[Lotus Domino6] webserver

Pagina: 1
Acties:

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Ik zou met domino designer(lotus) een applicatie willen ontwikkelen dat volledig standalone op een webserver draait.
Deze moet dus niet toegankelijk zijn via een notesclient, enkel via het internet.

En zou normaal gezien een 1000 actieve gebruikers moeten kunnen verwerken.
Nu alle tips zijn welkom ivm het opzetten van deze server, en waar zeer zeker op gelet moet worden.

Maar wat ik eigenlijk wou weten is hoe zwaar deze server moet zijn (in specs).
En op welke manier kan ik hier een betrouwbaar pakket afleveren??
(de server moet dus altijd tegen een behoorlijk snelheid blijven werken, wat wordt er juist gevraagd van deze server en de server moet natuurlijk ook 99,9% up zijn).

Op welke manier kan ik ervoor zorgen dat bij een update van de applicatie de data gescheiden blijft van de nsf file?

alvast bedankt voor de moeite!!!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Over de hardware specs kunnen we je denk ik niet helpen hier. Voor dat iemand dat überhaupt kan zul je dan iig duidelijk moeten maken op welk os je Domino gaat draaien ( opties : AIX, iSeries (OS/400), Linux, Solaris en Windows aldus IBM ).

Verder moet ook duidelijk zijn hoeveel data er over die lijn gaat, zodat je ook weet dat je lijn niet de bottleneck is. Als je die opties hebt, dan zou ik eens gaan kijken naar scaling grafieken van Lotus, mits IBM die aanwezig heeft. Anders zit er niets anders op dan zelf testen ben ik bang :)

• Reut
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 11:46

Reut

Tjoepie, nu met schroefdoppie

Op welke manier kan ik ervoor zorgen dat bij een update van de applicatie de data gescheiden blijft van de nsf file?
Notes heeft de geweldige feature 'refresh design/replace design', dus de data is al gescheiden van de design elementen.
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen een apparte database voor de content op te zetten. Dan is het helemaal gescheiden.

Het vergt overigens wel script skilzz om dit een beetje mooi voor elkaar te krijgen. ;)

Boom......Boom......Boom......Boom......Boom......booooooooooom

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Ik heb hier en daar gehoord dat ge daar ZWARE servers voor nodig zou moeten hebben.
Maar niemand kan me echt een concreet voorbeeld geven.

Stel, ik ga gebruik maken van een nt-server.
Wat voor machine heb ik dan nodig om 1000 actieve gebruikers te kunnen verwerken tegen een hoog tempo?
Dan spreek ik niet over de internetverbinding, want deze doet even niet ter zake

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Ik heb me het volgende laten vertellen:

"lotus is prima voor zo'n toepassingen lokaal te draaien. Over internet krijgt ge een vrij grote load balancing, dus de server moet in dit geval een beest van een machine zijn, die het niet getrokken gaat krijgen..."

Kan iemand dit beamen?