[PHP] caching met APC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een grote php pagina. Voor deze pagina ga ik zelf een caching systeem maken dat geparste pagina's in files of in het geheugen opslaat. Deze files worden dan naar de gebruikers gestuurd en zo hoeft de pagina niet opnieuw geparsed te worden. Als er gegevens aangepast worden wordt de pagina opnieuw geparsed en in een bestand gezet.

Er bestaan ook caching systeem voor PHP die je moet mee compilen zoals het gratis APC (zoiets als zend cache). Maar wat doet APC precies? Op hun website staat dat het de php scripts compiled en vervolgens in het geheugen zet. Gaat dit wel samen met een eigen caching systeem? Volgens mij wel omdat ze alle twee toch weer wat anders doen. Maar ik kan er niet achterkomen of APC de pagina's parsed en hoe hij dat dan regeld?

Heeft er iemand verstand van APC of een soortgelijk systeem?

http://apc.communityconnect.com/index.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

APC is een cache die een eenmalig geparsede versie (door PHP zelf!) buffert in geheugen. Bij een volgende request hoeft de pagina niet opnieuw geparsed te worden.
Dit geldt dus ALLEEN voor PHP pagina's, en niet de output etc. maar echt alleen het parsen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar dat snap ik niet helemaal. Als php mijn scripts parsed geeft dat toch output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ET
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-07 14:05

ET

Nope, PHP code word eerst gecompileerd, je cache (afhankelijk van het feit of je een PHP cache, zoals APC gebruikt of een "output-cache") slaat deze gecompileerde PHP code op, niet de output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Het parsen, compileren en uitvoeren van je PHP code zijn 3 verschillende dingen waarvan je bij alle drie het resultaat kan opslaan.

Kort samengevat betekent het dat als je uitvoer cachet er helemaal geen PHP meer uitgevoerd wordt en als je eerder cached dat de code dan sneller uitgevoerd wordt. Afhankelijk van hoe dynamisch je pagina's zijn en je verhouding updates/views is het 1 of het ander te prefereren, samen gebruiken gaat natuurlijk ook prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Gerco op 18-02-2003 12:26 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!