Toon posts:

2 HD's binnen een week stuk !!

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Eerst ging de hd van mn pc naar de kl*te en nu die van mn laptop!!

Nou, die van mn laptop is nog niet stuk, maar hij staat al een uur op 'trying to recover allocation unit'. Die is dus ook stuk.

Hoe kan dit?? Kan ik niet meer vertrouwen op mn hd? Of ligt het aan mij? Bij mijn hd's maak ik altijd 2 fat32 partities, 1 voor win xp en 1 voor mijn documenten.

Ligt het aan mij of is het gewoon zo dat hd's niet te vertrouwen zijn?

Verwijderd

virus? :?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-03 14:11
Harde schijven blijven een stukje fragiel techniek. Dat je twee schijven hebt binnen één week is of user abuse of domme pech.

Kapotte schijf kan iedereen overkomen. Weet niet de preciese uitvalspercentages, maar 't zijn er redelijk wat, dus er vanuit gaan dat jou niks kan gebeuren zou erg naïef zijn.

Kort samengevat, harde schijven zijn tegewoordig redelijk betrouwbaar (af en toe een slechte reeks uitgezonderd), maar nog lang niet de volle 100%.

[ Voor 64% gewijzigd door PROnline op 17-02-2003 23:59 ]

Verwijderd

Het lijkt mij ook gewoon Pech Maar jah het licht eraan hoe je er mee omgaat :P

Verwijderd

Topicstarter
btw: als mn laptop nu die bad sectors weer 'gefixt heeft', is mn hd dan weer de oude of is het een kwestie van tijd voordat ie kapot is?

Verwijderd

Bij mij m'n laptop (dood), m'n koelkast (motor), m'n auto (erg dure reparatie, kop enzo), een server op het werk een een lekke band op m'n fiets. En dat in een week, zou het ook een virus zijn ???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 00:05:
btw: als mn laptop nu die bad sectors weer 'gefixt heeft', is mn hd dan weer de oude of is het een kwestie van tijd voordat ie kapot is?
Meestal het begin van het einde

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Sja, hier kunnen we echt niks mee. Het is inderdaad of user abuse of domme pech. Niks meer, niks minder. Ruil de schijven evt in, etc..

Zie ook de FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003)

Wat betreft bad sectors: dat is inderdaad het begin van het einde, het beste is om de schijf direct in te ruilen. Maar bedenk wel dat sommige leveranciers de garantie intrekken wanneer blijkt dat je je HDD zelf hebt opgelapt mbv Low Level format.

/kansloos

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 18-02-2003 07:47 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.