Ik ben niet nieuw bij GoT, maar wel in deze afdeling AV&Hifi.
Ik heb zonet de FAQ doorgelezen en weet dat het gewoon een kwestie is van luisteren naar het geluid uit de speakers, maar toch even het volgende:
Om toch een beetje fatsoenlijk geluid te krijgen in m'n autootje heb ik geinformeerd en ben ik hier uitgekomen:
- 4x 50 W radio
- 200 W subwoofer (constant) met piek van 500 W
- sony exploid boxen voor in de hoedenkap (speakers 150 a 250 watt, met piekje van 500)
- tweeters 80 a 120 watt, met een frequentie bereik van ongeveer 20.000 Hz
- b52 versterker
Dit kan allemaal natuurlijk veel beter en de één zal wel zeggen: gooi er 2 versterkers in en de ander zegt: die speakers mogen wel anders.
Laat even horen wat ik eventueel slecht geselecteerd heb
Ik zat eigenlijk eerder aan een basspipe te denken, maar heb daar nog weinig info over gevonden. Iemand wat info daarover? Laat het horen...
En kan er iemand mij meer vertellen over de resultaten van de volgende merken?
Pyle
Infinity
JBL
Thnx,
Saya...
Ik heb zonet de FAQ doorgelezen en weet dat het gewoon een kwestie is van luisteren naar het geluid uit de speakers, maar toch even het volgende:
Om toch een beetje fatsoenlijk geluid te krijgen in m'n autootje heb ik geinformeerd en ben ik hier uitgekomen:
- 4x 50 W radio
- 200 W subwoofer (constant) met piek van 500 W
- sony exploid boxen voor in de hoedenkap (speakers 150 a 250 watt, met piekje van 500)
- tweeters 80 a 120 watt, met een frequentie bereik van ongeveer 20.000 Hz
- b52 versterker
Dit kan allemaal natuurlijk veel beter en de één zal wel zeggen: gooi er 2 versterkers in en de ander zegt: die speakers mogen wel anders.
Laat even horen wat ik eventueel slecht geselecteerd heb
Ik zat eigenlijk eerder aan een basspipe te denken, maar heb daar nog weinig info over gevonden. Iemand wat info daarover? Laat het horen...
En kan er iemand mij meer vertellen over de resultaten van de volgende merken?
Pyle
Infinity
JBL
Thnx,
Saya...
geven mooie hoge tonen en komen ook lekker laag tot en met de 25 HZ. vermogen is ook wel lekker 85 W RMS 250 W piek en ongeveer 92db@1w1m. Een fraaie SQ speaker. ik ben nog bezig met het ontwerpen van een Infinity
subwoofer kast maar daar moeten strax ook nog 2 stuks van in mijn auto komen. 350 W RMS 1400 W Piek een echt SQ Woofer. alles moet strax aangestuurd worden door 2 JBL Versterkers