Ik stream dmv van een php scriptje naar een shoutcast server.
Ook geef ik aan shoutcast door wat de bitrate moet zijn vd stream, maar daar gaat het fout.
In het bovenstaande stukje code geef ik dus de bitrate door.
Met de bovenstaande code stuur ik de file naar de shoutcast server, zonder enige aanpassingen te doen aan de data.
Als ik met de server connect zie ik in winamp niet de gedefineerde bitrate van 96 kbs staan, maar 160 (die van de gedraaide mp3).
Maar als ik naar de info page van de shoutcast server kijk zie ik daar wel staan dattie op 96 streamt. (hier te zien)
Doordat shoutcast 96 aangeeft lijkt het mijn dat de door mij gewenste bitrate wel correct overkomt, maar het lijkt er dus op dat shoutcast er verder niks mee doet.
Wat is nu het probleem? Moet ik de mp3 eerst omzetten naar 96 of gaat er wat fout bij shoutcast? Of moet ik nog iets extra's toevoegen aan mijn code?
Alvast bedankt voor de hulp
Ook geef ik aan shoutcast door wat de bitrate moet zijn vd stream, maar daar gaat het fout.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| $sock = fsockopen("127.0.0.1",8001); fputs($sock,"<password>\r\n"); fputs($sock,"icy-name:Your Innovatix Test - $file\r\n"); fputs($sock,"icy-genre:test\n"); fputs($sock,"icy-url:<url>/\r\n"); fputs($sock,"icy-irc:#shoutcast\r\n"); fputs($sock,"icy-icq:0\r\n"); fputs($sock,"icy-aim:N/A\r\n"); fputs($sock,"icy-pub:0\r\n"); fputs($sock,"icy-br:96\r\n"); |
In het bovenstaande stukje code geef ik dus de bitrate door.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| $stream = fopen($file,"r"); $pos = 0; while(!feof($stream)) { fseek($stream,$pos); fputs($sock,fread($stream, 20000)); $pos += 20000; sleep(1); } fclose($stream); |
Met de bovenstaande code stuur ik de file naar de shoutcast server, zonder enige aanpassingen te doen aan de data.
Als ik met de server connect zie ik in winamp niet de gedefineerde bitrate van 96 kbs staan, maar 160 (die van de gedraaide mp3).
Maar als ik naar de info page van de shoutcast server kijk zie ik daar wel staan dattie op 96 streamt. (hier te zien)
Doordat shoutcast 96 aangeeft lijkt het mijn dat de door mij gewenste bitrate wel correct overkomt, maar het lijkt er dus op dat shoutcast er verder niks mee doet.
Wat is nu het probleem? Moet ik de mp3 eerst omzetten naar 96 of gaat er wat fout bij shoutcast? Of moet ik nog iets extra's toevoegen aan mijn code?
Alvast bedankt voor de hulp