Win98se alle ikonen corrupt

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Alle ikonen van mijn programma's zijn ineens verdwenen, ik zie ineens alleen nog maar missing-image-ikoontjes. De iconen van de shortcuts in het startmenu zijn weg, zelfs de iconen die voor de exe-files zelf staan zijn weg. bekijk ik bijvoorbeeld mozilla.exe dan zie ik geen mozilla-logotje als ikoon. Ook als ik een shortcut er naar toe maak op mij desktop heeft deze geen ikoon. Als ik de properties opvraag kan ik "change icon" kiezen en dan krijg ik wel het juiste icoon te zien.
Ik kan dan wel opnieuw een ikoon toekennen (standaard worden dan de ikonen van de executable gegeven en die zie ik dus wel gewoon) maar dat heeft geen effect. In het properties-venster van de shortcut komt na selectie wel de juiste ikoon te staan, maar dit wordt niet werkelijk doorgevoerd.

Shortcuts naar html-documenten krijgen wel het mozilla ikoon, maar mozilla zelf lijkt geen icoon te hebben (in de properties blijkt dat er wel degelijk een ikoon in zit). De documenten hebben wel het ikoon van het bijbehorende programma maar het programma zelf wil het ikoon niet snappen. Ook de ikonen in de taskbar kloppen wel alleen de programma-files en shortcuts daar naartoe missen de ikonen.

De enige ikonen in mijn quick launch bar die ik nog zie zijn "desktop" "windows explorer" "ms-dos promt" en "nero" alle andere (o.a. notepad en calculator) ontbreken.
Afbeeldingslocatie: http://www.symbolix.nl/rommel/taskbar.gif

Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken en/of hoe ik dit op kan lossen?
De optie "rebuild icons" in tweakui heeft geen effect, norton windoctor kan geen problemen vinden en het terugzetten van een backup van de /window, /windows/system en /windows/system32 directories had ook geen effect

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

ik weet niet of je toevallig een affects RAGE 128 videokaart hebt en driverversie 4.11.6216 of 4.11.6220 gebruikt , want het is bekend dat in zo'n geval dit kan gebeuren .

dit probleem is verholpen in latere versies zoals RAGE 128 driver version 4.11.6263 en hoger

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 04:46 ]

• RolandWitvoet
  • Niet online
Nope, ik heb een asus v7100 gf2
Ik gebruik de asus drivers omdat ik met de detonator-drivers van nvidia geen gebruik kan maken van mijn tv-tuner

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Van hier:

How to fix invalid / disappearing icons?

1. Press the F5 key to refresh the icons in the current folder.
--or--

2. Close and then reopen the window that contains incorrect icons.
--or--

3. Restart your computer.
--or--

4. Delete the ShellIconCache file from the Windows folder. The file is re-created automatically when you restart Windows. To delete this file, use the following steps:
Restart Windows in Safe mode:
Windows 95
Restart your computer. When you see the "Starting Windows 95" message, press the F8 key, and then choose Safe Mode from the Startup menu.
Windows 98
Restart your computer, press and hold down the CTRL key after your computer completes the Power On Self Test (POST), and then choose Safe Mode from the Startup menu.
Use Windows Explorer to delete the ShellIconCache file from the Windows folder.
NOTE: You need to be able to view hidden files to see the ShellIconCache file. To view hidden files in Windows 95, click Options on the View menu in Windows Explorer, click Show All Files, and then click OK. To view hidden files in Windows 98, click Folder Options on the View menu in Windows Explorer, click the View tab, click Show All Files, and then click OK.
Restart your computer
Using Registry Editor [REGEDIT], add the "Max Cached Icons" (without quotation marks) string value with a value data of "500" (without quotation marks) to the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\
CurrentVersion\Explorer

[as one line]
and then restart your computer.

If the icons are still incorrect, delete the ShellIconCache file. The Max Cached Icons value data range is between 100 and 2000. The default value is 500.

Zie ook (MS KBA 132668) Icons Randomly Change to Different Icons en (MS KBA 281685) Toolbar Icons Disappear When Using Internet Explorer.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• RolandWitvoet
  • Niet online
Helaas heeft ook dit niet geholpen. Ik heb het idee dat dit vooral betrekking heeft op de ikonen van data-files het control panel. (ik zie na het deleten van de cache en tijdens het opstarten wel dat de ikonen van het control panel 1 voor 1 worden geladen)
Ook het veranderen van kleurdiepte en afmetingen van de ikonen maakt niet uit. Ik zie wel de ikonen van het control panel, de desktop etc opnieuw opgebouwd worden, maar de ikonen van de programma's blijven ontbreken.

Ik heb iig wel weer wat aanknopingspunten om verder te zoeken, maar alle tips blijven natuurlijk welkom.

Verwijderd

Heb je toevallig Tweakui dan zou je daarmee kunnen proberen onder het knopje Repair: Rebuild icons te runnen.

Het installeren van dit progje gaat wat vreemd.
Dubbel klik op het tweakui.cpl bestand en dan zal progje zich in de Control Panel installeren. Misschien vraagt hij bij het installeren nog naar een ander disk met Tweakui label. Dan moet je even naar de dir met uitgepakte Tweakui bestanden bladeren..

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 08:25 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 16:27

MBV

Doen de iconen het wel voor .exe en .ico?

Probeer anders eens bij eigenschappen van .lnk bestanden te kijken in het register, en welk icoontje daar staat. Misschien is daar een foutje ingeslopen. Ik heb zelf geen Win9x, daar stond het volgens mij wel in. Zal zo even op school kijken.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:28
Via eigenschappen de icoontjes terugzetten lukt ook niet?

• RolandWitvoet
  • Niet online
rsd76: Ja, ik heb tweakui, maar het rebuilden van de iconen doet hetzelfde als de eerdergenoemde iconcache legen en de iconen die bij mij de mist in gaan staan daar blijkbaar niet in. Tweakui wekt helaas niet.

MBV: nee, dat is juist het probleem. het zijn juist .ico en .exe files die zelf geen ikonen laten zien terwijl ikonen uit die files op andere plaatsen wel werken. Zo heeft winamp.exe geen ikoon volgens de explorer, maar .mp3-files hebben wel het ikoon dat in winamp.exe staat. En ook als ik winamp opstart dan zie ik in de taskbar en het alt-tab-menu wel het winamp ikoon.

Fairfox: ja en nee. Als ik de properties opvraag zie ik bovenin het geen-ikoon ikoon staan, als ik het ikoon ga wijzigen mag ik wel kiezen uit alle ikonen in de file en die komt bij properties ook mooi te staan. Apply of OK klikken heeft echter geen effect het daadwerkelijk ikoon blijft ontbreken.

Inmiddels heb ik uitgevonden dat als ik niet het eerst ikoon uit de lijst gebruik, maar een andere (sommige programma's hebben meerdere ikonen) dan werkt het wel. Maar er zijn veel programma's die geen tweede ikoon hebben en ik ben natuurlijk die eerste ikonen gewend.

Pagina: 1