Toon posts:

Goeie keus speakerset e.d.?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet nieuw bij GoT, maar wel in deze afdeling AV&Hifi.
Ik heb zonet de FAQ doorgelezen en weet dat het gewoon een kwestie is van luisteren naar het geluid uit de speakers, maar toch even het volgende:

Om toch een beetje fatsoenlijk geluid te krijgen in m'n autootje heb ik geinformeerd en ben ik hier uitgekomen:

- 4x 50 W radio
- 200 W subwoofer (constant) met piek van 500 W
- sony exploid boxen voor in de hoedenkap (speakers 150 a 250 watt, met piekje van 500)
- tweeters 80 a 120 watt, met een frequentie bereik van ongeveer 20.000 Hz
- b52 versterker

Dit kan allemaal natuurlijk veel beter en de één zal wel zeggen: gooi er 2 versterkers in en de ander zegt: die speakers mogen wel anders.
Laat even horen wat ik eventueel slecht geselecteerd heb :D

Ik zat eigenlijk eerder aan een basspipe te denken, maar heb daar nog weinig info over gevonden. Iemand wat info daarover? Laat het horen...

En kan er iemand mij meer vertellen over de resultaten van de volgende merken?

Pyle
Infinity
JBL

Thnx,
Saya...

• Dennisch
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-08 10:34
je hebt het al over een bass pipe. Deze geven over het algemeen slecht geluid. Je kunt beter voor een (zelfgebouwde) gesloten of gepoorte kast gaan (of een bandpass maar die zijn wat lastiger om in elkaar te zetten). ik zelf heb het niet zo op de Xplod boxen van sony (maarja dat is mijn persoonlijke smaak)
Ik ga liever voor JBL of Infinity(ik heb geen ervaring met Pyle).
JBL kan lekker hard (SPL) terwijl de Infinity voor de mooie (diepe) SQ bassen gaat. Ieder zijn voorkeur.
Ik zelf heb de JBL P93 Afbeeldingslocatie: http://international.jbl.com/car/images/allproductimages/P93.gif geven mooie hoge tonen en komen ook lekker laag tot en met de 25 HZ. vermogen is ook wel lekker 85 W RMS 250 W piek en ongeveer 92db@1w1m. Een fraaie SQ speaker. ik ben nog bezig met het ontwerpen van een Infinity Afbeeldingslocatie: http://images.cardomain.com/products/inf/INFPERFECT121.jpg subwoofer kast maar daar moeten strax ook nog 2 stuks van in mijn auto komen. 350 W RMS 1400 W Piek een echt SQ Woofer. alles moet strax aangestuurd worden door 2 JBL Versterkers
Afbeeldingslocatie: http://international.jbl.com/car/images/allproductimages/P804.gif Afbeeldingslocatie: http://international.jbl.com/car/GTi/images/A601GTI.gif
Ik ben zelf ook nog aan het zoeken voor compo set voor in mijn voordeur maar daar ben ik nog even naar aan het zoeken waarschijnlijk zal dat ook wel JBL/Infinity.

Die je voordeel met deze informatie

AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Hey, bedankt!
Heb veel positieve shit gehoord over JBL en Infinity, maar ik zal nog ff kijken wat ik neem... :)

Thnx..

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13

JT

VETAK y0

Neem maar geen Sony speakers en ook Sony amps moet je nooit kopen :X Er is veel beter te krijgen voor het geld.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

sony explod speakers klinken dof en in het midden hebben ze levenloos geluid.

als je echt mooi spul wilt raad ik altijd Boston Acoustics aan.
kost wel wat, maar ik vind ze zo geweldig goed klinken he!

¯\_(ツ)_/¯

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 08:58
- Hoeveel budget heb je in totaal?
- Sub zou ik een gesloten kist nemen, of eventueel een gepoorte kist (geen "pijp"). Erg mooie subs vind ik zelf JL Audio, Helix, etc.
- Ikzelf ben absoluut niet gecharmeerd van de auto audio van sony, misschien jij wel. Indien je een wat kleinere auto hebt is het een id je hoedeplankspeakers niet aan te schaffen en dat geld stoppen in een mooie componenten systeem voor, vooral 16cm is aan te raden. Dit is trouwens een woofer en een tweeter met een bijbehorend filter.
- In deze setup zou je aan een 4 kanaals versterker genoeg hebben. Afhankelijk van je budget vind ik dit zelf erg mooie amps: Phoenix gold, audison, helix en als het erg exclusief, mooi en duur moet brax :9 Heb je niet zo heel veel geld te besteden dan zou je eens kunnen kijken voor Ground Zero versterkers (www.hifipoint.nl)
- Belangrijk: goede bekabeling! (stroom, massa, rca)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt ;)

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:08
als je echt mooi spul wilt raad ik altijd Boston Acoustics aan.
Daar kan ik me ook wel in vinden, heb een 2.1 desktop setje die voor zijn afmetingen behoorlijk goed geluid geeft....

I can see clearly now, the brain is gone...

Pagina: 1