Toon posts:

Interlacing op fullscreen tv-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit sinds vorige week met een heel vreemd probleem. Ik heb al een hele tijd mijn tv aangesloten op mijn tv-out van mijn videokaart. Nooit een probleem gehad. Maar sinds vorige week kan ik niet meer normaal fullscreen films kijken op mijn tv.

Als ik een film start in een venster, dan is het beeld goed. Maar zodra ik fullscreen aanklik, lijkt het wel alsof het hele beeld interlacing krijgt. Het maakt niet uit of ik een divx-je bekijk of een dvd. Het is steeds hetzelfde. Maar fullscreen een game spelen is geen probleem.

Op mijn monitor is het beeld wel goed, zowel in een venster als fullscreen. Ook op dezelfde resolutie.

Ik heb verschillende detonator-versies getest, maar niet lost het probleem op. Ook heb ik zo weinig mogelijk codecs geinstalleerd, ik geloof ook niet dat het daaraan ligt, want daarvoor heeft alles ook daarmee gewerkt.

Heeft iemand misschien een idee?

Verwijderd

Tv tool downloaden en non-interlaced vinkje aanzetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan het ook op een andere manier?

(*me heeft een niet uit te leggen hekel aan tvtool)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 00:46:
Kan het ook op een andere manier?

(*me heeft een niet uit te leggen hekel aan tvtool)
Volgens mij heb je er minder last mee met een 100 Hz Tv dus maar naar de winkel

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:22

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 00:52:
[...]

Volgens mij heb je er minder last mee met een 100 Hz Tv dus maar naar de winkel
Ik denk (weet bijna wel zeker) dat dat er niks mee te maken heeft. 50 Hz of 100 Hz.
Kijk je kabels even na. Je kabels goed aangesloten of kwaliteit is zeker wel van belang. :7

Verwijderd

megaleo schreef op 18 February 2003 @ 01:05:
[...]

Ik denk (weet bijna wel zeker) dat dat er niks mee te maken heeft. 50 Hz of 100 Hz.
Kijk je kabels even na. Je kabels goed aangesloten of kwaliteit is zeker wel van belang. :7
Ik zeg ook niet dat het daarmee te maken heeft maar het word er wel beter op :)
Oh ja als je je kan kiezen voor -svideo of tulp tv-out kies voor s-video

• megaleo

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 01:07:
[...]

Ik zeg ook niet dat het daarmee te maken heeft maar het word er wel beter op :)
Oh ja als je je kan kiezen voor -svideo of tulp tv-out kies voor s-video
Ja is zo. Maar het moet ook gewoon lekker werken op een 50 Hz. Het enige verschil tussen 50 Hz en 100 Hz is dat 100 Hz rustiger is. En dat maakt voor het video-signaal vanuit je pc (of ander app.) niet echt veel uit. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja daarom, dat is nu ook niet van belang, deze 82cm tv gaat nog lang niet weg :)

Maar kabel probleem zal het toch niet zijn? Het beeld is prima als hij niet fullscreen staat. Het is zelfs zo, in WMP9 is het beeld goed als de fullscreen-controls zichtbaar zijn. Maar als die weg zijn, is het weer fout

• megaleo

megaleo

Special member

Heb je al een driver update gedaan? :7 Zou op zich niet veel uit moeten maken omdat het wel goed werkte een paar weken terug zoals je zei. ;)
Enne, kabels kunnen zomaar kapot gaan hoor! Je hoeft er maar iets aan te zitten soms, en het gaat fout. Ligt er wel aan of kabel zelf gemaakt is of niet. :)

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:23

JWO

heb ik ook gehad, moet je BSplayer gaan gebruiken en overlay uitschakelen..
Pagina: 1