Toon posts:

Schokkend geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een frisse installatie gedaan met Win XP Prof. op een Dell machine. Alles werkt prima, op een ding na. Als ik een audio cd of filmpje afspeel via mijn LiteOn(50x) Cdspeler dan scholt het geluid steeds. 8)7 Please Help

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:22

megaleo

Special member

Dan scholt het geluid?? (wat is scholt??) 8)7
Wat voor bestanden speel je af? Divx?

Verwijderd

drivers van je chipset erop knallen, drivers van je vid-kaart goed up-to-date hebben, etc etc, imo beetje search vraag :+

Verwijderd

Topicstarter
Excuus, tik fout. Bedoel dat het geluid schokt. Alles wat ik via de cdromspeler afspeel geeft schokkend geluid. Dus zowel afspelen van Avi filmpjes als audio cd's. Voorheen nooit geen probleem mee gehad.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 00:44:
Excuus, tik fout. Bedoel dat het geluid schokt. Alles wat ik via de cdromspeler afspeel geeft schokkend geluid. Dus zowel afspelen van Avi filmpjes als audio cd's. Voorheen nooit geen probleem mee gehad.
dan is het 98% zeker je chipset drivers :)

• megaleo

megaleo

Special member

Heb je je drivers al geupdated? Want je zegt dat je een nieuwe installatie hebt gedaan. Dus het zou best eens kunnen dat je een paar drivers mist.

Verwijderd

'k weet het niet zeker hoor maar misschien kan je met zo'n kabeltje van je cd-rom naar je moederbord je muziek cd's iig goed afspelen niet meer softwarematig dan.

• megaleo

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 00:46:
'k weet het niet zeker hoor maar misschien kan je met zo'n kabeltje van je cd-rom naar je moederbord je muziek cd's iig goed afspelen niet meer softwarematig dan.
Dat heeft igg niet met het kabeltje te maken. Als dat kabelte niet goed zou zijn, zou die (meestal) helemaal geen geluid geven. Eigenlijk nooit!! ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 00:46:
Het gaat hier altijd nog om een kabeltje wat van je cd-rom-drive naar je soundcard gaat. :+

Maar hij zegt net : "ook bij avi filmpjes" dus dan heeft die kabel daar nix mee te maken imo :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 00:51:
[...]

Het gaat hier altijd nog om een kabeltje wat van je cd-rom-drive naar je soundcard gaat. :+

Maar hij zegt net : "ook bij avi filmpjes" dus dan heeft die kabel daar nix mee te maken imo :+
Jaja ik ben n00b van de dag :P
Maar chipset driver was toch goed en ik dacht alleen maar dat hij alleen probs had met audio en toen dacht ik als je dat kabeltje er nu ff tussen plugt heb je met normale cd's al een probleem minder :)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 00:54 ]

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

denk dat UDMA uit staat (of gewoon DMA) en dat ie op PIO modus aan het draaien is. Kijk daar ff naar.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 00:51:
[...]

Nee maar het gaat niet om het kabeltje misschien heeft hij die geeneens er tussen zitten :)
wel of niet ertussen, muziek moet je toch wel krijgen uit je cd-rom-drive

btw, probeer es een cd te spelen in je drive terwijl je je sound niet uit je soundcard laat komen, maar gewoon uit je headphone uitgang, kijk dan nog es of het schokt ( maar aangezien het ook bij avi's is lijkt me dat het dan goed klinkt, zo niet, drivers updaten van je chipset, probeer dat eerst es 8) )

Verwijderd

Topicstarter
GambitRS schreef op 18 February 2003 @ 00:53:
denk dat UDMA uit staat (of gewoon DMA) en dat ie op PIO modus aan het draaien is. Kijk daar ff naar.
Bedankt GambitRS, stond inderdaad op PIO modus. Dit aangepast naar DMA en alles werkt weer als een vanouds. :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Mooi zo, want dit was toch wel een search-vraagje :)

Maar nu weet je het weer voor de volgende keer ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.