Toon posts:

Scrap Files (.shs) = virus? of...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist chatte ik met iemand via MSN. Deze 'vrouw' stuurde mij een 'foto' van haar. Nee nee, geen jpg- of gif-, maar een shs-bestand. Niet goed dus. Even speuren leerde mij dat ik shs-bestanden niet zomaar moet open maken, omdat deze Scrap Objects executables kunnen zijn met een andere extensie. Eigenlijk kan het van alles zijn, maar dan goed verborgen.

Vooral dat van alles maakt het zo interessant. Ik weet dat ik niet moet dubbelklikken omdat het risico dat iets fout gaat te groot is. Toen ik de 'dame' in kwestie namelijk aansprak op het bestand was 'ze' ineens offline. Duidelijke taal dus.

Maar hoe kan ik erachter komen wat er in zo'n Scrap File zit? Zijn er Scrap File Viewers of Editors in omloop? Wat moet ik doen...? Niet dubbelklikken in ieder geval, da's duidelijk :)

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:24

we_are_borg

You will Comply

Kijk eens met winword of notepad naar die file misschien dat je iets herken. Idd niet opstarten, misschien dat je hem beter even kan hernoemen naar een andere bestand extentie miscchien wel *.shs.virus dan kan je hem niet per ongeluk opstarten.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

DELETEN! as soon as possible! })

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Firebird72, zou je dat nog ietsje meer kunnen onderbouwen?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023