AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Verwijderd
Geen idee... blauwige vloeistof zit er in. Ik heb het systeem niet zelf in elkaar gezet... gewoon kant en klaar ingebouwd.Desolation Angel schreef op 17 February 2003 @ 23:34:
ZEg is eerst wat voor een H2O et is
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Ja, water stroomt en ik weet niet precies hoe warm het is en het in-punt van de radiator voelt iets minder warm aan dan het koperen waterblok. Als ik het slangetje eventjes dichtknijp, dan wordt het waterblok direct warmer! Het water stroomt dus welVerwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 23:37:
Volgens mij is er iets mis met je waterkoeling. 70 graden is absurd voor een watergekoelde proc. Stroomt het water snel genoeg? Stroomt het uberhaupt? Hoe warm is het water?
Volgens mij geeft die sensor het gewoon 10 graden te hoog aan en is de genoemde CPU nu eenmaal een energiemonster... bovendien worden ook de chipset en geforce gekoeld....
p.s
Kan het zijn dat er ergens lucht zit ofzo?
maar wat bedoel je met lucht... waar zou het moeten zitten?
vind ik dat helemaal niet zo gek...AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Wat jij nodig hebt is een iets zwaardere pomp... ik denk dan bijvoorbeeld aan een QuadroHyperThreadingJugglePomp met dubbele zij-aanzuiging... dan ben je weer helemaal het heertje
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)
[edit]
Het waterblok is makkelijk vast te houden...
[ Voor 27% gewijzigd door Undertaker2 op 17-02-2003 23:59 ]
Luchtbellen in het systeem? Net als bij de verwarming ofzo... misschien dat er in het blok eehn bel zit waardoor daar geen contact is met de vloeistof?Sauron-XP schreef op 17 February 2003 @ 23:45:
het water waar je onder doucht is meestal rond de 38 graden... als kleine hulp
maar wat bedoel je met lucht... waar zou het moeten zitten?
specs, 2xno-name rad, eheim 1250, cuplex r.2 en gpu cuplex. De vloeistof, ongeveer van alles een beetje (WW, des.water, anti vries, kleurstofje etc).
36 graden, zou niet 70 voor je proc moeten worden, mijn water is wat boven kamer temp, dus denk dat je proc zo'n maximaal 10-15 graden er boven mag zitten.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als je nu eens met die proggies gaat kijken hoe warm die is (word door hem te stressen)
misschien word je daar wat wijzer uit?
maar als je zelf zegt dat het water 36.5 C half is dan denk ik dat je BIOS niet helemaal correct is
suc6 ermee
Ok niets gezegd
maar dan zijn denk ik toch je sensors niet goed?
Als je zelf aan het blok voelt en hij is warm?

probeer sensor 4 es.. dat is je cpu temp.. mijn sensor 2 is ook 57...
[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 18-02-2003 00:29 ]
Dat lijkt er meer op lijkt mij zo...
[edit]
Laten we zeggen dat tijdens de burn in test de cpu 40 graden was.... hierna gaat het water van iets minder dan 40 graden langs de chipset en langs de geforce waarna het naar de radiator gaat... eenmaal terug in de pomp is het weer 36.5 graden.
Klinkt logisch toch?
[ Voor 25% gewijzigd door Undertaker2 op 18-02-2003 00:39 ]
Ik heb nu enige ervaring me h2o en dit heb ik te melden.Undertaker2 schreef op 17 februari 2003 @ 23:42:
[...]
Ja, water stroomt en ik weet niet precies hoe warm het is en het in-punt van de radiator voelt iets minder warm aan dan het koperen waterblok. Als ik het slangetje eventjes dichtknijp, dan wordt het waterblok direct warmer! Het water stroomt dus wel
Volgens mij geeft die sensor het gewoon 10 graden te hoog aan en is de genoemde CPU nu eenmaal een energiemonster... bovendien worden ook de chipset en geforce gekoeld....
p.s
Kan het zijn dat er ergens lucht zit ofzo?
- Zit er lucht in ? dat kan enrg veel schelen. vaak blijft dat in de Radiator hangen.
- Zit je blokje er goed op ? ik weet dat als je een blokje hebt dat door die 4 gaten op je mobo gaat je de druk verdeling goed moet hebben. Als i op je socket vast zit kun je daar zelf wijnig aan veranderen. Controleer de afdruk van de pasta die je gebruikt. Dan mag je in het vlakje waar de cpu zit nouelijks nog pasta zien. zie je die daar wel veel dan dit je blok er dus niet goed op.
- Kan je Rad de warme lucht wel goed wijt of zuigt i warme lucht van de kast er door heen ? zo jah dan kan dat ook wat schelen.
- Houd er rekening mee dat je temps van 70 graden incorrect kunnen zijn. mijn ex klote Asus A7N8X gaf ook 48 c aan terwijl mijn Epox 8RDA+ netjes 38 c aan geeft dus die asus had het fout.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik ben er van overtuigd dat de waarde van 70 graden niet klopt. De bios geeft een veel logischere waarde aan. Bovendien zit het koelblok goed op de cpu (ik heb de afdruk van de paste idd gecontroleerd) Ook kan de radiator z'n lucht goed kwijt (het ding staat tijdelijk buiten de systeemkast)Astennu schreef op 18 februari 2003 @ 10:14:
[...]
Ik heb nu enige ervaring me h2o en dit heb ik te melden.
- Zit er lucht in ? dat kan enrg veel schelen. vaak blijft dat in de Radiator hangen.
- Zit je blokje er goed op ? ik weet dat als je een blokje hebt dat door die 4 gaten op je mobo gaat je de druk verdeling goed moet hebben. Als i op je socket vast zit kun je daar zelf wijnig aan veranderen. Controleer de afdruk van de pasta die je gebruikt. Dan mag je in het vlakje waar de cpu zit nouelijks nog pasta zien. zie je die daar wel veel dan dit je blok er dus niet goed op.
- Kan je Rad de warme lucht wel goed wijt of zuigt i warme lucht van de kast er door heen ? zo jah dan kan dat ook wat schelen.
- Houd er rekening mee dat je temps van 70 graden incorrect kunnen zijn. mijn ex klote Asus A7N8X gaf ook 48 c aan terwijl mijn Epox 8RDA+ netjes 38 c aan geeft dus die asus had het fout.
Wel zat er een flinke luchtbel in het element op de Geforce. Hij kwam er uit toen ik de kast op z'n zij legde. Na flink wat draaien met de kast kwamen er verder geen bellen te voorschijn.
Maar je hebt het al opgelost zie ik.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.