Toon posts:

[XP] windows/programfiles kopieëren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst partities op mn hd, op 1 van die partities F:\ stond XP geïnstalleerd.
Maar mn hele hd .. was door verkeerde partitionering naar de klote..
Dus met een hd recovery tool die windows map / documents and settings /program files mappen terug kunnen halen.
Ik heb nu alleen nog maar 1 partitie op mn schijf > C:\
Ik heb documents and settings / program files/ windows gekopieerd naar C:\
Nu start win xp wel op, maar wanneer ik het welcome screen te zien krijg, dan blijft de boel hangen.. normaal moet er staan welcome loading settings en dan de desktop.
Nu blijft ie hangen bij het welcome screen (welcome krijg ik niet te zien overigens)
Die windows xp installatie was perfect.. dus die wou ik eigenlijk blijven houden, en geen reinstall doen, is er een mogelijkheid dat ik de oorspronkelijk win xp kan blijven houden

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Zou het niet zo kunnen zijn dat XP denkt dat hij nog op F: staat :?

In het register en allerlei andere files slaat windows op waar hij mappen en bestanden moet vinden....
Dus je kan niet eventjes windows kopieeren naar andere dir's of stations...

Ik vind het trouwens wel grappig dat windows überhaupt nog póógt op te starten :P

Reïnstall is Ws het simpelste; ik zie je niet 1-2-3 even het register e.d. aanpassen... :/

Heb je toevallig een backup gemaakt :?
Dan zou je het systeem opnieuw kunnen partitioneren (zodat je weer een F: hebt), en kan je je backup terugzetten zonder probs...

Les 1: BACKUPS MAKEN! :P

Edit: Na even gekeken te hebben naar: Verwijderd in "Data terug krijgen van formatted? HD": Les 1 had je al door... :+
Helaas, volgens mij weinig verder aan te doen... ;(

[ Voor 23% gewijzigd door brammus op 18-02-2003 07:05 ]

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Je kan proberen om via veilige-modus alle 'F:' waarden, over te zetten naar 'C:', helaas kan ik niet bevestigen of hier ook enkele tools beschikbaar voor zijn.

Partition Magic 8 (en misschien lager ook) heeft wel een functie om de drive-letter te veranderen in het register als je de drive-letter wil veranderen van een hd. Misschien dat je daar iets mee kunt?

[ Voor 43% gewijzigd door TRON op 18-02-2003 07:51 . Reden: PM8 tip ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 11:19
Het register werkt met %systemroot%, het lijkt me dat alles dus zou moeten werken.
Ik denk dat de bootmanager nog het gevoel heeft om door te moeten starten op d F schijf.
Daar ff kijken of er wat moet worden aangepast.
Misschien het .ini gebeuren?

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

hd 1 op C:\ staat windows xp, dus de boot.ini lijkt me ok, anders zou die volgens mij niet eens booten.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat sommige program files dingen nog op F:\ staan ofzo ?

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 11:19
Ik denk dat ikke het snap.
Zo het niet kunnen zijn dat je files, die je normaal niet zou mogen verplaatsen, nu wel verplaats zijn waardoor het opstartsysteem nie snapt waar ie moet gaan zoek.
Je ziet dat als je je schijf gaat defragmenteren, dan worden een aantal niet verplaats, omdat die daar vast staan (system32?)
Het is je location table die de weg kwijt is.
Opnieuw installeren, denk ik

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
denk idd.. dat er niks anders op zit.

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

dat probleem heb ik nou ook al een paar keer gehad, het treedt zelfs al op als je eerst je WinXP op de 1e partitie hebt (als c:\), deze daarna verschuift naar voren (om er een partitie voor te maken) en dan dus winXP probeert te starten vanaf de 2e partitie.

Ter verduidelijking:
is dit geval heb ik de bijgemaakte 1e partitie primair en hidden gezet, dus wat op de schijf de 2e partitie is, wordt dan nog steeds als C:\ gezien. Ook na het aanpassen van de boot.ini blijft mijn winXP dan hangen in het welcome screen, met dus alleen een dom Microsoft windows logo vierkantje.

Kortom: een verse installatie is het enige wat erop zit

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Pagina: 1