 min werk.

Sux6

Defcon 2

• Arunia
Haldo schreef op 19 February 2003 @ 11:09:
Om alleen die bestanden over te zetten moet niet zo moeilijk zijn, trek die uplink uit de switch en stel de clients statisch in, daar heb je echt geen crosslink voor nodig als je al een switch hebt.
Mag ik vragen wat voor een internet verbinding je hebt?
Om het netwerk goed draaiend te krijgen met internet raad ik je aan om Hoe deel ik Internet ? te lezen, want ik vermoed dat je, je netwerk via je provider laat lopen aangezien er geen enkele pc of router in je netwerk bezig is met het regelen van het verkeer.
Dat zou stom zijn als alles via me provider zou lopen |:( Misschien deed dat het ook wel.
Ik trek gewoon die uplink eruit en koop dan ooit wel eens een router. Tot dan, maar geen netwerk verbinding.
(Uplink zet ik er na het kopieren wel weer in natuurlijk) :D
Ik probeer het vanavond meteen uit.

/edit
Ik heb alleen niet zo'n zin om eerst bij me ouders onder het bureau te kruipen en daarna bij mij ;) . Ik probeer alles wel ffies. Denk dat het nu wel gaat lukken.

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 19-02-2003 11:38 . Reden: Antwoord op Defcon2 ]

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

ja werkt zo vast wel.. maare die cross cable hoeft niet weet ik ook wel... maar je weet teminste zeker dat ut werkt :)

• Arunia
Grom!!!! M'n broer die had een hub meegenomen in plaats van een switch. Dit is echt minder. Ik heb trouwens van alles geprobeerd inclusief ip-adressen.
Het verste dat ik ben gekomen is dat de xp de me pc wel ziet, maar andersom loopt het scherm op ME vast. Ik heb allerlei instellingen gewijzigd. (Het zijn er zoveel), maar kon het niet vinden.
Pagina: 1