Toon posts:

mpeg capture cards?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ban wat mpeg capture kaarten aan het vergelijken. En de Matrox Marvel 400-TV geeft aardig positive punten tegenover de Miro DC-10 en Dazzler die negatieve punten hadden zoals audio/video de-sync hadden van een paar seconden (http://www.mediachance.com/faqvideo2.htm)

Nu zie ik dat de Marvel 400-tv alleen leverbaar is in AGP en ik wil liefst deze slot reserveren voor een meer serieuze kaart (lees: Geforse GTS) :)

Heeft iemand ervaring, tips? want een TV kaart, geluidskaart, modem, mpegkaart. zie ik mijn IRQ's als een groot probleem.

Alvast dank.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
De Marvel Gx00 is een MJPEG (GEEN MPEG) capture kaart.

De Marvels zijn heeft in ieder geval een hardwarematige CODEC (dwz dat je op een minder systeem nog zonder framedrops kunt capturen).

De beeldkwaliteit van deze kaart is zonder meer goed te noemen (zowel 2D als gecaptured materiaal).

De Marvel-serie is een zowel een grafische kaart als een capture kaart, waarvan er inderdaad geen PCI-versies van zijn verschenen.

Verwijderd

Topicstarter
ah dank je, een MPJEG kaart, um?..MPJEG? :?
De matrox site is niet zo duidelijk over de specs van de Marvel kaart en over de MPJEG.

Mijn grootste probleem is nu de AGP versie, is er een PCI kaart die het zelfde bied zodat ik rustig mijn AGP'tje voor beter kaarten kan reserveren?

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 06:42
Als het alleen voor capturen is, waarom dan geen DC30+ o.i.d.??