[WinXP] CD-romlade uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 09:49
Howdi,

Weet iemand een maniertje om de open/sluit button van een CD-ROM speler uit te schakelen (via een programmaatje). Mijn dochtertje van 14 maanden holt hier door het huis heen, en vind et maar wat leuk om mijn CD-ROM spelers open en dicht te drukken....

Het gaat om een:
- BCD 40XH CD-ROM speler
- Philips CDRW2412A CD-Brander

Het moet een programmaatje zijn waarmee ik de knopjes kan "locken", net als hij aan het branden is (en je hem niet kunt openen). Ik heb me al gek gezocht op verschillende downloadsites en in google, maar ik kom niets tegen. Ik ben er eentje tegengekomen die het ONGEVEER deed. Daarmee kon ik em locken, alleen unlocken ging nooit meer. Daarvoor moest ik mijn PC reboot. Niet echt de bedoeling dus :).... Iemand een idee?

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 23:18

Deem

Ontcijfer mij!

Softwarematig is het niet mogelijk, het knopje word namelijk niet gestuurd door software, dus helaas. bij branders is zou het wel mogelijk kunnen zijn, alleen heb ik daar nog nooit software voor gezien.

"May our framerates be high and our temperatures low."

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Hardware matig dus Cd speler openschroeven en knopje verwijderen. In de software heb je de ejectfunctie dus op die manier krijg je de lade wel weer open denk ik .

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

• -W0kk3L-
"denk ik", zet hij er nog bij :) Zo'n soort programma had ik dus al eens geinstalleerd. Echter toen kreeg ik mijn CD-Brander dus niet meer open. Enkel na een reboot.

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Rechtermuis knop op drive en dan 'Eject'
Dan moet ie zeker opengaan.
Daarna kun je em gewoon weer dichtduwen. Dus een knopje heb je in principe niet nodig...

Verwijderd

Of je koopt gewoon een toetsenbord waar die functie opzit en sloopt hetknopje eruit, dat is nog makkelijker hoef je niet de hele tijd naar deze computer toe

• -W0kk3L-
weppe schreef op 18 February 2003 @ 09:11:
Daarna kun je em gewoon weer dichtduwen. Dus een knopje heb je in principe niet nodig...
Dat heb ik dus ook geprobeerd....alleen dan begon het "brandledje" te knipperen en bleef hij lekker dicht.

Verwijderd

weppe schreef op 18 februari 2003 @ 09:11:
je begrijpt het niet.

hij wil dat z'n dochtertje de cd-rom niet meer open kan maken dmv dat knopje.
dus dat knopje moet uitgeschakeld worden.

softwarematig, kan je altijd zo'n knop toevoegen. maar die knop kan je niet uitschakelen...softwarematig.

schroef em eens los. zitten er 2 draadjes aan de knop, dan weet je dat je er een moet loshalen.

of je moet een nieuwe kast kopen, waar zo;n soort deurtje voor zit. die kan zelfs op slot. dan zit de cd-rom achter dat duertje

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 09:23 ]

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
naimed schreef op 18 February 2003 @ 09:03:
Softwarematig is het niet mogelijk, het knopje word namelijk niet gestuurd door software, dus helaas. bij branders is zou het wel mogelijk kunnen zijn, alleen heb ik daar nog nooit software voor gezien.
Is dus softwarematig WEL mogenlijk ... hoe kan een burnprogje anders de cdlade blokkeren :?
Ik heb vroeger voor dos een progje gehad dat hete LOCK.EXE en UNLOCK.EXE, en dan zat ie echt dicht en ging ie ook niet meer open :)

• chaosonline
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-09 13:04
Hiero kun je een programma downen dat de open en close functie softwarematig uitvoert. Het is wel een DOS programma maar misschien heb je er iets aan...
succes ;)

• weppe
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 09:22:
[...]

je begrijpt het niet.

hij wil dat z'n dochtertje de cd-rom niet meer open kan maken dmv dat knopje.
dus dat knopje moet uitgeschakeld worden.

softwarematig, kan je altijd zo'n knop toevoegen. maar die knop kan je niet uitschakelen...softwarematig.

schroef em eens los. zitten er 2 draadjes aan de knop, dan weet je dat je er een moet loshalen.

of je moet een nieuwe kast kopen, waar zo;n soort deurtje voor zit. die kan zelfs op slot. dan zit de cd-rom achter dat duertje
ik begrijp het wel.
hij heeft dat knopje in principe niet nodig, daarmee wil ik zeggen dat hij het knopje uit kan schakelen (d.m.v. cdrom open te schroeven en kabeltje van knopje los maken) en daardoor zijn dochtertje de cdrom dus niet meer open kan maken. Zit er geen kabeltje of iets dergelijks aan het knopje dan zou ik het knopje zelf gewoon verwijderen zodat het niet meer ingedrukt kan worden.

Je kan ook de STATBAR downloaden om je cdrom open te maken.

• chaosonline
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-09 13:04
en hier heb je een blockeer ding voor hitachi speler maar misschien werkt ie ook bij jou? wederom dos spul...

edit:

en kijk ook eens op devicelock maar misschien is dat alleen voor het blokeren van de benadering?!

[ Voor 33% gewijzigd door chaosonline op 18-02-2003 09:35 ]

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
weppe schreef op 18 februari 2003 @ 09:28:
[...]

ik begrijp het wel.
hij heeft dat knopje in principe niet nodig, daarmee wil ik zeggen dat hij het knopje uit kan schakelen (d.m.v. cdrom open te schroeven en kabeltje van knopje los maken) en daardoor zijn dochtertje de cdrom dus niet meer open kan maken. Zit er geen kabeltje of iets dergelijks aan het knopje dan zou ik het knopje zelf gewoon verwijderen zodat het niet meer ingedrukt kan worden.

Je kan ook de STATBAR downloaden om je cdrom open te maken.
Zitten GEEN kabeltjes aan ... zit gewoon in de PRINT gesoldeerd (meestal)

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35

frapex

got r00t

het is gewoon mogelijk om via software de open/sluiten knopjes uit te zetten. Dat doen al zoveel programma's... Ooit wel eens je cdlade van je brander open te maken als je aan het branden bent? :)

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• weppe
  • Niet online
frapex schreef op 18 February 2003 @ 09:52:
het is gewoon mogelijk om via software de open/sluiten knopjes uit te zetten. Dat doen al zoveel programma's... Ooit wel eens je cdlade van je brander open te maken als je aan het branden bent? :)
Dat gaat bij mijn brander niet hoor!

• SideBuster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

SideBuster

Deka Dirk AH Yeah Vomar Ald!!!

Als je dat progje nog hebt om hem te locken dan moet je VCDEasy eens downloaden. Hierin zit een optie om je brander te unlocken als deze is blijven vast zitten na een mislukte brand poging.

V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs

Pagina: 1